 |
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miki34567
Dołączył: 28 Maj 2025
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Śro 17:07, 28 Maj 2025 Temat postu: KTM 350 Freeride za duża dawka paliwa brak wolnych obrotów |
|
|
A więc pacjent Freeride 350 rok 2013. Chodził jak chciał, raz palił, raz ciężko, potrafił zgasnąć i nie zapalić dopiero po chwili, potrafił zamulać przy dodawaniu gazu. Więc trzeba było coś z tym zrobić. Został wymieniony tłok, zrobiona głowica (teraz jest szczelna) ustawione luzy zaworowe, wymyta przepustnica w ultradźwiekach, wymieniona pompa paliwa wcześniejsza dawała 2.4 bar teraz daje 3,4, wrzucony nowy wtrysk, ustawiony TPS na 0.601v nowa świeca, cewka sprawdzona fajka sprawdzona, nowy filtr powietrza napuszczony olejem. I po wszystkim problem z odpaleniem odpala ciężko czasem chodzi chwilę na wolnych obrotach, czasem gaśnie po 10 sekundach, najlepiej to trzymać delikatnie gaz wtedy pracuje i nie zgaśnie. Po 10 minutach pracy świeca czarna jak noc, wyciągana już dwa razy za każdym razem czarniuteńka. Więc wniosek zbyt duża dawka paliwa stąd też chodzi dobrze dopiero gdy minimalnie odkręci się mu gaz i przepustnica delikatnie się podniesie, jak zdejmie się filtr powietrza to wtedy chodzi lepiej ale cały czas problem zbyt bogata mieszanka, sprawdzony map sensor według "Keihin EFI Components Brief-Check Manual" wychodzi że sprawny, sprawdzony czujnik temperatury w głowicy na ciepłym silniku ma jakieś 0,5 oma jak wystygnie koło 2,3 (nie ma nigdzie podanych wartości więc przypuszczam że działa bo oporność się zmienia wraz ze zmianą temperatury, czujnik temperatury zasysanego powietrza oporność 1,1 Oma dmuchając zimnym powietrzem z kompresora oporność podnosi się na 1,3 Oma czyli też działa. Ktoś ma jakieś pomysły skąd on bierze informacje że musi sobie rzucić aż tak dużą dawkę paliwa, wina by była w ECU, nie wyrzuca też żadnych błędów. Czy jest jakiś reset ustawień ECU ktoś się spotkał z podobną sytuacją czekam na podpowiedzi [/code]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13957
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 274 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 6:16, 29 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
przyczyn moze byc sporo i jak tyle zrobiłęs to dalej zacyzna byc trudno z diagnozą,
albo leje wtrysk, albo uszkodzony tps, albo jakis czujnik, a moze byc w ogóle abstrakcja typu moduł z EXC
da sie kompem zrobic reset ustawien ale one sie naczytuja cały czas wiec nic to nie da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miki34567
Dołączył: 28 Maj 2025
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Czw 14:43, 29 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Tylko czy jakby TPS był uszkodzony to by podawał prawidłowe wartość i w ogóle nie pokazywał żadnego błędu. Najgorsze jest to że brak jakiejkolwiek błędu w sensie sygnału migowego ale wszystko wygląda na to że wtrysk daje za dużo paliwa sprawdzane colortunem. A wtrysk nie może być uszkodzony przyszedł po numerach orginalny ktm zresztą robi ładną mgiełkę. Przyjdą mi jutro kompy to zobaczę co pokażą,pokasuje stare błędy bo się kiedyś świeciły między innymi od sondy bo był kabel urwany, spróbuje może będzie opcja regulacji wtrysku, albo resetu ECU, bo mam takie wrażenie że dziś lepiej już palił i dłużej był w stanie utrzymać wolne obroty tak jakby się dostosowywał że teraz ma wszystko sprawne, spróbuje go ogarnąć kompem a jak się nie uda to niech go w KTM-ie podpinają pod oryginalnego kompa i patrzą jak dzwoniłem to mówili że mogą zresetować kompa i wgrać od nowa oryginalną mapę. Chyba że mój komputer mi na przykład pokaże że czujnik np temperatury pomimo że zmienia oporność w zależności od temperatury to przekłamuje temperaturę dlatego wzbogaca mieszankę. Ale w obecnym momencie nie pozostaje nic innego jak podpięcie pod kompa. Wiem że Texą napewno można sterować wtryskiem w Ktm ale na Texe nie mam funduszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13957
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 274 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 5:41, 30 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
tak, mogłny pokazywac dobra wartosc, tym bardziej nie pokazywał by błędu. sprawdzanie mgiełki to totalnie zadne sprawdzenie, ale skoro jest nowy no to mozna go wykluczyć.
a jaki masz błąd od sondy ? przeciez odblokowany freeride powiniem miec sonde wypiętą całkowicie.
texa nie wiem czy mozna zmieniac dawki paliwa
reset adaptacji niewiele da, a wczesniej tez było źle ? bo jak ci sie swieci sonda to moze masz w ogóle złą mape wgrana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miki34567
Dołączył: 28 Maj 2025
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pią 19:29, 30 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Nie teraz nie miga żadnego błędu, a wcześniej migał napewno od sondy bo był kabel urwany ale teraz sonda jest sprawna i nie miga żadnego błędu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Miki34567 dnia Pią 19:31, 30 Maj 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|