Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cooler na węże chłodnicy.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 19:33, 19 Lut 2014    Temat postu: Cooler na węże chłodnicy.

Nie znalazłem na forum stąd temat.
Testował ktoś taki cooler ?
[link widoczny dla zalogowanych]

Troszkę pogrzebałem w necie i nic konkretnego w sumie nie znalazłem.
Tutaj temat był poruszany:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale z tematu też nic nie wynika...

Gdyby faktycznie to działało i obniżało nawet nieznacznie temperaturę to zaryzykowałbym do swojego SX'a na lato...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:44, 19 Lut 2014    Temat postu:

Fajne Laughing Do tego magnetyzery i będzie full PRO Laughing

Rafał, obawiam się że jesteś skazany na montaż wentylatora Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Śro 19:48, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 19:50, 19 Lut 2014    Temat postu:

KNKS napisał:
Fajne Laughing Do tego magnetyzery i będzie full PRO Laughing

Rafał, obawiam się że jesteś skazany na montaż wentylatora Smile


Tak tak. Tylko aby mieć wentylator trza mieć ładowanie...
Stąd moje pytanie i szukanie innych rozwiązań niż wiatrak...
Wiem wiem. EXC. Ale jeszcze nie teraz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:59, 19 Lut 2014    Temat postu:

Ja się również nad tym zastanawiałem
Potrzeba łączenie dwóch węży.
Nie kupiłem ze względu na cenę - uważam że jest chora.
Nie widziałem tego u motocyklistów, jednak u quadowców ten gadget to praktycznie standard,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 20:34, 19 Lut 2014    Temat postu:

Zalej płyn chłodniczy Evans i masz po problemie,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:44, 19 Lut 2014    Temat postu:

Płyn evens, że tak powiem łagodzi objawy ale nie usuwa przyczyny.
Wrze w wyższej temp. ale to nie studzi nam silnika.
Silnik tylko jeszcze bardziej się grzeje. Tylko płynu nam nie wywala.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 21:08, 19 Lut 2014    Temat postu:

Z płynem Evans sprawa jest nieco bardziej złożona. Np. założenie korka 1,8 bar podnosi temperaturę wrzenia wody do około 120 *C, wrzenie to parowanie całej objętości płynu, a co się dzieje gdy mamy średnią temperaturę płynu 110 *C? W najgorętszych miejscach temp. przekracza 120 *C i tworzą się pęcherze gazu, a gaz jest kiepski przewodnikiem ciepła. Także w okolicy głowicy możemy mieć wyższą temperaturę.

W przypadku płynu Evans może i płyn będzie miał wyższą temperaturę, ale nie utworzą się jeszcze pęcherze, a tym samym najbardziej obciążone cieplnie miejsca nie ulegną przegrzaniu.

To jest w każdym razie inna teoria, a jak jest w praktyce to zobaczymy Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 21:11, 19 Lut 2014    Temat postu:

no dokładnie,
usuwa objaw nie przyczynę, można nieźle zajechać sprzęta będąc pewnym że jest wszystko ok bo się nie gotuje, a z cylindra robi się jajo

tez myślałem że Evans LEPIEJ CHŁODZI, ale on tylko lepiej się nie gotuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 23:31, 19 Lut 2014    Temat postu:

Znalezione na innym forum:
"The things that I noticed about the behavior of my bike running Evans Waterless Coolant are:
-It ran leaner and wanted more fuel.
-It burned more fuel resulting in less build-up on the muffler.
-It was less smoky.
-There was no boiling or steaming.
-Since I could give it more fuel AND burn it, there was more power to be had."

Człek oczywiście zadowolony z płynu, ale jak dla mnie to objawy pracy na wyższej temperaturze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 23:43, 19 Lut 2014    Temat postu:

Cena rzeczywiście nie mała,co do obniżenia temperatury to w jakimś stopniu odprowadzi to ciepło ale jak dla mnie to podczas jazdy na postoju może z jeden stopień to coś potrzebuje niestety cyrkulacji powietrza a nam chodzi o grzanie się na postojach,dużych obciążeniach silnika przy niewielkiej prędkości.Na moje wentylator to chyba najlepsza opcja no ale ładowanie,sam mam SX-sa.Coś takiego można dorobić samemu kawałek aluminium tokarka trzy noże wiertło i heja Very Happy wielkość dobieramy sami i ilość żeberek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 0:17, 20 Lut 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Approximate 25-degree lower operating temperature during periods of low air-flow. (i.e. slow and difficult climbs, or ultra technical single track)

8 watt draw (0.75amps). Can run all the time your bike is running and will not drain your battery


tego potrzebujemy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 1:17, 20 Lut 2014    Temat postu:

O coś takiego to tak może jakoś się upcha w moim kajtku na lato będę musiał coś zamontować,stator od EXC który mi padł wysyłam do naprawy w przyszłym tygodniu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Czw 17:00, 20 Lut 2014    Temat postu:

Pierwszą w sumie rzeczą jaką należy zrobić to dobrać dobrze dysze, iglice itd. Właściwa mieszanka to często niższa temperatura spalania, ale stojąc w miejscu to i tak się zagotuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcx




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WuWua

PostWysłany: Czw 21:45, 20 Lut 2014    Temat postu:

Ja od kiedy założyłem większą pompę wody, wentylator i zalałem dobrym płynem nie widziałem gotującego się płynu nawet na ostrych podjazdach. Mam instalację świateł na diodach, ale w terenie nie używam więc aku bez problemu się ładuje Smile a wentyl to baszan od roku działa bezproblemowo:)
Stator to podstawa! Gaźnik dobrze jest wyregulować żeby podawał lekko więcej benzyny która obniża temp spalania mieszanki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 22:09, 20 Lut 2014    Temat postu:

szaman108 napisał:
O coś takiego to tak może jakoś się upcha w moim kajtku na lato będę musiał coś zamontować,stator od EXC który mi padł wysyłam do naprawy w przyszłym tygodniu Very Happy


Gdzie wysyłasz i jaka kwota? Nasłuchałem się dużo złego o zregenerowanych statorach i rozmyślam nad oddaniem do naprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin