Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

odpalanie LC4 620 SC 1997

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:11, 31 Sty 2012    Temat postu: odpalanie LC4 620 SC 1997

Przywiozłem nowo zakupiony motocykl. W chwili zakupu odpalał od drugiego kopnięcia.
Nie mam pomysłu jak go uruchomić.
O co chodzi z tą "pompką" przy gaźniku - czarny "przycisk" wielkości pięciozłotówki - można go ustawić w dwóch pozycjach.
Poza tym jest ssanie przy silniku.

Wymienię świecę za kilka minut. Iskra jest.
Proszę o pomoc.

PS. Czy linka gazu jest taka sama w 620, 640 lub innych KTMach 4T ???
Zauważyłem że jest przetarta. Gdzie kupować części?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:23, 31 Sty 2012    Temat postu:

wymieniłem świece, odpalił bez problemu na pych
z kopałki nie umiem go uruchomić
to chyba kwestia techniki
jak posługiwać się odprężnikiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nemsis




Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:37, 31 Sty 2012    Temat postu:

Na ten temat było dużo postów więc łatwo można znaleźć chociażby na You Tube filmiki jak się to powinno robić. W skrócie wyciągasz ssanie, naciągasz odprężnik przekopujesz dwa razy, następnie puszczasz ssanie i z naciągniętym odprężnikiem ustawiasz kopkę w takiej pozycji aby był lekki opór wyczuwalny, następnie cofasz kopkę do góry i z spuszczonym odprężnikiem i powinien odpalić. U mnie ta technika działa bez problemu. a i ciepłe ssanie powinno być wyłączone (czarny przycisk wielkości pięciozłotówki) Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:48, 01 Lut 2012    Temat postu:

dla tych co mają ten sam problem: http://youtu.be/7iHti2ETzkw

a dlaczego ja nie mam ssania przy kierownicy tylko przy silniku??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:44, 02 Lut 2012    Temat postu:

Pytanie: dlaczego muszę bardzo solidnie kopnąć używając całej masy ciała? w zasadzie to jakbym musiał skoczyć na kopkę.
Na filmach z Youtuba kopanie odbywa się bardzo lekko.
Nie wyobrażam sobie aby udało mi się siedząc na motocyklu.
Czy coś należy wyregulować lub wymienić??? Świecę wymieniłem na nową.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 10:45, 02 Lut 2012    Temat postu:

powinno iśc lekko bo w tym roczniku masz autodeko.
Ale jak nie dziala to technika się kłania.
Lekko kopkę na dół aż poczujesz opór mocno wyczuwalny. Puszczasz kopkę do góry zaciągasz dekompresator przy klamce sprzęgła (warunek musi odbijać przy kopaniu z klikiem, jak się zacina to nie odpalisz) i kopiesz z siłą i musi zagadać. podczas mrozu 4T nie zawsze odpalają za pierwszym kopem, czasami zaraz gasną.

Ssanie masz przy głowicy bo tak było w wersji SC i SX. EGS ma na kierownicy.

jesli kopka stawia duży opór jak piszesz nawet po zaciągnięciu dekompresatora to moze on nie działać. Normalnie powinieneś odpalać siedząc na motocyklu i kopiąc lewą nogą, widzialem niektórzy próbują odpalać prawą nogą, śmiesznie to wygląda i nie wyobrażam sobie tego w terenie, żeby schodzić z motocykla gdy zgaśnie Laughing

jak w chwili zakupu odpalał na cieplo dopiero za drugim kopem to juz coś nie tak.
Trzeba było kupić mojego Laughing stał an allegro biały z okleiną redbull


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Czw 10:51, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:51, 02 Lut 2012    Temat postu:

Lekko kopkę na dół aż poczujesz opór mocno wyczuwalny - nie trzymam dźwigni sprzęgła ani dekompresora (odprężnika) ??

Puszczasz kopkę do góry zaciągasz dekompresator przy klamce sprzęgła
Czyli mam zaciągnąć dźwignię odprężnika i trzymać klamkę sprzęgła.
Potem dojechać kopką aż poczuję opór i kliknięcie - czy dźwignia odprężnika wróci sama w położenie pierwotne?
A potem zarypać z kopyta Smile
Czy to prawidłowa sekwencja?

Może ktoś mieszka w Szczecinie i zlookałby moją maszynę??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 14:21, 02 Lut 2012    Temat postu:

oj nic nie zrozumiałeś.
najpierw bez zaciagania dekompresatora szukasz punktu gdzie tłok spręża czyli aż poczujesz opór. Masz teraz tlok w takiej pozycji że ciężko obrócić walem więc zaciagasz dekompresator, nic ze sprzeglem nie robisz. i kopiesz podczas kopania dekompresator powinien sam odbić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:01, 02 Lut 2012    Temat postu:

czyli podsumowując:
1.naciskam kopkę do momentu oporu
2.zaciągam dekompresor
3.kopka w najwyższy punkt
4.kopanie - nie trzymam dźwigni sprzęgła ani nie dotykam dekompresora

czy tak to ma wyglądać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 16:52, 02 Lut 2012    Temat postu:

wciskasz deko - ustawiasz tłok w najwyższy punkt - puszczasz deko - i strzał , bez gazu, bez sprzęgła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:11, 02 Lut 2012    Temat postu:

skąd wiem że tłok jest w najwyższym punkcie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:36, 02 Lut 2012    Temat postu:

poczujesz opór nie do przepchnięcia. wtedy naciskasz deko bardzo lekko naciskasz na kopkę żeby przephnąćź kawałek za ten opór (2- gie kliknięcie) i strzasł całym ciałem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakul123 dnia Czw 19:38, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 22:07, 02 Lut 2012    Temat postu:

eh jak sobie przypomnę ile potu wylałem przy LC4.... , ale jak już załapałem o co chodzi to pięknie paliła. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:31, 03 Lut 2012    Temat postu:

ja już sobie chyba naderwałem mięsień w łydce od tego kopania Smile ledwo dziś chodzę, ale do sezonu się nauczę Smile
bardzo dziękuję za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 1:06, 15 Mar 2012    Temat postu:

szakul123 napisał:
poczujesz opór nie do przepchnięcia. wtedy naciskasz deko bardzo lekko naciskasz na kopkę żeby przephnąćź kawałek za ten opór (2- gie kliknięcie) i strzasł całym ciałem


tylko po tym jak ci ten opor przeskoczy , cofnij kopke na sama gore i wtredy bez dekompresatora solidny kop. Ten przycisk wieloksoci 5 zl na gazniku to cieple ssanie , uzwasz go po glebie , albo po zalaniu silnika. Gaznik dellorto bywa trudny w paleniu , zalezy od jego stanu i regulacj , pogody , temperatury , humoru , przekonan politycznych i od tego czy akurat dzis masz szczescie i powinienes pusic totka Very Happy. Jesli po kilku kopach nie odzywa sie , wylacz ssanie i zrob pare kopow bez ssania , a potem znowu na ssaniu.


wersje bez autodeko kopia sie dosc ciezko i raczej tylko z prawego buta Smile , z autodeko spokojnie lewa noga palisz siedzac na moto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin