Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

piasta a spawanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Sob 17:51, 14 Gru 2013    Temat postu: piasta a spawanie

siemka
niestety dziś ujrzałem ze dopadł mnie ktmowski feler , czyli pękniecie tylnej piasty, chcę ją spawnąć, znaczy puścić spaw po śladzie pęknięcia, oczywiście spawarką przeznaczona do spawania aluminium, co o tym myślicie, ja myślę że powinno to choć trochę wzmocnić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 18:06, 14 Gru 2013    Temat postu:

Z tego co wiele razy czytałem ludzi "mądrzejszych" jeżeli dokręcasz dynamometrem tylną piaste nie ma problemu a jak masz dynamówke w łokciu to bardzo szybko padają....Więc radze pamietać o odpowiedniej sile pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:29, 14 Gru 2013    Temat postu:

jeśli będzie dobrze pospawane to ma to prawo bytu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:51, 14 Gru 2013    Temat postu:

manta19 napisał:
Z tego co wiele razy czytałem ludzi "mądrzejszych" jeżeli dokręcasz dynamometrem tylną piaste nie ma problemu a jak masz dynamówke w łokciu to bardzo szybko padają....Więc radze pamietać o odpowiedniej sile pozdro


Nie bardzo rozumiem jak można popsuć piastę przez za mocne dokręcanie koła ? Chyba o koło chodzi ? Możesz to rozwinąć ? Wink Przecie między łożyskami jest tuleja i mocniej się tego nie ściśnie no chyba że coś źle rozumuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 19:02, 14 Gru 2013    Temat postu:

powinno być ok 80 Nm i z tego co kojarze to jest tam jedno lożysko po str zębatki a nie 2 i jak za mocno będzie to poleci w chwile.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Sob 19:31, 14 Gru 2013    Temat postu:

Skręcając za mocno miażdżysz aluminiową tuleję między łożyskami, te nie pracują jak powinny, się rozpadają i niszczą piastę. 80 Nm to bez problemu jedną ręką można dokręcić, ale ludzie często robią to nogą niczym w samochodzie, widziałem nawet takie zdjęcie w "Świecie Motocykli".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 19:33, 14 Gru 2013    Temat postu:

bartek85 napisał:
manta19 napisał:
Z tego co wiele razy czytałem ludzi "mądrzejszych" jeżeli dokręcasz dynamometrem tylną piaste nie ma problemu a jak masz dynamówke w łokciu to bardzo szybko padają....Więc radze pamietać o odpowiedniej sile pozdro


Nie bardzo rozumiem jak można popsuć piastę przez za mocne dokręcanie koła ? Chyba o koło chodzi ? Możesz to rozwinąć ? Wink Przecie między łożyskami jest tuleja i mocniej się tego nie ściśnie no chyba że coś źle rozumuje.


Jestem tego samego zdania.
Nie ściskasz śrubą łożysk tylko tulejki które są w piaście.
Jeżeli ktoś wymieniał łożyska w tylnej piaście to wie, że jedyne co można zjebać z ich wymianą to za mocne lub za słabe ich wbicie w piastę.
Tak że po złożeniu wszystkiego koło się ciężko obraca ponieważ bierznie w łożyskach (dolna i górna) są zbyt przesunięte względem siebie.
Jednak jest to błąd popełniany przy montażu łożysk i da się go wykryć przed montażem koła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Sob 20:38, 14 Gru 2013    Temat postu:

a wiec co z moim spawaniem, bo widze rozmowa idzie w strone przyczyny pekania piast

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:47, 14 Gru 2013    Temat postu:

Pospawaj, oglądaj po każdej jeździe co się z tym dzieje. A w między czasie szukaj innego koła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 20:58, 14 Gru 2013    Temat postu:

Pospawaj - nie masz nic do stracenia.
Jak pęknie znowu to wiesz się nie udało.
Jak będzie trzymać to będziesz pił piwko będąc dumny z zaoszczędzonych 500zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 21:44, 14 Gru 2013    Temat postu:

Za kilka dni ogarnę zdjęcia i wystawie części co mi zostały po setce i mam tam przednie koło w częściach i tylne po rozebraniu, odarciu felgi z farby, złożeniu i zgrubnemu wycentrowaniu ale nie ma łożysk i muszę sprawdzić czy z osadzeniem jest wszystko ok. Tu jest jeszcze stary filmik jakie bicie miało:
http://www.youtube.com/watch?v=kJAxoYtHlDk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asteros2012 dnia Sob 21:44, 14 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:11, 14 Gru 2013    Temat postu:

Piteros1
A tak z ciekawości wrzuć zdjęcie tego pęknięcia. Będzie wiadomo na co patrzeć Wink

Ja się lepiej nie przyznam jaki ja mam patent w tylnym kole bo mnie by tu zaraz co niektórzy wyśmiali i od samobójców wyzwali a jeżdżę już tak 2 sezon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 22:33, 14 Gru 2013    Temat postu:

Pokaż. Też przez pewien czas jeździłem na samobójce bo pękło mi górne mocowanie pds'u w tylnym amorze i zrobiłem je na płaskownik. Wszystko wytrzymało bo konkretnie się trzymało. Nie jeździłem tak długo bo kupiłem drugi. Może znajdę zdjęcie to pokaże jak to wyglądało. W każdym razie więcej patentów nie stosowałem i nie stosuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 22:44, 14 Gru 2013    Temat postu:

Wracając do propozycji z kołem. Tak wyglądało jak je odarłem z farby:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Czw 19:19, 19 Gru 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

tak to wyglada, tam dalej niby nie widac, ale po przyblizeniu jest pekniecie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piteros1 dnia Czw 19:20, 19 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin