Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FCR-MX 39mm - ustawienie pompki (AP)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
electro




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:22, 07 Paź 2014    Temat postu: FCR-MX 39mm - ustawienie pompki (AP)

Cześć,

Przerabiałem już temat keihinów FCR w innych motocyklach i widzę, że w EXC 450 2006 z FCR-MX jest podobny objaw. Przy fabrycznym ustawieniu gaźnika pompka przyspieszająca podaje paliwo za długo i z opóźnieniem, co powoduje zawahanie motocykla przy nagłym odkręceniu manetki z niskich obrotów - np. do podniesienia koła przy przeskakiwaniu przeszkód.

Zakładam, że trzeba zrobić dwie rzeczy:
- ustawić śrubę regulacyjną pompki przy kółku przepustnicy
- zadrutować albo połączyć o-ringiem dźwignię pompki i przepustnicę (przy kółku przepustnicy)

Czy możecie mi w dwóch zdaniach napisać, jak to ustawić? I czy warto się w to bawić, czy różnica z kategorii efekt placebo Wink

Ewentualnie membrana z hondy z dłuższym trzpieniem. Ale to spróbuje w drugiej kolejności bo musiałbym ściągnąć taką część.

------------

EDIT:
Dobra, o-ring wiem, jak założyć
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy śrubkę powinienem maksymalnie wykręcić, do momentu, kiedy nadal dotyka plastikowej dźwigni pompki?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez electro dnia Wto 14:35, 07 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 15:51, 07 Paź 2014    Temat postu:

szybciej byś to zrobił niz zajeło ci pisanie na forum Very Happy

u mnie sie dławił srubke wykręciłem, plus oring i nie ma problemu ja sie nawet bawiłem i mierzyłem czas stoperem zszedłem do nieco ponad jednej sekundy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 20:15, 07 Paź 2014    Temat postu:

Ja zrobiłem coś takiego- tzw. BK mod. Na dniach będę testować.
Wiem że nie każdy gaźnik ma taką możliwość, jednak jak twój ma to jest jedna z najlepszych i najtańszych modyfikacji pozwalająca regulować ilością podawanego paliwa.
Standardowo pompka leje paliwo przez 2s 3s a nawet więcej.
Najlepiej zminimalizować to do 1s lub 1,2s
Robisz otwór w gaźniku, gwintujesz i dajesz śrubkę ze sprężynką lub nakrętką kontrującą.
Im bardziej wkręcisz śrubę tym krótszy wytrysk.
Przy tej modyfikacji nie wolno robić oring moda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 20:15, 07 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
electro




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:21, 08 Paź 2014    Temat postu:

Hacker33, a czy BK mod nie stosuje się do gaźnika FRC (nie FCR-MX) gdzie nie ma śruby regulacyjnej pompki? Np. DRZ400E.

Wydaje mi się, że w FCR-MX równie dobrze i mniej inwazyjnie można zrobić o-ring mod a długość strzału paliwa zmniejszyć wykręcając śrubkę regulacyjną. Przy całkiem wykręconej powinno być ok. 1 s.

Ja zamiast o-ring mod zrobiłem drut-mod Twisted Evil bo o-ringi, które miałem, były zbyt elastyczne. Zdrutowałem razem te dwa elementy cienkim drucikiem - działa tak samo a mniejsza szansa, że spadnie. W najbliższym czasie przetestuję, co się zmieniło.

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez electro dnia Śro 12:22, 08 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 13:03, 08 Paź 2014    Temat postu:

BK mod masz na zdjęciu i stosuje się go w FCR MX
Podobną modyfikację można zrobić w FCR i nazywa się Taffy mod.

Oring mod ma za zadanie przyspieszyć (usunąć zwłokę) jaka jest między otwarciem przepustnicy a początkiem wytrysku.

Śrubą do regulacji pompki nie skrócisz czasu wytrysku tylko z tego co wiem czas po którym zacznie tryskać od chwili otwarcia przepustnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
electro




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:25, 08 Paź 2014    Temat postu:

hacker33 napisał:
BK mod masz na zdjęciu i stosuje się go w FCR MX
Podobną modyfikację można zrobić w FCR i nazywa się Taffy mod.

Oring mod ma za zadanie przyspieszyć (usunąć zwłokę) jaka jest między otwarciem przepustnicy a początkiem wytrysku.

Śrubą do regulacji pompki nie skrócisz czasu wytrysku tylko z tego co wiem czas po którym zacznie tryskać od chwili otwarcia przepustnicy.


OK, to ma sens. Czyli BK mod ma pewnie podobny skutek, jak membrana pompki z dłuższym trzpieniem?

Napisz jakie wrażenia, jak przetestujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 14:51, 08 Paź 2014    Temat postu:

Tak dokładnie. BK mod to ten sam efekt jak zmiana membrany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin