Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Napinacz rozrządu rfs

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tobiking




Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:45, 20 Maj 2020    Temat postu: Napinacz rozrządu rfs

Ile powinno zostać ząbków na napinaczu po wymianie rozrządu na nowy ori iwisa i ślizgów? U mnie po napięciu zostaje 3 ząbki jak ręcznie napne napinacz i 4 jak napne sprężyną. Jak to się powinno napinać wogóle i ile ząbków powinno być? Czy coś jest nie tak? Ręcznie napinać tzn srubokrętem napinam ten napinacz do konca do lekkiego oporu i potem jeszcze o jedno kliknięcie dociskam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:49, 20 Maj 2020    Temat postu:

Wszystko masz ok. Na nowym rozrządzie jest 4 lub 5 ząbków. Nie napinasz ręcznie. Wkręcasz napinacz(schowany do końca), montujesz sprężynkę, obracasz wałem kilka razy i koniec.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tobiking




Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:06, 20 Maj 2020    Temat postu:

a wiesz może jaki tam jest skok gwintu tego m8? ten co sprężynka jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
21adam




Dołączył: 09 Wrz 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:14, 20 Maj 2020    Temat postu:

Ilość ząbków zależy ogólnie od stanu silnika, jak głowica była kilka razy obrabiana to po wymianie łańcuszka może być 2- 3 ząbki, a w miarę świeżym silniku będzie 6-7 ząbków po wymianie.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tobiking




Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:56, 20 Maj 2020    Temat postu:

Wydaję mi się, że masz rację. Pytanie teraz czy ma to wpływ na żywotność łańcuszka i samej jednostki? Bo jeśli w przyszłości zostaną mi np. 2 ząbki lub nawet 1 na napinaczu to łańcuszek znowu nowy? Teoretycznie sam łańcuszek powinien być jeszcze w porządku a w praktyce? Może dopiero jak wogóle ząbków nie będzie to wtedy zmiana łańcuszka? Bo mam rozumieć, że jedyne co zostanie zrobić to kupno nowej głowicy i ew. wymiana cylindra w przyszłości? Silnik jest aktualnie po kapitalce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 6:19, 21 Maj 2020    Temat postu:

e tam, te silniki tak mają, po full remoncie, bez zadnych obróbek głowicy ( nigdy) miałem 4 ząbki, szybko spadło do 3 ząbków, na 2-1 potem sie jeździ mega długo, na nic to nie wpływa. te łancuchy i układ jest pancerny.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tobiking




Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:07, 21 Maj 2020    Temat postu:

Ok, dzięki za pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
21adam




Dołączył: 09 Wrz 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:07, 21 Maj 2020    Temat postu:

Ja w 450 miałem 6 ząbków przy 250mth, kumpel w 525 przy 450 mth miał 3 ząbki po wymianie, a kolejny w 520 po wymianie miał 2 ząbki oczywiście wszędzie łańcuszek Iwis,, wymiana ślizgów nie pomogła żeby ilość ząbków wzrosla.
Ewentualnie możnaby w kombinować z grubością uszczelki pod cylinder


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 21adam dnia Czw 13:08, 21 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin