Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drgania przenoszone na kierownicę.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 14:06, 13 Sty 2016    Temat postu: Drgania przenoszone na kierownicę.

Witam.
Pacjent to (silnik) EXC 400.
Po wymianie tłoka i rozrządu pojawiły się drgania na kierownicy
- na wolnych obrotach nie wyczuwalne.
Przy dodawaniu gazu mocno odczuwalne.
Sprawdzone śruby mocujące silnik, zrzucone dekle silnika - też wszystko ok.
Rozrząd i zawory prawidłowo ustawione.
Nie chcę zrzucać ponownie góry a z drugiej strony strach aby coś się nie stało. Silnik pracuje równo i cicho.

Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?
Przed serwisem problemu nie było.
Całość robiona u pewnego i sprawdzonego mechanika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 14:25, 13 Sty 2016    Temat postu:

Możliwe, że mechanik albo założył zły tłok albo nie wycentrował wału podczas składania silnika.
Może też coś pomieszał w montażu balansera.
Sprawdź też nakrętkę od osi ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 16:34, 13 Sty 2016    Temat postu:

Tłok dopasowany do selekcji.
Wał nie był ruszany - robiona tylko góra.
Balanser ok.
Silnik nie był opuszczany na śrubach.
Silnikowo wygląda,że jest dobrze.
Trzeba będzie delikatnie pojeździć i szukać dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 11:50, 15 Sty 2016    Temat postu:

Przedtem nie drgał silnik?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pią 11:55, 15 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 13:33, 15 Sty 2016    Temat postu:

Nie drgał. Wszystko sprawdzone łącznie z tłokiem i wszystko jest tak jak być powinno.
Jedyna opcja to taka,że silnik ma większa kompresję (???) i to powoduje wyczuwalne wibracje ? Jutro odbieram sprzęta od mechanika i w niedzielę testuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:25, 15 Sty 2016    Temat postu:

Kompresja nie ma nic do rzeczy. Czy mechanik wykonał pomiary cylindra w celu doboru odpowiedniej selekcji tłoka? Jakiej firmy tłok zamontował?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 14:27, 15 Sty 2016    Temat postu:

W komplet tłok wchodzi coś takiego jeszcze jak sworzeń,który musi być dobrany wagowo do tłoka.Może tu coś nie tak,to jest zamiennik?Stosowałeś lub wiesz czy ktoś może ze znajomych stosował identyczny komplet i jak jego moto się zachowuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 16:07, 15 Sty 2016    Temat postu:

Tłok dobrany do selekcji. Cylinder oczywiście mierzony i honowany pod wymiar.
Sworzeń przecież jest w komplecie ? Tłok Wossner.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:38, 15 Sty 2016    Temat postu:

wczesniej jaki był tłok ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 19:00, 15 Sty 2016    Temat postu:

Muszę zerknąć ale na 99% ELKO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 19:13, 15 Sty 2016    Temat postu:

Może przy demontażu tłoka mechanik nie umiał wyjąć sworznia i zamiast ściągacza zastosował młotek...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:58, 15 Sty 2016    Temat postu:

ja miałem tłok w reku elko i proxa i sobie je zważyłem z ciekawosci to róznica była dosyc spora Very Happy i silnik troszke inaczej pracował na innym tłoku. moze stąd róznica

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 21:40, 15 Sty 2016    Temat postu:

Poprzednio w SX'ie zakładałem ORI więc nie mam porównania.
Trzeba będzie jeździć i tyle.
Są 3 opcje
-przywyknąć
-problem zniknie
-coś się rozjebie ( tfu tfu)

Fourier: mechanik serwisuje mi motocykle od ponad 20 lat i mam do niego 100% zaufanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 0:49, 16 Sty 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
ja miałem tłok w reku elko i proxa i sobie je zważyłem z ciekawosci to róznica była dosyc spora Very Happy i silnik troszke inaczej pracował na innym tłoku. moze stąd róznica


jestem tego samego zdania
tłok o innej wadze

lub niedokręcone śruby

ogólnie na forum widziałem już tyle problemów z tak błahymi odpowiedziami że można spodziewać się wszystkiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin