Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ocena cylindra SX 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawido175




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:38, 27 Lut 2016    Temat postu: Ocena cylindra SX 125

Witam!
Niedawno zakupiłem cylinder do mojego sxa 125 2003r. Cylinder miał być w dobrym stanie, po wyjęciu pierwszego tłoka sel.A, jednak jego stan się trochę nie zgadza. Zastanawiam się, czy jest sens zakładać go do moto. Oddałem go do pomiaru i o dziwo jego wymiar to 54.00 i ma setkę owalu. Martwią mnie te rysy nad kanałem wydechowym, nie są one odczuwalne pod paznokciem, ale nie wygląda to zbyt dobrze. Proszę Was o opinie i porady co dalej z nim robić. Pozdrawiam!
Tutaj link do zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 22:57, 27 Lut 2016    Temat postu:

Noo srednio to wygląda.
Na pewno nadaje się do honowania.
Jezeli nie ma głębszych przetarć, nigdzie nie widać aluminium to powinno być wszystko ok.
Jezeli trzyma ciągle nominał to wręcz na pewno po honowaniu będzie się nadawał.
Gdzie go dorwałeś?! Po znajomych?
Od dwóch sezonów szukam dokladnie takiego cylindra...
I jezeli można wiedzieć ile kosztował?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 23:33, 27 Lut 2016    Temat postu:

Cylinder po nicasilu (albo po czymś innym np. chrom techniczny). Honowanie + pomiar i będzie śmigać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Sob 23:37, 27 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawido175




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:39, 28 Lut 2016    Temat postu:

amek721-cylinder kupiłem od gościa z aukcji olx(swoją drogą nie polecam robić interesów ze sprzedawcą z Jeleniej Góry, ma on kilka motocykli na części i dużo pił spalinowych także na części, wiecej informacji mogę podać na PRIV), kupiłem go za 700zł.
A więc jutro zawiozę go do przehonowania i kupuję tłok. Będzie to mój pierwszy nowy tłok na nicasilu, docierać go jeden bak czy więcej? I co powiecie o Ipone Samurai na docieranie? Nada się?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 17:54, 28 Lut 2016    Temat postu:

Jeżeli chodzi o docieranie to kazdy ma swój sposób.
Ja bym go docierał na jednym baku tak spokojniej, ale też żeby to nie było pyrkanie, drugi bak już normalnie, ale uważałbym na utrzymywanie go w wysokich obrotach przez dłuższy czas. Po tym czasie, moim zdaniem taki silnik jest bezpiecznie dotarty.
Olej, o którym mówisz jest polecany przez wielu, osobiście go nie używałem, ale na pewno mógłbym go zalać bez obaw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamjajoz




Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:54, 18 Mar 2016    Temat postu:

Panowie odświeżam temat, ponieważ chciałem się poradzić odnośnie oceny cylindra i pasowania tłoka. A mianowicie mój cylinder od sx 125 był na pomiarze i majster stwierdził, że ma wymiar 53,99 do 54,01 co mnie odrobinkę zdziwiło, bo byłby mniejszy od nominału (choć jest po nikasilowaniu, więc możliwe, że ktoś zażyczył sobie mniejszą średnicę?). Przed wymianą siedział tam wossner sel. A 53,95. Teraz zdecydowałem się na honowanie i sel. B 53,96. Jednak po odbiorze stwierdzam, że tłok ma wyczuwalny luz w okolicy okna wydechowego. I w tym momencie zwracam się do was bardziej doświadczonych. Czy zawsze tak jest? W miejscu okien nie bardzo można pomierzyć cylinder, więc nie mam zbytnio możliwości werfikacji, poniżej okien i powyżej jest wszystko w porządku, natomiast w miejscu okien luz jest na tyle duży, że kartka założona 2krotnie nie klinuje tłoka, czy tak ma być?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 22:27, 18 Mar 2016    Temat postu:

Daj jeszcze do pomiaru do innego "majstra". Co do luzu to nie wiem czy ma być aż tyle ale przy przejściach tłoka przez okna pierścień się "rozpręża".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamjajoz




Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:57, 18 Mar 2016    Temat postu:

Właśnie takl chciałem zrobić, tylko skąd tych majstrów brać? Razz jutro podjadę do jeszcze jednego zakładu który może dysponować takim sprzętem, dzięki za podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamjajoz dnia Pią 23:21, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 1:10, 19 Mar 2016    Temat postu:

Musi dysponować sprzętem i majstrem,który potrafi się nim posługiwać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamjajoz




Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:32, 19 Mar 2016    Temat postu:

Drugi majster nie chce się podjąć zadania, bo nie ma czasu i się nie zajmuje takimi rzeczami, chyba, będę musiał kupić sobie średnicówkę i sam sobie zrobię pomiary Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamjajoz dnia Wto 23:07, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamjajoz




Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:08, 22 Mar 2016    Temat postu:

Dziś przyszła średnicówka, niestety cylinder jest rozbity tuż nad oknem wydechowym 0,04 mm różnicy względem górnej części cylindra, tuż pod oknem 0,08 mm różnicy. Co ciekawe około 1 cm powyżej i poniżej okna pomiary wychodziły już w granicach 0,01-0,02 mm różnicy. Tymczasowo wkładam zapasowy cylinder na tulei. I pytanie do was, gdzie najlepiej oddać cylinder na nicasil dobrej jakości nie płacąc przy tym fortuny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin