Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dźwigienki zaworowe dotykają kapelusza sprężyny zaworowej.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:04, 11 Sie 2014    Temat postu: Dźwigienki zaworowe dotykają kapelusza sprężyny zaworowej.

Witam.
jakis czas temy postanowiłem ustawil luzy zaworowe w ktm exc 525 na ktorym zrobiłem jakies 700 km od dnia zakupu. Okazało sie ze na zaworach ssacych dźwigienki zaworowe dotykają kapelusza sprężyny zaworowej gdzie na zaworach wydechowych jest 0.20 mm odległosci. Zawory maja przejechane jakieś 4000 km. Po zamienieniu paru zdan z były właścicielem okazało sie ze gniazda zaworowe były zbyt głęboko zfrezowane przez co zawory wpadaja głebiej niz powinny. Dodam od razu ze nie zamierzam kupowac nowych zaworow skoro moge przejachc na nich jeszcze 5000 km. Czy zeszlifowanie lekko (jakies 0.5 mm) w miejscu styku z zabezpieczeniem sprezyny wchodzi w gre czy nie osłabi dzwigienek. 0.5 mm to nie wiele w sumie, a ułatwi zycie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nixdo




Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:18, 11 Sie 2014    Temat postu:

a co ty chcesz szliwowc podkladke z gory jak ona sie obraca w kolo ???

wydechy piszesz ze maja szczeline 0.20 to nadaja sie juz do wymiany i ssace napewno tez a gosciu ci kit wciska


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nixdo dnia Pon 21:19, 11 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:34, 11 Sie 2014    Temat postu:

Kolega chce zeszlifować trzonki zaworów

Nie wiem czy to wyeliminuje twój problem. Zwiększysz luz zaworowy ale nie odległość talerzyków od dźwigienek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 22:43, 11 Sie 2014    Temat postu:

Głowica do roboty Sad a jak chcesz jakieś udoskonalenia wprowadzać po technika z Austrii to powodzenia to nie jest Żuk czy Junak,te silniki są podkręcone bardzo blisko do granic ich możliwości więc jakakolwiek nie przemyślana ingerencja może słono kosztować.Dla przykładu i jako przestroga,byłem na urlopie miesiąc temu odwiedził mnie kumpel,który zajmuje się mechaniką na co dzień pracuje jako kierownik warsztatu samochodowego a po godzinach w domu naprawia motocykle.Trafiła do niego Yamaha 450 właściciel chciał zaoszczędzić na kosztach i postanowił wyprostować podgiętą korbę po złożeniu podczas pierwszej niedzieli zrobili sobie wypad silnik nawet nie złapał temperatury karter rozerwany korbowód wyszedł zaczerpnąć powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:17, 12 Sie 2014    Temat postu:

chce zeszlifowac lekko dzwigienki zaworowe w miejscu gdzie sie stykaja z zabezpieczeniem sprężyn zaworów. Radze przeczytac dokładnie post. Głowica była regenerowana a moto mam z pewnego źródła. na zaoworach wydechowych jest 0.20 mm bo tez ich gniazda zeostały zfrezowane i przez to wpadaja głebiej. Chce zdiac z dzwigienek jakies 0.40 mm zeby dojezdzic zawory bo maja 4000 km niecałe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:41, 12 Sie 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]



tu jest ładnie wszystko wyrysowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 7:48, 12 Sie 2014    Temat postu:

Takie pytanie o ile głębiej są te zawory, że aż jak rozumiem zaczyna brakować ci regulacji luzu a dźwigienki uderzają w talerzyki sprężyn. Ja bym się bał tam zdejmować materiał z obawy że mi pęknie dźwigienka w tym miejscu.

Zapewne twoje dźwigienki zaczynają wyglądać w ten sposób tak?




Nie można nazywać motocykla z pewnego źródła itd z tak odwaloną fuszerą.
Ja bym wolał zdjąć głowicę i zobaczy dokładnie jak wyglądają te gniazda zaworów oraz pomierzyłbym długość tych zaworów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:01, 12 Sie 2014    Temat postu:

narazie nie ma sladu na dzwigienkach bo sie w czas zorientowałem. szczelinomierza o grubosci 0.05 juz sie nia da włożyć miedzy dźwigienkę a zabezpieczenie. to co pokazujesz na zdieciu ma wzery na jakies grubo ponad 1 mm a jak chce zdiac jakies 0.5mm i to gora

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 8:05, 12 Sie 2014    Temat postu:

No to zdejmij.
Ktoś musi być pierwszy:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:11, 12 Sie 2014    Temat postu:

tak tez zrobie. Myse ze jak zdiejme te 0.5 to nie osłabi to dzwigienki zwłaszcza ze jest gruba i za pewne mocna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nixdo




Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:10, 12 Sie 2014    Temat postu:

mocne sa napewno ale do jakiegos stopnia ja mialem wszystko dobrze ustawione i tak sie stalo [link widoczny dla zalogowanych] dobrze ze ta druga czesc wpadla w takie miejsce ze nie narobilo szkod

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nixdo dnia Wto 10:12, 12 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 10:44, 12 Sie 2014    Temat postu:

o kurcze, takiej dźwigienki jeszcze nie widziałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:24, 12 Sie 2014    Temat postu:

Nixdo. Jak wyglądała druga strona dźwigienki w miejscu gdzie sie stykała z zabezpieczeniem sprężyny? Skoro tak rozpieprzyło to musiało walic od dawna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Wto 13:38, 12 Sie 2014    Temat postu:

To z tymi gniazdami zaworowymi niezle ktoś pojechał...W sobotę ustawiałem zawory u siebie silnik po dotarciu(wypalone pierwsze 20litró wachy) z ciekawości sprawdziłem odległość dzwigienek zaworowych i wyszło1,2mm,na starym silniku miałem od 0,5mm do 0,6mm olej brał i to nie mało no i kopcił.Obecny silnik jest fabrycznie nowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 15:32, 12 Sie 2014    Temat postu:

1,2mm tyle chyba podaje serwisówka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin