Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podczas rozgrzewania silnika wyciek oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:23, 06 Cze 2013    Temat postu: Podczas rozgrzewania silnika wyciek oleju

Witam koleny problem Odpaliłem sprzęt (sxf250,2008r) I myśle spróbuje wyregulowac gaźnik. Wiec wykeciłem jeden obrót śrubke od składu mieszanki. Wiec silniczek fajnie cykał zgasiłem zeby zobaczyc czy odpali od strzała I odpalił myśle że trzeba zrobic jazde próbną. Poszedłem do domu zeby sobie jeszcze popykał na wolnych gdzies tak z 5-10minut. Wracam dogazowałem lekko i cyk cos jak by strzeliło i poał sie olej z pod lewego dekielka. z tego co jest napis Rc4 i zgasł przed tym jeszcze strzelił marchewą. Olej był chłodny wiec nie mozliwe że silnik to bezpośrednio z silnika/ Co to mogło sie stac czy jakis oring jest w srodku czy co z nim nie tak ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 19:38, 06 Cze 2013    Temat postu:

przez uszczelkę czy jak? pod lewym deklem jest magneto które jest w oleju. a sprzęt odpala dalej? ]
wrzuc fotę to lookniemy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:46, 06 Cze 2013    Temat postu:

Tak odpala od strzała. Wygląda na to że przez ten dziubek przy dole tej pokrywy jutro wrzuce foto bo dzisiaj juz raczej nie ogarne zdj. Dogazowałem nawet nie wkrecałem na wysokie oboety tylko delikatnie przy niskich obrotach. I cyk olej strzelił i sprzęt zgasł. Po oglądnięciu czy niec nie pekło wyszło na to że z pod magneta. Nie wiem dlaczego nawet.
Czyli rozbierając tą obudowe olej wyleci? Dopiero co wymieniałem niema nawet 1h przebiegu masakra


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojtekzne dnia Czw 20:49, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 21:29, 06 Cze 2013    Temat postu:

no trzeba zdjąć dekiel i zobaczyć co tam się dzieje, jak przechylisz na prawo to olej ie powinien wylecieć. daj znac co ta wyjdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:48, 07 Cze 2013    Temat postu:

Więc tak odkręciłem ten dekiel Jakichkolwiek uszkodzeń nie widać . Jest tam jakby ząslepka w kształcie trapezu to lekko ją dokreciłem.Przechilłem moto do pionu i cos tam poleciało wygląda na to że spod tego magneta. Ale połozyłem go spowrotem lekko na bok. Wytarłem o idchyliłem zas do mnie i nic nie leciało. Wytarłem wszystko w środku. załozyłem dekielek a i nie było tam zadnej uszczelki ??? Czyli tu jest zonk ?? I jeszcze jedno czy magneto jest zanurzone w oleju lub ma być bo patrze po allegro i uszczelka pod dekiel alternatora ? ???. Skontrolowałem poziom oleju i cyk od 3kopa odpalił. Popracował z 10-15minut i cos zas lekko spod dekla jak by sie pociło. I jeszcze przy okazji cos przykopił jakby dalej była za bogata mieszanka. Sam juz nie wiem wioze go po niedzieli do jakiegos mechanika bo jestem juz siwy. Kopcenie moze byc spowodowen tym że wlałem olej pełny syntetyk ? Ten od którego kupiłem mowił ze lał niby pełny syntetyk itp. itd . Zadzowniłem wczoraj powiedziec o gazniku o kopce i jakis pierdołąch to powiedział ze nie wie na jakim oleju jezdził. Wiec martwi mnie to czy nie nalał jakiegos doktora i teraz wychodzą rózne przykre sprawy. Po wymianie oleju :/

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojtekzne dnia Pią 10:10, 07 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 10:15, 07 Cze 2013    Temat postu:



mówisz o tym?
to jest pokrywa pompy oleju, jeśli nie jest dobrze dokręcona - pompa nie będzie robiła dobrego cisnienia, ale jak bys nie miał ciśnienia to w 15 minut byś go już zatarł,
a zakopcił na niebiesko czy czarno? bo od zbyt bogatej mieszanki będzie dymił na czarno, od oleju - na niebiesko,
ten silnik powinien chodzić na syntetyku , jeśli przydymi troszke na chłodnym silniku, i oleju nie ubywa po jeżdzie to się nie martw,
a co do magneta - może tylko uszczelkę wypchało i gdzieś się przesącza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:46, 07 Cze 2013    Temat postu:

Myslałem ze spod tego sie sączy i i lekko skontrolowałem czy nie jest luźne i nie było. Zakopcił na czarno i lekko go cos zatyka. Uszczelki pod deklem wogóle nie było bede jąmiał za 2h i ją załoze jak i nową swiece. A zeby sciągnac magneto to trzeba jakis specjalny sciągacz lub jakies połozenie jego zapomietac czy nie robi róznicy jak później. Czyli koło magneta nie moze być oleju ? I najwidoczniej puszcza uszczelniacz pod nim ? Czy specjalnie tam wlatuje olej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 10:59, 07 Cze 2013    Temat postu:

ok, nowe info:
w 250 SXF NIE MOŻE BYĆ OLEJU w magnecie
mokre magneto jest tylko w 450/525 SX/EXC/XC i 250XCF/EXCF
więc jeśli masz tam olej - to albo simering na wale albo wypycha z pompy oleju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:05, 07 Cze 2013    Temat postu:

I dziekuje dobranoc myślałem że tak pięknie będzie. Dzieki za pomoc bede myslałem co dalej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 11:09, 07 Cze 2013    Temat postu:

może nie będzie tak źle,
co do magneta -musisz mieć ściągacz, i jest na klinie więc nie musisz specjalnie go ustawiać, ale zawsze najlepiej zdejmować w GMP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pią 11:49, 07 Cze 2013    Temat postu:

KristofSX napisał:
może nie będzie tak źle,
co do magneta -musisz mieć ściągacz, i jest na klinie więc nie musisz specjalnie go ustawiać, ale zawsze najlepiej zdejmować w GMP


Możesz wyjaśnić dlaczego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 15:13, 07 Cze 2013    Temat postu:

dlaczego w GMP? bo tak mówi KTM engine repair manual Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:49, 07 Cze 2013    Temat postu:

nie ma znaczenia w jakim połozeniu zdejmiesz magneto a manual tak mówi bo w gmp mozesz zblokowac wał i bez dodatkowej blokady mozna odkrecic srube dociskajaca magneto.
jak masz blokade do magneta to jego połozenie przy demontazu nie ma kompletnie zadnego znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:17, 07 Cze 2013    Temat postu:

Wiec wygladało na to że poszedł oring pod pokrywą pompy. Po zdjceicu magneta uszczelniacz wygladał jak nowy nie miał zadnego luzu i widocznego zmeczenia. Po niedzieli dowiem sie wiecej bo dałem sprzęta do przeglądniecia bo poprzednik który działał przy gazniku cos zrąbał bo go strasznie zalewa. Po niedzieli napisze co i jak ddzieki za podpowiedzi Pozdrawiam Smile A i jeszcze jedno w sklepie dali mi swiece NGK CR9EIX i twierdzą ze jest dobra do sxf250 a w manualu jest inne oznaczenie czy taka moze byc czy wcisneli mi kit i trzeba ją wymienic ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojtekzne dnia Pią 22:33, 07 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 18:03, 09 Cze 2013    Temat postu:

Końcówka eix to świeca irydowa, ale nie jestem pewny czy czasem tam 8 nie powinno być.
Jeśli powinna być 8, a kupiłeś 9, sprzęt normlanie będzie latał, tylko szybciej grzać się będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin