Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak docierać ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snajper1212




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sob 16:18, 11 Paź 2014    Temat postu: Jak docierać ?

Dzisiaj zmienilem tlok na nowy, jesli chodzi o docieranie to dzis zrobilem z 50km po plaskim terenie a jutro wybieram sie pojezdzic pod strome podjazdy (redbull megawatt) jak to widzicie, i jak sie powinno dociarac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 16:48, 11 Paź 2014    Temat postu:

generalnie sprawa wygląda tak, że wyczynówke dociera się w naturalnym terenie - ja pierwsze 300 km nie oram mocno sprzetu i tyle, dobrze rozgrzewam, nie pałuje po obrotach, nie jeżdze na za wysokich biegach, ani za niskich. wiec praktycznie normalna jazda, aby kontrolować i nie doprowadzać do przegrzania, i nie katować po obrotach. wiec jak masz mocne podjazdy ja bym odpuscił. lekkie jak najbardziej, moto musi sie docierać z róznymi prędkosciami i pod róznym obciązeniem, im bardziej zróznicowany teren i obciązenia tym lepiej - byle nie przesadzić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
digidy




Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:57, 11 Paź 2014    Temat postu:

Witam dzis też wyjechałem pierwszy raz po wymianie tłoka i zaworów i stosuje metodę henia Wink nie za ostro i będzie dobrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 20:04, 11 Paź 2014    Temat postu:

Podstawa dla mnie - NA OSTRO.
Co i jak, wraz z linkami poruszane na 4um wielokrotnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 21:07, 11 Paź 2014    Temat postu:

henio12323 napisał:
generalnie sprawa wygląda tak, że wyczynówke dociera się w naturalnym terenie - ja pierwsze 300 km nie oram mocno sprzetu i tyle, dobrze rozgrzewam, nie pałuje po obrotach, nie jeżdze na za wysokich biegach, ani za niskich. wiec praktycznie normalna jazda, aby kontrolować i nie doprowadzać do przegrzania, i nie katować po obrotach. wiec jak masz mocne podjazdy ja bym odpuscił. lekkie jak najbardziej, moto musi sie docierać z róznymi prędkosciami i pod róznym obciązeniem, im bardziej zróznicowany teren i obciązenia tym lepiej - byle nie przesadzić


300km? Wiesz ile to jest godzin na torze? Ja swojego sprzęta docierałem łącznie może godzinę. Trzy/cztery cykle, żeby się rozgrzał porządnie i następnie ostudził. Pierwsze odpalenie: dajesz mu się chwilę zagrzać i od razu jedziesz, najlepiej maks. do 3 biegu, żeby nie było zbyt dużego obciążenia, jak go dobrze rozgrzejesz, to odstawiasz, żeby całkowicie się ostudził. Drugi wyjazd już jeździsz trochę żwawiej i tak samo jak w przypadku pierwszego. Trzeci to już możesz jechać praktycznie normalnie, byle nie przeciągać go na obrotach zbyt długo. Po zrobieniu takich czynności pierścienie powinny być ułożone i spokojnie możesz jeździć, bez obaw, że coś się stanie. Jakby miało się docierać 300km, to przy torowej jeździe byś ledwo dotarł i już musiał się martwić kolejnym tłokiem. U mnie po 14mth od remontu kompresja cały czas taka sama, żadnych problemów.
Jeśli byłaby to tuleja, to wtedy Henio ma rację.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Sob 21:08, 11 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 21:20, 11 Paź 2014    Temat postu:

ja docierałem berga niedawno
i pełną moc czułem po przejechaniu 2 baków czyli zrobieniu jakiś 300km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 21:56, 11 Paź 2014    Temat postu:

ja właśnie po dotarciu, zrobiłem 5mth bez przegrzewania i katowania podjazdów, ale pełny zakres obrotów, bez pałowania do odcięcia,
to koleny raz kiedy tak docieram i zawsze jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 22:55, 11 Paź 2014    Temat postu:

Hacker, ale też pytanie: co znaczy docierać? Bo w piździku docieranie może znaczyć jazdę 50km/h i nie więcej. Tutaj bardziej chodzi o to, żeby go po prostu nie przegrzać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 7:08, 12 Paź 2014    Temat postu:

To znaczy jeździć jak najwięcej ze zmiennymi obrotami.
Nie jechać bardzo długo ze stałymi obrotami.
Nie ciągnąć do odcinki.
Nie przegrzać.

Po prostu normalnie jeździć bez hardkoru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 10:43, 12 Paź 2014    Temat postu:

hacker33 napisał:


Po prostu normalnie jeździć bez hardkoru.


To jest najlepsze podsumowanie, jak należy docierać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 9:06, 13 Paź 2014    Temat postu:

haha w piździku 50 km h to nie docieranie. tak mówią żeby nie tłumaczyc dłuższym wpisem. docieranie tak jak mówiłem - jeździc ostro, ale dbać o maszyne mocno. nie katowac, nie przegrzewać, nie pałowac bez sensu i 300 km - dla pewności. duzo nie duzo. mi zleciało szybko co nie znaczy że pyrkałem przez 300 km na 1/5 gwizdka, jeździłem normalnie skakałem na torze, jeździłem po asfalcie, po lasach ale bez sensu nie pałowałem i tyle. zmieniłem wtedy olej, filterki i potem normalna eksploatacja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:41, 16 Maj 2015    Temat postu:

Witam odgrzewając ten temat. Moto po remoncie sxf 250 i tu pytanie korba tłok łozyska na wał na skrzynie. Moto po remocie odpalone z 3-4 razy do zagrzania i wystudzone bez jazdy(tak robią w serwisie gdzie robie z moto. I teraz pytanie zrobiłem juz z 4 h od tego jak odebrałem moto. Normalnie rozgrzewane do jazdy i jezdzone ale kilka lekkich podjazdów zrobione. i w sumie w wiekszoscie po polnych drogach na razie zmieniam cały czas obroty nie na maxa chociaz kilka razy sie zdarzyło. Co znaczy zeby moto nie przegrzac ? Chodzi o to zeby go w miejscu nie piłowac czy zeby moto chłodziło cały czas powietrze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:21, 16 Maj 2015    Temat postu:

Wojtekzne napisał:
Witam odgrzewając ten temat. Moto po remoncie sxf 250 i tu pytanie korba tłok łozyska na wał na skrzynie. Moto po remocie odpalone z 3-4 razy do zagrzania i wystudzone bez jazdy(tak robią w serwisie gdzie robie z moto. I teraz pytanie zrobiłem juz z 4 h od tego jak odebrałem moto. Normalnie rozgrzewane do jazdy i jezdzone ale kilka lekkich podjazdów zrobione. i w sumie w wiekszoscie po polnych drogach na razie zmieniam cały czas obroty nie na maxa chociaz kilka razy sie zdarzyło. Co znaczy zeby moto nie przegrzac ? Chodzi o to zeby go w miejscu nie piłowac czy zeby moto chłodziło cały czas powietrze ?
Tylko pogratulować twojemu serwisowi metody docierania. Bardzo się starali żeby właśnie ten motocykl przegrzać. Taki sxf 250 po 5 min na postoju już się gotuję. Najgorsze chłodzenie dla cross, enduro jest właśnie na postoju.
Każdy motocykl cross, enduro po odpaleniu odczekujesz pół minuty i jedziesz w teren. W terenie przy zmiennym obciążeniu następuję docieranie, które w zależności od tego co było wymieniane trwa krócej lub dłużej. Szczególnie ważna jest ta metoda w 4t w których przy danych obrotach występuję maxymalne ciśnienie oleju w silniku. A u ciebie moto sobie pyrkało na wolnych obrotach nie wiadomo ile, na najsłabszym ciśnieniu oleju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Sob 12:29, 16 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:56, 16 Maj 2015    Temat postu:

Serwis działający od 15 lat składający silniki dla sporej częsci zawodników z południa PL. Więc raczej kichy by nie odwalali ostatnie moto ktore miałem u nich robione yzf 250 tłok korba najezdziło 200mth Dosc ciezkiej jazdy i nie było widać poboru oleju lub jakis braków mocy. Wiadome zawory sprawdzane łancuch rozrzadu wymieniany 3 razy . Cylek i tłok sciagany do pomierzenia I nie do wiary ale nie było nic zeby sie przyczepić. Olej zmieniany był co 3-5mth (motul 300V)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:52, 16 Maj 2015    Temat postu:

Wojtekzne napisał:
Serwis działający od 15 lat składający silniki dla sporej częsci zawodników z południa PL. Więc raczej kichy by nie odwalali ostatnie moto ktore miałem u nich robione yzf 250 tłok korba najezdziło 200mth Dosc ciezkiej jazdy i nie było widać poboru oleju lub jakis braków mocy. Wiadome zawory sprawdzane łancuch rozrzadu wymieniany 3 razy . Cylek i tłok sciagany do pomierzenia I nie do wiary ale nie było nic zeby sie przyczepić. Olej zmieniany był co 3-5mth (motul 300V)
To spytaj ich z ciekawości dlaczego motocykli nie docierają pod obciążeniem.
Mogą być na rynku milion lat i robić moto dla całej europy ale to nie zmienia faktu że metoda ich docierania jest jedną z najgorszych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin