Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm 990sm sam zwiększa wolne obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek1976




Dołączył: 03 Gru 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:41, 19 Cze 2022    Temat postu: Ktm 990sm sam zwiększa wolne obroty

Wiem że ktm-a trzeba kochać ślepo nie zważając na jego kaprysy ale powoli zaczyna mnie już denerwować. Potrzebuje pomocy w diagnozie ale po kolei.
Moto nalatane ma teoretycznie 38000km u mnie dopiero od tego sezonu. Po zakupie sprawdzone zawory wymianiony filtr powietrza przejechalem około 2000km bez problemów. Ostatnio uszkodzony regulator napięcia - wymieniony na nowy orginal. Dzisiaj temperatura na dworze wysoka ale myśle że to akurat nie powinno mieć wplywu Do rzeczy : po przejechaniu okolo 100km tempo wycieczkowe obroty silnika do 5000 zaczęlo sie dziać tak ze podczas jazdy zaczely podnosić się obroty jałowe po trochu do gory - jedziesz nagle obroty około 2000 za chwile 2500 znowu kawałek przejechany 3000 a nawet do 4. Pomaga jedynie zgaszenie i ponowne odpalenie. Tak jakby po schodzeniu z obrotow nie wracal do prawidlowej wartosci. Przedemną jeszcze 100 kilometrow. Z gory dzięki za wasze sugestie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 16:16, 19 Cze 2022    Temat postu:

jak jeste w trasie i to tylko 100 km to nic nie zrobisz, ale jak juz rozbierzesz to podstawa to szczelnosc dolotu, tpsy ( oba) i silnik krokowy - na 99% bym stawiał na jedna z tych 4 elementów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 18:50, 19 Cze 2022    Temat postu:

Jakoś dojechałem. Momentami odwalało mu do tego stopnia że obroty wchodziły na 5000. I pozostawało tylko zgaszenie i odpalenie. W tygodniu rozbieram i zapewne dalej będe szukał wiedzy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek1976




Dołączył: 03 Gru 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:07, 24 Cze 2022    Temat postu:

To co wiem na chwilę obecną.
Obroty zaczynają skakac dopiero jak wszystko jest konkretnie nagrzane - po przejechaniu powiedzmy około 30 kilometrów. Im cieplej tym gorzej. Uzbroiłem się w tuneecu. TPS jest jeden. Po zjechaniu silnikiem krokowym na zero TPS pokazuje 6.1v
Test przepustnicy ( silnika krokowego ) przechodzi płynnie bez problemu. Jedyną nieprawidłowość jaką znalazłem to różnica podciśnień. Na jednym cylindrze było 380 na drugim 330. Po regulacji na obu 370 . Zrobiłem reset adaptacji i adaptacje 15 minut na wolnych obrotach - tu prawdopodobnie popełniłem błąd bo adaptacje robiłem na otwartym airboksie. Po tym zabiegu silnik pracuje równiej i nawet sprzęgło przestało grzechotać na jałowym biegu.
Potem jazda testowa i jak zaczynałem się już cieszyć to po około 40 kilometrach obroty wskoczyły na około 2500. Po podpięciu pod tuneecu w polu IDLE obroty zadane były na 1470 a wysterowanie krokowego 112. Obroty rzeczywiste około2500. Po zgaszeniu i odpaleniu obroty zadane 1470 wysterowanie krokowego 70 obroty rzeczywiste blisko zadanych.
Macie jakieś pomysły ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 12:38, 25 Cze 2022    Temat postu:

Grzebania ciąg dalszy.
Wyciąglem przepustnice i tu powstaje pytanie. Czy czujnik TPS moge zmierzyć zwykłym miernikiem ? Oczywiście poprzednio się myliłem czujniki są dwa na górnych i dolnych przepustnicach. Podłączyłem najlepszy miernik jaki mam czyli stary ruski miernik wskazówkowy na którym widać od razu wszystkie wachnięcia i wygląda to następująco. Mierząc rezystancje pomiędzy czarnym i żotym kabelkiem TPS od górnych motylków pracuje bardzo stabilnie a ten od dolnych ma caly czas nieznaczne wachnięcia tak jak by skakal. Na kompie w czasie testu nie było to widoczne bo odświeżanie długo trwa. Czy może to powodowac takie objawy jak mam ? Czy przy wzroście temperatury może to powodować skoki niskich obrotów ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:03, 25 Cze 2022    Temat postu:

tak mozesz miernikiem, i takie wskazówkowe sa najlepsze, tak skakanie tpsu, albo niejednonaczne "powracanie " po dodanoi gazu i puszczeniu to ewidentne objawy uszkodzonego tpsa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek1976




Dołączył: 03 Gru 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:12, 26 Cze 2022    Temat postu:

W takim razie trzeba kupić nowy. Stary z ciekawości jeszcze raz przemierze ale w ten sposób że podgrzeje go do powiedzmy 50 stopni. Jak silnik był zimny to nic mu się nie działo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 2:29, 30 Cze 2022    Temat postu:

Po odkręceniu czujnika od przepustnic jego wskazania się ppprawiły test grzania wiele nie zmienił. Według miernika działa prawidłowo. Takie cuda.
Zanim przyjdzie nowy mam jeszcze jedno pytanie.
Jak robić adaptacje ? Bo rozumie że po wymianie czujnika i skręceniu wszystkiego pasuje wykasować adaptacje i zrobić od nowa. Czy jest na to jakaś procedura czy po prostu odpalam silnik na 15 minut i tyle ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 6:52, 30 Cze 2022    Temat postu:

samo sie zaadoptuje, tps to tylko odczyt wiec poza ustawieniem to sie nic nie musi adoptowac,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek1976




Dołączył: 03 Gru 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:59, 03 Lip 2022    Temat postu:

Ok. W takim razie w jakich sytuacjach powinno się zrobić adaptacje i jak powinna ona wyglądac ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 8:00, 04 Lip 2022    Temat postu:

adaptacja jest wykonywana cały czas podczas pracy silnika,
jak sie zmienia duzo - np wydech, dolot, jakies czujniki na sprawne gdzie bedzie całkiem inny odczyt, to mozna skasowac parametry adaptacyjne - wtedy startujesz z pozycji 0 - łatwiej odpali fura itd, i sie szybko adoptuje, moze szybciej niz z jak ma te parametry podciagniete gdzies do granic. dlatego jest to takie narzędzie przy naprawach jako pomoc, ale nie jest konieczne kasowanie tych parametrów
naczytanie paametrów to najpierw je kasujesz, potem odpalasz na 10 minut na wolnych obrotach tak wyglada procedura cała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek1976




Dołączył: 03 Gru 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:39, 12 Lip 2022    Temat postu:

na chwile obecną TPS dolnych przepustnic wymieniony, wykonana synchronizacja przepustnic na podstawie wskazań komputera. Synchronizacja rozjechała się z powodu wytartych tulejek na cięgnie łączącym przepustnice, tak jak pisałem po synchronizacji wyraźnie poprawiła się kultura pracy na wolnych obrotach i ucichło sprzęgło. Co do TPS dopiero bezpośrednie podłączenie pod niego miernika wskazówkowego wykazało nieprawidłowe odchylenia w pracy. Komputer i mierniki cyfrowe mają zbyt wolne odświeżanie. Niestety kiepska pogoda nie pozwala na wiarygodny test więc czekam na nadchodzące upały i wtedy wyjaśni się czy sprzęt działa prawidłowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek1976




Dołączył: 03 Gru 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:17, 24 Lip 2022    Temat postu:

Wymieniłem jeszcze korek chłodnicy który nie trzymał ciśnienia i sprzęt zasówa aż miło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin