Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pacjent ktm sxf 450 2008rok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:01, 01 Lut 2018    Temat postu: Pacjent ktm sxf 450 2008rok

Witam zwracam sie do was z pytaniem a zarazem z prosba o pomoc. Tak jak w temacie ktm sxf 450 2008 rok mial problemy z bardzo ciezkim kreceniem poprzez rozrusznik ( brak kopki) ciezko bylo obrocic mu walem. Rozebralem okazalo sie ze walek wydechowy na ktorym jest deko byl strasznie wytarty wraz z dzwigienkami. Ok zamowilem nowe orginalne czesci walek dzwigienki regulacja zaworow nowy aku yuassa itp itp. Lecz co sie okazalo po zlozeniu problem nie zniknal nadal ciezko przezucic mu kompresje :/ problem znika gdy podepne sie pod auto wtedy kreci jak glupi. Moje pytanie czy moze byc to wina sprzegielka rozrusznika ktore jest za magnetem ? Gdy go wyciagne jest szansa poznac czy jest ono do wymiany ? Z gory dziekuje za pomoc :Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
e46




Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 19:03, 01 Lut 2018    Temat postu: Re: Pacjent ktm sxf 450 2008rok

Ja bym zaczął od przeczyszczenia styków rozrusznika i akumulatora i wszystkich połączeń zasilających rozrusznik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:06, 01 Lut 2018    Temat postu:

Wszystko bylo juz czyszczone od tego zaczalem :/ lecz nadal to samo. Jak kreci to wolno akumulator wtedy szybko pada a silnik noe odpala jak jest pod auto podpiety to wtedy nie ma problemu :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DolnyEXC




Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:52, 01 Lut 2018    Temat postu:

Sprawdzałeś napięcie na rozruszniku? Wygląda jakby prąd uciekał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:53, 01 Lut 2018    Temat postu:

moze byc sprzęgiełko - mozna rozebrać zobaczyc w jakim stanie spręzynka, czesto sama wymiana sprezynki pomaga, a wizualnie tez ocenisz w jakim to stanie czy nie jest mocno pozacierane.

ewentualnie mozesz wrzucic filnik z próby rozruchu, moze obroty wystarczają do odpalania a problem tkwi np w regulacji gaźnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:03, 01 Lut 2018    Temat postu:

Ok dzięki za odpowiedz ! Napięcia na rozruszniku nie sprawdzałem jak mam to zrobić ? Very Happy Bo elektryki to tak słabo u mnie multimetr posiadam podczas kręcenia mam podpiąc go pod kabel co idzie do rozrusznika ? DolnyEXC
henio jutro wyciągnę to sprzęgiełko i zobacze na nie dokładnie porobię zdjęcia i dodam tutaj może coś pomożecie. Hymm filmik też postaram się nagrać bo może jest tak jak mówisz, ale dziwnę że nowy aku i kręci tak cięzko i nie odpala a podpinając się pod auto kręci jak głupi i pali fajnie. Wymiana sprężynki jest dostępna sama sprężynka ?
Tak jeszcze pomyślałem może mam za słabe aku do tego moto ? 70A rozruch
Akumulator YUASA YTX5L-BS - 12V 4Ah Co myślicie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:47, 01 Lut 2018    Temat postu:

moze nie byc dostepna, ale ja zmieniałem kupujac duzy uszczelniacz w rolniczym Razz da sie dobrac identyczne spręzynki z uszczelniaczy własnie.
aku masz ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:24, 02 Lut 2018    Temat postu:

Ok ogolnie to tak dzis wyciagnalem sprzegielko wyglada bardzo dobrze sprezynka nie jest naciagnieta nie jestmam wytarte wiec mysle ze jest ok. Co sie okazalo miesieczny akumulator yuasa jest za slaby... na nim nie ma sily krecic sprawdzilem na starym aku i jest duzo lepiej kreci i nawet odpala z tym ze on jest juz stary i slaby i szybko pada. Pojawil sie nowy problem nie mam ladowania :/ na wolnych obrotach na klemach pokazuje 12.78V to chyba za malo macie jakies doswiadczenia z tego typu sprawa albo macie pomysly od czego zaczac sprawdzanie i na koncu wymiane ? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5662
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 19:25, 02 Lut 2018    Temat postu:

Mateooo napisał:
Ok ogolnie to tak dzis wyciagnalem sprzegielko wyglada bardzo dobrze sprezynka nie jest naciagnieta nie jestmam wytarte wiec mysle ze jest ok. Co sie okazalo miesieczny akumulator yuasa jest za slaby... na nim nie ma sily krecic sprawdzilem na starym aku i jest duzo lepiej kreci i nawet odpala z tym ze on jest juz stary i slaby i szybko pada. Pojawil sie nowy problem nie mam ladowania :/ na wolnych obrotach na klemach pokazuje 12.78V to chyba za malo macie jakies doswiadczenia z tego typu sprawa albo macie pomysly od czego zaczac sprawdzanie i na koncu wymiane ? Pozdrawiam

musisz mieć ok 14V na ładowaniu, sprawdź oporność statora, prawdopodobnie tam masz przyczynę braku ładowania


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:32, 02 Lut 2018    Temat postu:

Ok a jak sprawdzic opornosc statora w ktore przewody sie wpiac ? I jaka opornos powinien posiadac jeslij wiesz oczuwiscie. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5662
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 20:23, 02 Lut 2018    Temat postu:

wzystko masz w repair manualu
do ściągnięcia u mnie na stronie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:52, 02 Lut 2018    Temat postu:

Dobra moze jakos ogarne jutro bede mial chwile czasu to pomierze i zobaczymy. A jeszcze pytanie nie wiecie do czego jest taka mala dziura pod pompa wody ? Oczywiscie dziura orginalna i zauwzylem ze ta dziura cieknie plyn chlodniczy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5662
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 21:57, 02 Lut 2018    Temat postu:

Mateooo napisał:
Dobra moze jakos ogarne jutro bede mial chwile czasu to pomierze i zobaczymy. A jeszcze pytanie nie wiecie do czego jest taka mala dziura pod pompa wody ? Oczywiscie dziura orginalna i zauwzylem ze ta dziura cieknie plyn chlodniczy ?

to jest otwór kontrolny od pompy wody, jak leci woda- znaczy że puścił zewnętrzny oring na pompie, naprawa stosunkowo łatwa i tania, w manualu też jest to opisane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:10, 03 Lut 2018    Temat postu:

Dzisiaj pomierzyłem oporność statora i impulsatora.
Stator:1.90
Impulsator:112.3
Manual: 1.53 - 2.07oma i 80-120
Według manuala mieści się w granicach co o tym sądzicie ? Może przyczyna tkwi w czym innym jakieś pomysły ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 18:44, 03 Lut 2018    Temat postu:

tam duzo opcji nie ma
albo stator ( i układ w silniku czyli np namagnesowanie koła, chociaz przy takim moto to pomijam bo to moze byc problem 50 letniego motocykla)
albo regulator,
albo połączenia/przewody

skoro stator wychodzi ze jest ok, to albo regulator albo przewody, posprawdzaj wszystkie kostki i złączki, czy gdzies przewody nie sa przetarte. albo jakis pin wypięty i nastepny winowajca to regulator

w zasadzie to mozna by sprawdzić też i jego - na odpalonym silniku powinien dostawać jakis prąd zmienny ze statora, nie wiem jaki tam u ciebie jest układ mogą isc moze tylko dwa przewody, wystarczy miernikiem zmierzyc na pradzie zmiennym powinno byc minimum ze 30V do 60-70 V na odkręconym gazie bez odbiornikówe prądu. regielek sobie uwala do masy nadmiar, no i prostuje prąd i czesto bywa ze on pada i wszystko w mase ucieka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin