Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dekiel sprzęgła SX 450 2005

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal7508




Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 10:39, 08 Paź 2014    Temat postu: Dekiel sprzęgła SX 450 2005

Panowie potrzebuję pomocy w kwestii dokręcania dekla - z jaką siłą powinienem dokręcić śruby? I ewentualnie czy na coś muszę specjalnie uważać przy demontażu/montażu tego dekla?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 11:36, 08 Paź 2014    Temat postu:

10Nm
manual prawdę Ci powie:


[link widoczny dla zalogowanych]
rozdział 6-15C


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal7508




Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 12:05, 08 Paź 2014    Temat postu:

Dzięki Smile Duży rośnij Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:47, 08 Paź 2014    Temat postu:

10 nm jak był nowy, w moim przy 10nm orałem gwint, jedyna skuteczna była technika "na czuja" na tyle mocno na ile się dało, ale bez przesady, bez żadnych przedłużek samą małą grzechotką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 13:43, 08 Paź 2014    Temat postu:

Orałeś przy 10Nm dlatego że wcześniej był przeciągnięty Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 13:44, 08 Paź 2014    Temat postu:

ja tylko dokręcam kluczem 10 NM, oczywiscie gwinty muszą byc czyste itp itd.

jak dokręcasz za mocno to między jedna a drugą srubą pokrywa się "podnosi" i olej cieknie jak każdym miejscem miedzy jedna a drugą srubą. wiec wbrew pozorom - im lżej sie dokręci tym może byc szczelniej.

uwazac trzeba w sumie jedynie może na to żeby pozakładać wszystkie tulejki ( 2 tulejki i jeden bolec ) i żeby nie przyciąc uszczelniacza. ale generalnei problemu zadnego nie ma.

no i uszczelke raczej nową bo stare na 95% sie porwą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal7508




Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 15:51, 09 Paź 2014    Temat postu:

No jak manual podaje 10nm to tak trzeba zrobić. Pomyślałem, że trzeba będzie kupić nowe śruby skręcić najpierw na powiedzmy 8 a potem podociągać na 10nm i powinno być git. A ten uszczelniacz o którym mówisz to zimmering od startera?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:09, 09 Paź 2014    Temat postu:

nie, od wału - nim jest podawany olej na wał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 23:57, 09 Paź 2014    Temat postu:

Dokręcaj od razu na 10Nm,dokręcenie na 8Nm może nie zdać egzaminu,podczas dokręcania powstają naprężenia które są między innymi odpowiedzialne za to,że śruba trzyma.Po dokręceniu na 8Nm i pozostawieniu jej powstałe naprężenia wywołają efekt taki że aby ruszyć śrubę trzeba będzie użyć siły rzędu 15Nm co zwiększy siłę docisku.Co prawda w tym przypadku raczej się nic nie stanie ale w innych przypadkach może mieć odwrotne skutki i spowodować nie lada bałagan i wir w portfelu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal7508




Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 9:56, 10 Paź 2014    Temat postu:

Aha, dobrze wiedzieć. Zapytałem o to dlatego, że kiedyś widziałem jak znajomy zakładał mi głowicę w mercedesie i serwisówka mercedesa nakazywała dokręcanie etapowe, najpierw na skos mniejszą siłą a potem większą. Nie pamiętam dokładnych wartości ale to wyglądało mniej więcej tak: 30, 45, 60 nm. a pierwszy raz będę zaglądał pod ten dekiel... A jeszcze jedna sprawa. Jak już będę miał sprzęgło na wierzchu to chciałbym jakoś sprawdzić stan tarcz sprzęgłowych i tu pytanie czy mogę to zrobić nie wyciągając ich, i jaką grubość powinny miec?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 12:29, 10 Paź 2014    Temat postu:

Elementy takie jak głowica.kolo zamachowe i inne ciężkie zelastwo jest jak najbardziej dokrecane etapami.We wtorek zakładałem koło zamachowe do ciężarowego dokręcenie było pierwszy etap 300Nm drugi 90stopni ale zato docisk sprzęgła 50Nm tylko jeden etap.Dla przykładu głowice dociagane są na 1etap 60Nm 2etap 150Nm,3etap 250Nm,4 etap 180 stopni,oczywiście śruby dokrecamy w odpowiedniej kolejności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 12:30, 10 Paź 2014    Temat postu:

Elementy takie jak głowica.kolo zamachowe i inne ciężkie zelastwo jest jak najbardziej dokrecane etapami.We wtorek zakładałem koło zamachowe do ciężarowego dokręcenie było pierwszy etap 300Nm drugi 90stopni ale zato docisk sprzęgła 50Nm tylko jeden etap.Dla przykładu głowice dociagane są na 1etap 60Nm 2etap 150Nm,3etap 250Nm,4 etap 180 stopni,oczywiście śruby dokrecamy w odpowiedniej kolejności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin