Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pali moduł

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:48, 09 Paź 2020    Temat postu: Pali moduł

Na wstępnie mam nadzieję, że nie zlinczujecie mnie gdyż to nie ktm ale ciekawy problem i może komuś się przyda kiedyś również. (oby nie)

Witam motocykl to Kawasaki kxf 250 4t z 2013 roku model na podwójnym wtrysku. Po wymianie tłoka i łańcucha rozrządu motocykl odpalamy parę razy i jeżdżony w sumie ok godziny. Wszystko było ok gdy pewnego razu po zgaszeniu nie chciał odpalić. Po sprawdzeniu różnych elementów wyszło na to, że uszkodzony został moduł zapłonowy. Moduł kupiony używany i podpięty. Sprawdzałem z wykręcona fajką, iskra była. Motocykl odpalił chodź trochę ciężko, działał a to zgasł, po chwili działał dobrze, zgasł ładnie odpalił, dobrze chodził potem źle i tak w kółko aż zgasł i nie chciał zapalić.. Znów brak iskry uszkodzony moduł... Wysłałem dwa moduły, kondensator, stator, cewke, fajkę z kablem, regulator do firmy zajmującej się takimi naprawami. Stwierdzili, że wszystko jest ok prócz modułów które spalone są w ten sam sposób i nie da ich się naprawić. Uszkodzony w nich był jakiś procesor. Teraz już nie wiem trochę gdzie szukać problemu. Czy to jakieś zwarcie, kabel do kabla? Motocykl po małym remoncie działał godzinę czyli jak bym coś źle podpiął to raczej by od razu było źle lub po chwili, tak na chłopski rozum... Wcześniej robiłem cały silnik w takim kxf z 2011 i już przelatal chłopak na nim z 70mth.... Ktoś podpowie co mogłem źle podłączyć? Od jednego serwisanta słyszałem, że miał poluzowaną wtyczkę od wtrysku i mu wtedy też chyba spaliło moduł. Czy to możliwe? Choć ja wtrysku nie ruszałem. Czy była by taka możliwość? Co ewentualnie teraz sprawdzić. Kupno uzywki modułu który jest bardzo trudno dostępny, a następne go wpięcie i spalenie mija się z celem. Proszę o podpowiedzi.

Service i schemat instalacji od 454 strony. Tutaj ciężko mi wrzucić.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 7:51, 09 Paź 2020    Temat postu:

rzeczywiscie uszkodzenie malo powtarzalne, raczej trudne do wychwycenia - kazde luźne połączenie moze dawac skoki napiec co uszkadza delikatna elektronike - nie wiem jak wyglada rynek czesci uzywanych, ale mozna by sie poksic o uzywana wiazke kompletna - moze z jakiegos rozbitka da sie to dorwać, no i przejrzec wszystkie piny, konektory itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin