Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm 500 sixdays 2013 przegrzewa się

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rollins




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:49, 08 Lip 2020    Temat postu: Ktm 500 sixdays 2013 przegrzewa się

Hej
To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem KTM’a 2013 rok, pojemność 500 sixdays

Mam z nim następujący problem. Zaczął wywalać płyn chłodniczy przelewem na kolektor. Okazało się ze mam uszkodzony czujnik wentylatora w chłodnicy i nie załącza. Zamówiłem i czekam na przesyłkę. Ale martwi mnie coś innego. Czy to normalne że bez wentylatora po 5 minutach po odpaleniu motocykla jak stoi w garażu na wolnych obrotach przelewa się płyn chłodniczy i go wywala?
Jak załączę wentylator na stałe to nie ma tego efektu. Nic się nie przelewa.

Możecie mi podpowiedzieć czy to tak ma być ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rollins dnia Śro 16:50, 08 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13683
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 17:21, 08 Lip 2020    Temat postu:

oczywiscie ze normalne, jaki jest cel trzymania 5 minut motocykkla - w zasadzie bez chłodzenia bo nic nie chłodzi chłodnic ( pęd powietrza)
mozna pewnie poprawiac sytuacje, - nowy korek wlewu, albo o wyzszym cisnieniu otwarcia. oczyscic dobrze chłodnice, zalac dobry płyn. czy wzbogacać mieszanke ...
ale tu ja bym sie niczego nie czepiał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rollins




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:02, 08 Lip 2020    Temat postu:

właśnie zrobiłem kolejny test..
motor przelewał już po 2 minutach działania na wolnych obrotach.
odłączyłem ten uszkodzony czujnik wentylatora... i o dziwo nic się nie przelewa...chociaż wentylator nie działa.
czy to możliwe żeby ten uszkodzony czujnik działał jak jakaś grzałka, miał przebicie i podgrzewał płyn?
Przepraszam za moje dywagacje ale już nic z tego nie rozumiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13683
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:46, 08 Lip 2020    Temat postu:

teoretycznie moze ale nie nagrzeje on płynu, po prostu błędnie interpretujesz temat, bardziej bym to uznał za zbieg okoliczności.
wymien korek na nowy, zmien płyn na nowy i bedzie OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rollins




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:30, 09 Lip 2020    Temat postu:

wymieniłem korek, niestety cały czas czekam na czujnik wentylatora.
Efekt jest taki - z włączonym wentylatorem na stale motor nie wyrzuca płynu przez przelew.
Z wyłączonym wentylatorem po 3 minutach na wolnych obrotach wywala płyn.
Gdzieś czytałem że generalnie wentylator powinien sie załączyć przy mocnym piłowaniu - stąd moje wątpliwości co do tak szybkiego wywalania płynu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13683
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:37, 09 Lip 2020    Temat postu:

postawienie 4T w garazu na 5 minut to własnie ostre piłowanie Very Happy
takie sprzrety grzeja sie szybko, wystarczy jechac z 10 km h pewnie żeby odpowiednio schłodzić... na postoju to norma.
skoro masz wątpliwosc czy czujnik ci dogrzewa płyn to sprawdź czy sie nagrzewa.
kiedys mialem takie uszkodzenie ze sie grzał - ale to były temperatury rzedu 40 stopni.. prędzej większe grzanie mogło wynikac z obciązenia akumulatora D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:14, 09 Lip 2020    Temat postu:

Wyczyść porządnie chłodnice, zdemontuj je z motocykla bo wtedy najlepiej widać ile syfu siedzi między lamelkami. Warto zajrzeć tez do pompy wody czy wirnik jest ok. A nie masz problemu z wchodzeniem na obroty? Nie dławi się przy mocnym dodaniu gazu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
21adam




Dołączył: 09 Wrz 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:44, 12 Lip 2020    Temat postu:

Może za duży poziom płynu w chłodnicy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rollins




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:46, 24 Lip 2020    Temat postu:

no to temat rozwiązany - czujnik wentylatora wymieniony, nowy płyn zalany, wszystko działa i jest OK.
Dzięki za pomoc.

Przy okazji pytanie laika - czy przy wymianie kół mam wyczyścić ośki do sucha i je smarować czy montować na sucho? Nie demontowałem dystansów.
Czytam w internecie i gdzieś piszą smarować, gdzieś indziej nie smarować osiek a jeszcze w innym miejscu doczytałem - tylną smarować - przednią na sucho...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13683
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 13:35, 24 Lip 2020    Temat postu:

zdecydowanie wyczyscic i obficie nasmarować.
dystanse warto zdemontowac uszczelniacze przeczyscic i równiez nasmarowac.
bzdura - smarowac i to koniecznie, jak sie zapiecze i przyłapie korozja ( a bez smaru to moze byc kwestia doby... ) to bedziesz musial ją wybijac młotkiem. ja smaruje zawsze dobrym smarem wodoodpornym ośke wysuwam jednym palcem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rollins




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:43, 25 Lip 2020    Temat postu:

dzięki - nasmarowane i zrobione:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin