Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 125 narzędzia potrzebne do remontu
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 13:03, 02 Lut 2015    Temat postu: KTM 125 narzędzia potrzebne do remontu

Witam,
Zamierzam zrobić całkowity remont mojej sety. W zeszłym roku bez problemu wymieniłem tłok, tym razem zabieram się do wymiany korby, łożysk na wale i oczywiście tłoka. Przy okazji przejrze kilka podzespołów (sprzęgło, skrzynia).
Z góry przepraszam za głupie pytania.
Wszystko będę robił z serwisówką, jednak nie będę miał narzędzi takich jak:

nr 3, 4, 8.
Jak poradzić sobie bez nich, nie uszkadzając niczego?
Do wykręcenia kosza podobno można użyć klucza pneumatycznego. Widziałem na filmie jak koleś po prostu przykłada pneumata i wykręca bez żadnego kontrowania...
Dlaczego nie trzeba kontrować kosza w tym przypadku?
Wykręcić primary gear (podajcie polską nazwę) można przez zablokowanie zębatki zębatką od kosza przez zębatkę (sorry za powtórzenia Very Happy ). Jaka będzie zębatka blokująca(pomiędzy koszem, a primary gear)?
Niektórzy blokują kosz przez skrzynię i hamulec. Który sposób jest lepszy?
I teraz narzędzie, na które nie znalazłem sposobu.
Jak wykręcić zapłon?? Chyba, że narzędzie (nr 8 ) to kosztuje grosze (a powinno sądząc po budowie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 13:39, 02 Lut 2015    Temat postu:

tak długo na forum i tyle tematów a takie pytania

primary gear - zębatka zdawcza wału

Co potrzebujesz:
- klucze wkrętaki itd. standard
- klucze dynamometryczne z małym i dużym zakresem
- ściągacz magneta (5) kupisz w sklepach i na necie
- narzędzie numer 8 nie kosztuje grosze ale można je zrobić z dwóch płaskowników,kątowników i 3 śrub. Można też kupić klucz z linku.
- jakiś ściągacz do łożysk bo bierznie z wału rękoma nie ściągniesz, najlepszy oryginalny ale można go też zrobić u tokarza. Nie wiem czy będziesz zmieniał korbę, jak tak to gdzie? Jak w serwisie KTM to zdejmą jak ich poprosisz
- narzędzie do blokowania kosza się przydaje. Można zrobić samemu ze starych przekładek i tarcz. Można też kupić klucz z linku.
- jakiś palnik aby podgrzać nakrętkę zębatki na wale. Mocno ułatwi jej odkręcenie gdyż powinna być na klej do gwintów mocny.

klucz z linku
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 13:42, 02 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 14:14, 02 Lut 2015    Temat postu:

miałem wątpliwości tylko co do tych 2/3 narzędzi.
Chciałbym poznać Wasze opinie do moich patentów(blokowanie kosza i zębatki zdawczej, klucz pneumatyczny do wykręcenia kosza).
Dzięki za wskazówkę, żeby samemu zrobić klucz nr 8.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 14:34, 02 Lut 2015    Temat postu:

Kosz odkręcisz pnaumatem i tą drugą śrubę również
Jednak później musisz ją przykręcić kluczem dynamometrycznym i czymś zblokować musisz.
Siła z jaką dokręca się się obie nakrętki jest naprawdę spora.

Zębatki można blokować wsadzając coś miedzy nie ale trzeba uważać co się wsadza i jak bo można ułamać ząb od zębatki.
Ja mam teraz starą zębatkę silnika którą pociąłem na mniejsze kawałki jednym takim kawałkiem blokuję.
W bergu próbowałem dokręcać kosz poprzez zblokowania koła hamulcem ledwo ledwo mi się to udało.
Coś tam w silniku sprężynowało czy coś i miałem problem dociągnąć nakrętkę z wymaganą siłą.
Więc jak możesz to postaraj się o porządny klucz do blokowania kosza.
EBC ma w ofercie fajne klucze do blokowania koszy za jakieś 110zł. Dedykowane są do danych marek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 14:35, 02 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 14:52, 02 Lut 2015    Temat postu:

Kosz sprzęgłowy można odkręcić i przykręcić pneumatem. Teraz czekam jak spadną na mnie gromy:)

Wystarczy, że przed odkręceniem zaznaczysz sobie położenie nakrętki względem wałka sprzęgłowego i przykręcisz ją pozostawiając w tym samym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 15:13, 02 Lut 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. Chyba skuszę się na ten klucz. Zrobie nim 3 rzeczy, tak? Kosz, zębatkę i zapłon? Może macie jakieś alternatywy(inne klucze)?
I tak z ciekawości raczej, jakim cudem przy dokręcaniu /odkręcaniu kluczem pneumatycznym nie trzeba blokować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 16:58, 02 Lut 2015    Temat postu:

amek721 napisał:
Dzięki za odpowiedzi. Chyba skuszę się na ten klucz. Zrobie nim 3 rzeczy, tak? Kosz, zębatkę i zapłon? Może macie jakieś alternatywy(inne klucze)?
I tak z ciekawości raczej, jakim cudem przy dokręcaniu /odkręcaniu kluczem pneumatycznym nie trzeba blokować?


W sensie na pneumat? Jeżeli o to pytasz, to polecam elektryczny klucz udarowy, chyba że masz sprężarkę 200l, to wtedy pneumat lepszy.

Nie trzeba blokować, bo opór jest na skrzyni wystarczający, a jeżeli nawet nie to przytrzymasz wałek zdawczy ręką i już masz wystarczający. Jeżeli masz głowicę założoną to kompresja też go przytrzyma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 18:12, 02 Lut 2015    Temat postu:

Nie nie, pytałem o ten klucz z aukcji Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 18:27, 02 Lut 2015    Temat postu:

UHM, Twój wybór, ja zrobiłem już kilka remontów i obyłem się bez niego. Kiedyś wyspawałem sobie coś na ten wzór, ale w ogóle mnie to nie przekonywało, bo miałem wrażenie, że zaraz kosz się połamie - wolę udarem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 19:43, 02 Lut 2015    Temat postu:

Czyli co, zaznaczam pozycję śrub, odkręcam pneumatem i zakręcam tak samo? Ile barów rekomendujesz?
W dalszym ciągu czekam na odpowiedz czy tamto narzędzie da radę do kosza sprzęgła, zębatki zdawczej i do wirnika zapłonu.
Musze zdecydować co jest lepsze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pon 22:22, 02 Lut 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] blokada każdego koła i większych elementów, sprawdzają się również do naprawy zawieszeń.

[link widoczny dla zalogowanych] jak nie chcesz używać pneumata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 22:42, 02 Lut 2015    Temat postu:

Konkretna odpowiedź! Dzięki! Co do tego pierwszego to widzialem już i szybko stwierdziłem, że jak będę dokręcał te 180Nm to zębatka będzie się ślizgać... Nie mam racji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 22:59, 02 Lut 2015    Temat postu:

Nakrętka kosza.
W DRZ używałem tego klucza z drugiego linku i dałem radę ale było ciężko, trzeba być ostrożnym, silnik musi być w ramie.


W KTM używałem oryginalny klucz do kosza i było łatwo, nie trzeba być ostrożnym, silnik nie musi być w ramie. Miód malina.


W Husabergu blokowałem tylnym kołem i silnik musi być ramie, musisz mieć założony napęd, siła była taka, że wszystko się uginało i prędzej okręciłem kołem niż doszedłem kluczem do 120Nm.
Przy kolejnej naprawie kupuję OEM klucz do blokowania kosza.


Nakrętka zębatki zdawczej.
W DRZ i KTM odkręcałem i zakręcałem ładując coś między koła zębate, da radę ale za każdym razem zamykałem oczy czy coś nie jebnie. Dużo rzeczy przemieliło. Bo 110Nm to jednak potężna siła.

W Husabergu użyłem kawałka zębatki czyli można powiedzieć oryginalnej blokady i było łatwo i bezpiecznie. (jak kupiłem berga to miał ukruszony jeden ząb na tej zębatce i możliwe, że właśnie od takiego kombinowanego dokręcania przez ładowanie czegoś miedzy zęby. Ponieważ wtedy cała siła działa tylko na jeden ząb).

Magneto
W KTM miałem oryginalny klucz i było łatwo i przyjemnie.


Dla zapłonu Kokusan zrobiłem sobie sam z dwóch kątowników i trzech śrub klucz na wzór tego z drugiego linku. Jedna śruba łączyła, dwie pozostałe służyły jako bolce do włożenia w magneto. Działało idealnie. Klucz był dość długi przez co łatwo się trzymało i blokowało.


Więc ogólnie da się kombinować ale można coś jednak spierdolić i pochłonie to więcej czasu.
Do blokowanie kół zębatych polecam jednak skołować sobie jakąś zębatkę z silnika KTM, uciąć z niej 1/3 i tak blokować. Można kupić jakąś wyszczerbioną, ukruszoną zębatkę - nie powinien nas ktoś za to wiele skasować. A jednak nowa taka zębatka kosztuje z 500zł wiec szkoda ryzykować.

Kosz proponuję blokować albo OEM kluczem, albo EBC albo zrobić samemu ze starych tarcz i przekładek.


Do zapłonu jak wyżej dwa ajzole, 3 śruby i gotowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 23:01, 02 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas_da




Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 23:38, 02 Lut 2015    Temat postu:

@hacker33
+10 do zasług, takie posty aż miło się czyta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dioda




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:24, 14 Lut 2015    Temat postu:

Ciekawi mnie na jakiej zasadzie działa ten ściągacz bieżni walu korbowego nr 20 z rysunku u samej góry?Kręcąc tymi trzema śrubami zsuwamy bieżnie?a te nacięcia na ściągaczu?czy tam jeszcze coś jest b środku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin