Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpalanie-problem (EXC400).
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 22:45, 26 Sty 2015    Temat postu: Odpalanie-problem (EXC400).

Wiem,że temat był przerabiany już kilka razy.
M.in. obszernie tutaj:
http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/problem-z-odpalaniem-z-rozrusznika-450-exc,8034.html

Ale u mnie chyba jeszcze inaczej to wygląda.
Beta 400RR ( silnik RFS 400 )
Od jakiegoś czasu przy obecnych temperaturach nie chce palić ani z akumulatora
( z samochodowego również ) a z kopa to już w ogóle nie ma szans.
Cała głowica robiona niecałe 40mth temu. Przy tym sprawdzany tłok/cylinder.
Wg pomiarów stan bdb-zresztą tłok był prawdopodobnie wymieniany ( motocykl kupiony od forumowicza...).
Gaźnik regulowany już chyba 3 raz przez mechanika do którego mam 100% zaufania.Zawory ok.
No ale problem dalej istnieje.
Jak już odpali np.na pych to potem pali od strzała czy to z guzika czy z kopniaka.
Elektryka również sprawdzona.
Po ostatnich regulacjach zdarza się,że odpala z guzika po 3-4 czy tam 5 "strzałach" z manety i bez ssania.
Choć wczoraj z samochodowego po dłuższym czasie dopiero odpalił.
Na ssaniu nie chce nawet zakręcić rozrusznikiem za bardzo.
Męczy mnie temat już dość poważnie.
Według mnie powinien palić z ssaniem czy to z guzika czy z kopa.
Obstawiam wciąż,że to wina gaźnika.Ale sama regulacja czy też może wymiana dysz itd. ?
Bo nie sądzę,że jest np. słaba kompresja i stąd problem ?
Silnik nie bierze oleju i nie ma spadku mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:47, 26 Sty 2015    Temat postu:

Gaźnik dalej źle wyregulowany. Regulacja nie polega tylko na kręceniu pokrętłami...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 6:33, 27 Sty 2015    Temat postu:

Dokładnie.
Jak ktoś tylko kręcił śrubką od mieszanki to wybacz ale to nie jest w żadnym wypadku regulacja:)
Tam już powinna być inna dysza wolnych, inne położenie iglicy lub inna dysza główna.
Mając taki motocykl i jeżdżąc takimi motocyklami powinieneś mieć już w domu zestaw kilku dysz wolnych i wysokich obrotów.
A jeżdżąc na złych ustawieniach gaźnika, za ubogiej w tym wypadku mieszance skracasz życie swojego silnika.

Co do mechanika. Aby wyregulować twój gaźnik musiałby sobie troszkę pojeździć twoim motocyklem lub mieć hamownię.
A który mechanik wyjeżdża motorem lub ma hamownię?Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 6:34, 27 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 7:32, 27 Sty 2015    Temat postu:

hacker33 napisał:
Dokładnie.
Jak ktoś tylko kręcił śrubką od mieszanki to wybacz ale to nie jest w żadnym wypadku regulacja:)
Tam już powinna być inna dysza wolnych, inne położenie iglicy lub inna dysza główna.
Mając taki motocykl i jeżdżąc takimi motocyklami powinieneś mieć już w domu zestaw kilku dysz wolnych i wysokich obrotów.
A jeżdżąc na złych ustawieniach gaźnika, za ubogiej w tym wypadku mieszance skracasz życie swojego silnika.

Co do mechanika. Aby wyregulować twój gaźnik musiałby sobie troszkę pojeździć twoim motocyklem lub mieć hamownię.
A który mechanik wyjeżdża motorem lub ma hamownię?Smile


Zadałem pytanie z przekonaniem,że chyba znam odpowiedź
- tak jak piszecie winny gaźnik.
Iglica była testowana w różnych położeniach.
Tak czy siak dłubiemy dalej w gaźniku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zapek dnia Wto 14:14, 27 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 8:29, 27 Sty 2015    Temat postu:

Iglica ma średnio do odpalania
Dysza wolnych obrotów o jedną w górę i powinno być dobrze. Jeżeli oczywiście gaźnik był dobrze wyregulowany kiedykolwiek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:41, 27 Sty 2015    Temat postu:

Pewnie koledzy mają rację że może być gaźnik.
A może inaczej - sprawdzałeś świecę i fajkę - może jest jakieś przebicie ?
U mnie 400 RFS z odpalaniem kompletnie nie reaguje na temperature.
Czy jest + czy - odpala od dotknięcia - nie ważne jak długo stał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Wto 8:43, 27 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 8:45, 27 Sty 2015    Temat postu:

Elektryka sprawdzana. Od cewki,przez kable,fajkę,wyłącznik itd.itd.
Pozostaje gaźnik ale irytuje mnie to,że po pierwszym odpaleniu i jak chwilkę pochodzi
to już potem pali na dotyk.
Jak zrobię ( ja albo mechanior) to dam znać co było przyczyną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:05, 27 Sty 2015    Temat postu:

Gaźnikiem wracasz do ustawień fabrycznych, czyli iglica i jej położenie, dysze i uchylenie przepustnicy ustawiasz według serwisuwki. Jeśli tu nic się nie zmieni to zaczynasz tak jak Hacker mówi od dyszy wolnych obrotów/składu mieszanki, biorąc pod uwagę temperatury sugeruję zwiększać ją. Montujesz powiedzmy dysze 42, 45 , 48 jeśli na którejś zobaczysz zmiany na plus to zaczynasz wtedy procedurę dostrajania. Dostrajasz pokrętłem położenia przepustnicy, śrubą składu mieszanki i położeniem iglicy zwracając uwagę na pracę silnika i kolor świecy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:05, 27 Sty 2015    Temat postu:

a jaki gaźnik jest w tej becie? taki jak w katach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 9:08, 27 Sty 2015    Temat postu:

Ok-dzięki za porady.
Gaźnik taki sam jak w KTM .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 18:27, 31 Sty 2015    Temat postu:

Na tą chwilę sprawa ma się tak,że motocykl odpala po dawce paliwa z manetki ( tak ze 3-4 strzały) ale bez ssania.
Generalnie kwestia przyzwyczajenia.
Ale znalazłem podejrzanego - króciec ssący spękany od środka na 1/3 objętości a z zewnątrz niewiele lepszy.
Był artystycznie owinięty taśmą izolacyjną tak,że wcześniej tego nie zauważyłem...
I teraz pytania - może ktoś już przerabiał to.
Króciec mam taki(z modelu 2005) :
[link widoczny dla zalogowanych]
pozycja 12
Cena bardzo mi odpowiada Wink (numer się zgadza z tym co mam założony).
Ale silnik mam z 2006r a tutaj już jest inny króciec :
[link widoczny dla zalogowanych]
też pozycja 12
Czyli albo rzeźba albo podzespoły mogą być z 2005r ?
Gaźnik ma oznaczenia 3900 C ASK23 i nie mogę się doszukać jak modelowo to wygląda czy 2005 czy 2006.
Chyba,że Beta ma swoje oznaczenia inne niż KTM ( powinno być jednak to samo).
Babel - jak Tobie odpala EXC 400 w temperaturach poniżej 0 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 19:05, 31 Sty 2015    Temat postu:

gaźnik nie ma tu nic do rzeczy
tutaj masz fotkę tej z 03



Najlepiej daj fotkę jak to połączenie wygląda u ciebie - czyli fotkę zamontowanego gaźnika w silniku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Sob 19:05, 31 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:54, 31 Sty 2015    Temat postu:

Zapek jak pisałem , nie mam wpływu temperatura z tzw dotyku czy jednego kopnięcia ( teraz raczej kopie - bo 2005 ma jakąś wadę z kołkiem pośrednim rozrusznika).
Wyciągam ssanie - dwa/trzy przegazowania - aby gaźnik wstrzyknął dawkę i chodzi z dotyku.
Teraz jestem po operacji ręki - więc stoi Kajtek bez aku ale za tydzien dwa mogę ci filmik nagrać.
Moj jest 2005 - jak Ci coś da fotka bez wyciągania gaźnika - bo mało sprawną łapke mam teraz wiec zbiornik zdejmę ale wiecej to trochę teraz kłopt - to mogę porobić fotki /filmik- zobaczysz czy to ten króciec


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Sob 22:55, 31 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 15:32, 01 Lut 2015    Temat postu:

hacker33 - jak złożę na nowym ( chyba,że będę musiał długo czekać na nowy to założę jeszcze stary)
to zrobię fotkę ale skoro działało to przez pół roku to znaczy,że tak ma być...
No ale skoro od 2006 są inne króćce to oznacza,że jest jakaś różnica - pytanie czy to różnica w mocowaniu czy inna ?
Na fiszkach z Bety lecą te same króćce cały czas ( bez różnicy jaki rocznik).
Babel - spoko.
Z fotki nie będzie raczej widać jaki masz króciec - po zdemontowaniu można odczytać numery.
Chyba,że pstrykniesz fotkę od strony kranika- nie trzeba wtedy ściągać zbiornika.
Tak czy siak wymienię króciec i znów potestuję odpalanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zapek dnia Nie 15:33, 01 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 16:13, 01 Lut 2015    Temat postu:

Króćce są pewnie inne bo są inne ramy.
Inna rama inny airbox możliwe, że gaźnik jest pod innym kątem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin