Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

olej ester, POA, HC ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ordon




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:12, 08 Lis 2013    Temat postu: olej ester, POA, HC ?

Witam.
Poza tym że są syntetyczne, to do której grupy należą te dwa oleje - ester, POA, HC ?.

1. Valvoline SynPower 4T 10w50
2. Panolin STREET 4T RACE 10W/50

EDIT 27.05.2014r
Valvoline Polska odpisuje :

Witam,

na wstępie dziękuję za zainteresowanie produktami Valvoline i jestem przekonany, że spełnią Pańskie wszystkie oczekiwania.

W naszej ofercie głównie znajdują sie oleje bazowe PAO. Wszystkie nasze SynPowery mają bazę polialfaolefinową (IV grupa olejów bazowych - full syntetyk), praktycznie nie oferujemy olejów estrowych.


With Kind Regards / Serdecznie pozdrawiamy

Team Valvoline Polska | Valvoline Europe, Middle East & Africa
Ashland Poland Sp. z o.o. | ul. Szturmowa 2A | 02-678 Warszawa | Poland
(Tel : +48 22 39 55 335 | 7 Fax : +48 22 39 55 343


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ordon dnia Wto 7:16, 27 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pią 20:13, 08 Lis 2013    Temat postu:

Używam Valvolina. Jak zbieralem o nim info to wyczytałem że to IV grupa(POA). Klasyfikacja jakościowa SM, czyli wyżej jak przewiduje KTM. O Panolin nic nie wiem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nixdo




Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 8:46, 09 Lis 2013    Temat postu:

a jak sprzeglo sie zachowuje na tym oleju nie ma problemu ze znalezieniem luzu ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ordon




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:27, 09 Lis 2013    Temat postu:

dzięki KozioŁ - właśnie ciężko to znaleźć nie wiadomo czemu?

gdzieś na forum africatwin user LukaSS pisze że:
Panolin STREET 4T RACE 10W/50 - synt IV+V = PAO+estry nasycone

cenowo są podobne więc może być, pisałem do przedstawiciela szwajcarów ale nie odpisują.

Zna ktoś jakiś ester w cenie tego valvoleina?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 9:39, 09 Lis 2013    Temat postu:

A jaka jest cena tego Valvoleina?

Ja w tej chwili kupiłem Bel Ray Thumper 10W50 ester.
Zapłaciłem u kumpla 45zł za litr.
Bardzo dobry olej w bardzo dobrej cenie przeznaczony do jednocylindrowych silników.
Sądzę że za 50zł znajdziesz taki olej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Sob 9:40, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ordon




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:29, 09 Lis 2013    Temat postu:

Valvoline SynPower 4T 10w50 = 105zł za 4 litry.
ma niezłe - API = SM , = jaso = ma2


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ordon dnia Sob 15:30, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 18:47, 09 Lis 2013    Temat postu:

Tylko widzę że Valvoline to nie jest ester.
Estrowego nie znajdziesz taniej niż 50zł za litr i 150zł za 4litry


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 22:18, 12 Lis 2013    Temat postu:

ja sie tak z ciekawości zapytuję czemu tak za tym estrem wszyscy szaleją, nawet KTM nie stosuje tych olejów? po co płacić za litr oleju 50zł jak można 25zł? Jak Ordon napisał 105zł za 4L.
Jeśli chodzi o sprzęgło to faktycznie czasami ciężko luz znaleźć, ale na 300V miałem to samo. Jak skończę sezon zajrzę do sprzęgła. Ale to na pewno nie wina oleju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Wto 22:20, 12 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ordon




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:50, 13 Lis 2013    Temat postu:

jeśli chodzi o mnie to drąże z czystej ciekawości żeby wiedzieć.

KTM zaleca motorex to jest olej estrowy.

Chyba różnica jest taka że molekuły estrów przylegają do metalu jak przyklejone tworząc warstwę smarującą - te molekuły nie spływają , taki film olejowy powoduje że silnik się mniej zużywa.

Film olejowy z innych olejów wynika z jego lepkości samej w sobie i taki film spływa z elementów silnika , jest łatwiejszy do zerwania.

Jak są tematy o wymianach nikasilu no tuleje , bo nikasil się skończył , albo że na tłoku gdzieś są ślady obtarcia, albo o wymianach pierścieni bo dymi itd, słabej kompresji, zużytych łożyskach - To wynika ze słabego oleju , np. pierścienie nie zużywają się od niczego tylko od tarcia a nad tym czuwa olej a mówią że najlepszy jest estrowy pewnie dlatego że daje najmniejsze tarcie.

Ja przynajmniej tak to rozumiem, dla mnie to ważne bo jeżdżę sporo i nie planuję wymieniać sprzęta w najbliższej przyszłości .

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ordon dnia Śro 10:51, 13 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 12:46, 13 Lis 2013    Temat postu:

Zaleca estrowego Motorexa ale dopiero od 2007 roku w silnikach XC4, w RFS zalecany to Shell zwykły syntetyk. Poniżej link do dyskusji, warto poczytać:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Czw 10:39, 14 Lis 2013    Temat postu:

Ordon to dlaczego pierścienie zużywają się w tak drastyczny sposób tylko w KTM ?
Im większa lepkość tym większe opory. Większe zużycie paliwa i mniejsza moc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ordon




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:43, 14 Lis 2013    Temat postu:

Ja nie wiem czy tylko w KTM się szybko zużywają ?. U mnie firmowy Opel Astra był zalewany olejem mineralnym , gdzieś jak miał ze 100tyś ludzie mówili że nie ma żadnego przyspieszenia. Teraz jak ma 166 tyś mechanik zdiagnozował "cała góra do roboty" cena 4 tyś. Ciekawe czy jak by był lany full syntetyk silnik też by wytrzymał tylko 150 tyś ???. Mój prywatny samochód ma więcej i jest lux a oba nowe były brane.

Jeśli pytasz mnie - ja wiem co to jest pompowalność oleju, i zgadzam się że nie można przesadzać , ja leje w50 bo jeżdżę emerycko , ale jak bym pałował po żwirowniach to myśle że lałbym i 60.

Skoro ty się mnie pytasz , to ja się pytam ciebie - od czego zużywają się pierścienie ? czy to zjawisko nazywa się tarciem ? , czy za tarcie odpowiada olej?.

xD pozdrawiam.

EDIT: 11.05.2014

1.5.2. Porównanie zakresów pracy olejów mineralnych i syntetycznych (istotna tabelka)

jest to praca ze strony [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ordon dnia Nie 7:13, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin