Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem typowo elektryczny
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Czw 18:42, 21 Maj 2015    Temat postu:

Sprawdź napięcia i przebicie na statorze - serwisówka dokładnie opisuje procedurę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Czw 20:00, 21 Maj 2015    Temat postu:

Moto jest u mechanika cały czas, więc nie bardzo mam jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 13:57, 22 Maj 2015    Temat postu:

Niestety sprawa wygląda jednak trochę inaczej, bo byłem dzisiaj zobaczyć. Okazało się, że na starej cewce, gdy robiło się zwarcie, mogło ono uszkodzić cewkę zasilania w statorze lub nawet pójść dalej do modułu, bo po rozgrzaniu spada napięcie i jednak wciąż gaśnie. Co myślicie o tej diagnozie? Mi się dosyć ciężko wypowiadać w sprawach elektryki, bo nie mam zbyt dużej wiedzy w tej dziedzinie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Pią 14:01, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 18:17, 22 Maj 2015    Temat postu:

punk891 napisał:
Niestety sprawa wygląda jednak trochę inaczej, bo byłem dzisiaj zobaczyć. Okazało się, że na starej cewce, gdy robiło się zwarcie, mogło ono uszkodzić cewkę zasilania w statorze lub nawet pójść dalej do modułu, bo po rozgrzaniu spada napięcie i jednak wciąż gaśnie. Co myślicie o tej diagnozie? Mi się dosyć ciężko wypowiadać w sprawach elektryki, bo nie mam zbyt dużej wiedzy w tej dziedzinie.

Awaria statora to chleb powszedni, a cewki niekoniecznie. Nikt Ci przez internet nie powie co jest nie tak, ale jakbym miał taki przypadek jak Twój to zacząłbym od pomiarów statora na zimno i na ciepło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 21:46, 22 Maj 2015    Temat postu:

To znaczy, w cewce też był problem, bo po nagrzaniu zmieniała rezystancję mocno spoza manuala. Teraz cewka ma wyniki dobre, lecz problem może leżeć dalej, czyli w statorze. Sprzęt jest cały czas u mechanika i jutro mam nadzieję, że będę miał jakieś dalsze informacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Wto 18:09, 26 Maj 2015    Temat postu:

POMOCY ! Problem niestety wciąż nie został wyeliminowany ... Cewka wn wymieniona, cewka zasilająca w statorze ponoć jest dobra, zostały przelutowane tylko kable wychodzące ze statora, ponieważ z nimi był problem, ale nie to było przyczyną. Mechanik twierdzi, że pozostał już tylko moduł. Przed chwilą kontaktowałem się z firmą Digitech i powiedzieli mi, że awarie modułów zdarzają się bardzo rzadko i najczęściej winowajcą jest właśnie cewka zasilająca, która pomimo wyników w granicach tych z manuala po prostu nie działa. Wkur*iony jestem już niesamowicie, bo zaraz będzie miesiąc, jak bez moto jestem ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
studencik




Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nekla

PostWysłany: Śro 9:33, 27 Maj 2015    Temat postu:

Wysylaj instalacje do DIGITECH . Zdiagnozuja i zrobią jak trzeba .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 16:29, 27 Maj 2015    Temat postu:

Jutro paczka leci do Digitechu. Te moduły są naprawialne czy trzeba nowy kupować?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Śro 16:29, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
studencik




Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nekla

PostWysłany: Pią 15:35, 29 Maj 2015    Temat postu:

Moduły też naprawiaja w DIGITECH.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 13:10, 01 Lip 2015    Temat postu:

Dla potomnych: takie objawy daje uszkodzona cewka zasilająca w statorze, pomimo że na pierwszy rzut oka w pomiarach nic nie wychodziło. W Digitechu dopiero zlokalizowali problem, przezwoili i w końcu działa ! Uprzedzam pytania - tak, niestety trwało to aż tak długo ... I rada na przyszłość: z problemem elektrycznych od razu walcie do Digitech'u, nawet nie latajcie po lokalnych mechanikach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 13:19, 01 Lip 2015    Temat postu:

Te pomiary multimetrem i podane wartości sprawdzają się tylko w przypadkach gdy uzwojenie cewki ma przerwany przewód czyli obwód otwarty.Jeśli nastąpiło jakieś przebicie na izolacji to pomiar można sobie... Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Czw 19:20, 02 Lip 2015    Temat postu:

Po odbiorze moto od mechanika problemu z elektryką już nie ma, ale dręczy mnie strasznie jedna rzecz. W jednym zakresie obrotów może w okolicach 3-4k rpm coś klekocze, jakby od strony magneta, na wyższych i na niższych nic takiego nie występuje. Wcześniej raczej nie było tego dźwięku, bo na pewno by mnie to zaciekawiło. Co to może być, że tak nagle się pojawiło? Moto ma dopiero 35mth od remontu, więc łożyska na wale odpadają. Demontowane w warsztacie był tylko zapłon i cała instalacja, nic więcej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Czw 19:55, 02 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:22, 02 Lip 2015    Temat postu:

A jesteś pewny że to silnik.
Często takie dźwięki to niedokręcona elementy nadwozia np. w drgania wpada stopka boczna, dyfuzor, tłumik, jakaś sprężyna od wydechu, łańcuch, może zużyta rolka łańcucha jak jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Czw 19:54, 02 Lip 2015    Temat postu:

Raczej na 95% to z silnika, aczkolwiek jutro dokładniej się temu przysłucham.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Czw 19:54, 02 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin