Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wolne obroty
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 18:53, 07 Lut 2014    Temat postu: wolne obroty

Witam czy używacie jakiś urządzeń do ustawiania i ewentualnie sprawdzania wolnych obrotów w kajtkach?Widziałem kilka urządzeń w necie i zastanawiam się ewentualnie co wybrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 18:57, 07 Lut 2014    Temat postu:

Licznik mth TTO
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 19:15, 07 Lut 2014    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedz,rozumie że używasz czegoś takiego ewentualnie używałeś jest o sprawdzone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:18, 07 Lut 2014    Temat postu:

szczerze to troche bezsens, ustawia sie tak żeby miał w miare niskie, tak żeby nie gasł, ale też żeby nie pracował na wysokich bo przy postojach na odpalonym silniku momentalnie sie bedzie grzał. mi tam do szczęscia ustawianie co do jednego obrotu nie jest potrzebne. ustawiam żeby mi było wygodnie, czuje czy maszyna sie nie przegrewa, ale tez zeby nie przygasła przypadkiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:40, 07 Lut 2014    Temat postu:

Używam i przy regulacji gaźnika jest dość pomocne.
Nie każdy jest w stanie na słuch wyczuć różnicę 50obr/minutę a dzięki temu jak kręcisz śrubką to wiesz czy się obroty zmieniają czy nie.
Dodatkowo jak gasisz silnik to Ci pokazuje maks obroty do ilu kręciłeś silnik.
Jak dasz gdzieś na wierzch to będzie działać jak obrotomierz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 0:25, 08 Lut 2014    Temat postu:

Myślałem nad czymś w postaci jako narzędzia warsztatowego ale podoba mi się ten licznik właśnie do ustawienia gażnika chcę to wykorzystać.Miałem problem z dławieniem się po odkręceni dynamicznym manety gaznik to CR39 zapodałem temat na forum no ale stwierdzono że na ten temat jest tyle informacji że nie potrzeba otwierać nowego tematu.Poszukałem nieco w internecie i poczytałem i na moje to na temat gaznika FCR-MX 39 jest bardzo dużo ale na temat CR39 nie bardzo.Pewien kolega zamieścił ciekawy artykuł oczywiście cały po angielsku jest tam podana jedna z metod ale na moje to trochę druciarstwo i mało dokładna więc postanowiłem to nieco udoskonalić.Maszyna się nie dławi,na rozgrzanym silniku mogę dodawać gazu bez obawy zdławienia lecz nie wiem czy wolne obroty trzymają parametr jak należy,dopiero po ich prawidłowym ustawieniu mogę dopracować TPS i zobaczyć jak będzie reagował na manete Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:56, 08 Lut 2014    Temat postu:

fcr i cr to to samo, wersja mx tez rózni sie w zasadzie tylko dodatkowym ciepłym ssaniem wiec wszelkiego rodzaju porady dotyczace fcr-a sa uniwersalne.
Najwieksza róznica jest w rocznikach gazników, najczesciej porady dotycza nowszych modeli a u ciebie pewnie jest starszy i inaczej rozwiazany mechanizm pompki przyspieszacza.
co do obrotów to troszke lepsze multimery maja funkcje wyswietlania obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 17:43, 08 Lut 2014    Temat postu:

tematy o gaźnikach były super ogarnięte, ja czytając kilka sporo przeserwisowałem gaxnik bo tez miałem ten proiblem. zadbne obroty nie miały znaczenia, nawet regulacja srubką od spodu gaźnika nie miała znaczenia. jedynie co to musiałem zmniejszyc dotrysk paliwa z przyspieszacza

oring mod, plus pokręcenie regulacją i gotowe. jak ty nie masz regulacji. to zacznij od oringmoda jak to nic nie da to wtedy trzeba kombinować, podobno serwisanci KTMa mają magiczne metody na ustawianie tego. kiedyś z jednym gadałem i mówił mi, że mają metody na ustawianie nawet jak nie ma srubkowej regulacji oczywiscie patentu nie zdradził bo to dla nich niezła kasa, za serwis gaźnika biorą kilka stówek ( mycie plus regulacja )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 22:58, 08 Lut 2014    Temat postu:

Z gaznikiem to nie mam problemu tylko to co było to w maszynach 525 jest ten nowszy a u mnie w 520 starsza wersja i tam nie ma opcji zamontowania śrubki tylko doginanie ewentualnie odginanie widełek,które popychają ramie plastikowe,który z kolei jest połączony z trzpieniem pompki przyśpieszacza.Ja to opanowałem zakładając śrubkę po swojemu i to działa,oring to założyłem jako pierwszą opcję ale nie pomogło.Multimetr mam ale bez opcji mierzenia obrotów.Korzystając z tematu widziałem w sieci pompki przyśpieszacza ze śrubką regulacyjną wystającą z boku czy ktoś stosował coś takiego jak się domyślam owa regulacja ma za zadanie zmniejszenia lub zwiększenia komory paliwowej poprawcie jeśli się mylę.Co do obrotów jak ustawiłem gażnik to czasami się przydławił po ustawieniu wolnych obrotów a dokładnie podniesieniu jest zarąbiście ale nie wiem czy obroty nie są za wysokie do tego potrzebuję to ustrojstwo.A co do ustawienia TPS to wystarczy palcami ruszyć przewody wychodzące z czujnika i wartość potrafi się zmienić o 30-40 omów i teraz pytanie czy czujnik mam uwalony czy może nie i jeśli to jest normalne to jaki ma to wpływ na prawidłowe działanie układu zapłonowego.Marudny jestem co:-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:02, 08 Lut 2014    Temat postu:

no to normalne, regulacja jest niewielka, i opornosc szybko sie zmienia, ale ustawia sie dosyc łatwo i łatwo jest złozyc zeby było w granicy błędu

co do przyspieszacza - te sportowe to fakt mają powiekszane komory które sie reguluje, ale z tego co czytałem to powiekszana z regulacją, czyli jak zmniejszysz na maxa to i tak bedzie przynajmniej tyle co oryginał. jest jeszcze jedna opcja mozna spiłować na membranie ten wystający pręcik, wtedy będzie mniejszy skok membrany = mniejsza dawka

ja u siebie załozyłem tjuningowy boyesena bo za friko mi wpadło ;D no i ogólnei mtoo zaczełi sie dławic i tak czy siak musiałem oringa załozyc. i hula jak trzeba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Sob 23:10, 08 Lut 2014    Temat postu:

Jest na odwrót, im dłuższy pręcik przy membranie tym wcześniej się on opiera o pokrywę membrany, a tym samym krótszy czas wtrysku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:13, 08 Lut 2014    Temat postu:

własnie wróciłem na forum żeby się poprawić - racja trzeba robic zeby był dłuzszy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 23:17, 08 Lut 2014    Temat postu:

To ja właśnie zamontowałem śrubkę,którą reguluję ustawienie ramienia popychającego pręcik membrany czyli skok.TPS ustawiłem ale dodasz gazu a on wraca na 790 a ma być 830 tak jak ustawiłem ruszysz palcami za przewody wali do 860 mnie osobiście to denerwuje ale jeśli np.margines błędu jest 100 omów no to spoko właśnie nie znam tej wartości błędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:20, 08 Lut 2014    Temat postu:

w serwisówce przynajmniej mojej jest podana że wartosc ma byc 750 plus minus 50 omów

no ale cos kicha że u ciebie palcami ruszysz za przewody i sie zmienia wartosc - nie powinno tak byc, moze srubuj unieruchomic przewody


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 23:36, 08 Lut 2014    Temat postu:

Ja zmierzyłem wartość multimetrem pomnożyłem przez 0,17 i ustawiłem wynik.Spotkałem się też z opinią że powinno się mnożyć przez 0,15 tak było podane w starszych dokumentacjach któryś z kolegów na forum to wykopał ja zastosowałem wartość nowszą.Co do ustawienia gażnika w serwisie to jestem sceptycznie nastawiony do serwisu mam jakieś 150 kilometrów a sprawa najważniejsza jestem w Irlandii i znam umiejętności tutejszych mechaników sam pracuje na serwisie ich wiedza moim zdaniem sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku:-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin