Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Technika stawania na koło pomocy ..

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boryysek




Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:49, 22 Lis 2017    Temat postu: Technika stawania na koło pomocy ..

Witam

duzo ogladałem na youtube ludzi co staja 50-125cc na koło z obrotów nie wiem 2 tys? nawet moze mniej probowałem sie tego uczyc tyle ze wiem narazie ze mam wybijac sie z zawieszenia i szarpnąc kierwonica do gory czasem wejdzie nie powiem ale to z duzych obrotow..


siedza na tyle noga na doł ledwo co gaz minimalne obroty i w pionie jadą...


ktos wytłumaczy na czym polega postawienie na kolo z tak niskich obrotow?
jakies rady? jak dodac gazu moze to z sprzegła? powinnienem dotykac noga ziemie?

(wstawil bym link gdzie to ogladalem lecz nie moge bo forum ma jakąs blokade na spam czy cos) - na yt " Typowy Dres Uczy sie Jazdy na Jednym Kole " PolskiMotovlog


(przy okazji)
jakie powinny byc przełozenia zebatek w ktm exc 125 2002 r ? (orginalne)


Dziekuje za pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:33, 22 Lis 2017    Temat postu:

widzę, że niedawno jeździć zacząłeś więc sugeruję nauczyć się najpierw prawidłowej kontroli motocykla manetką gazu, sprzęgła i hamulców (obu) zanim zaczniesz stawać na kole bo sobie krzywdę zrobisz.

To o czym piszesz to wszystko dzięki dobrej technice i opanowaniu motocykla oraz wykorzystania jego zawieszenia. Duża moc czy obroty nie są wcale potrzebne czego dowodem jest, że to samo można robic na rowerze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motif dnia Śro 22:34, 22 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:45, 22 Lis 2017    Temat postu:

cały bajer polega na balansie ciała

w duzym skrocie - probujesz jak najbardziej dobic przedni amor, ( dohamowując hamulce, podskocząc na górce/dołku, albo po prostu cięzarem ciala) i w odpowiednim momencie mocno sie pochylic do tyłu ciagnąc za soba przód motocykla ( w sumie bez uzycia ogromnej siły ) wtedy tylko odrobina gazu wystarcza żeby poderwac moto do pionu

cała magia polega na cwiczeniach, głównie o to chodzi że odruchowo sie nie pochylasz do tyłu bo sie boisz o wywrotke, jak dobrze poderwiesz cialem do tyłu to moto wstanie bezproblemowo z kazdych obrotów.

przy okazji trzeba miec dobrze opanowany hamulec tylny - zeby w razie co miec kontrole i nie wyrzać na plecy. ot cala filozofia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boryysek




Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:47, 22 Lis 2017    Temat postu:

co do kontroli to pewnie nauka przy wzroscie 163 bedzie trwac lata..

ogolnie jezdze od prawie 2 lat tyle ze jezdzilem 10konnym pseudo enduro


wydaje mi sie ze szybciej sie naucze tej kontroli podnosząc koło bo bede wiedzial jak on sie zachowa na takich i takich obrotach w takiej i takiej pozycji ...
przy predkosci 10-20 kmh krzywdy sobie duzej nie zrobie moze jedynie jak motor na mnie spadnie
wiekszą krzywde sobie zrobie jesli nie podniose koła na te kilka cm jak bede musial cos przejechac przelece przez kierwonice


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boryysek




Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:59, 22 Lis 2017    Temat postu:

zawieszenie powinno byc miekkie do takiego czegos?

mam chyba dosyc twarde kazdą dziure czuje

jesli bym chcial troche mieksze to jak przekrece troche na górze powinnienem na dole tez tyle odkrecac? czy tylko na gorze zawieszenia sie reguluje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:13, 23 Lis 2017    Temat postu:

edytuj posty - nie pisz jeden pod drugim

nie chodzi miekkie, moze bardziej że ze zmniejszonym odbiciem jest łatwiej, wtedy przód wybije bardziej jak spręzyna

a co ma wzrost do rzeczy ? nie dostajesz do dzwigni hamulca czy jak ? Very Happy

nie wiadomo, regulacje daja bardzo mały zakres ustawien, twarodsci amora nie ustawisz pokrętłem, tylko wymienaiajc spręzyny, pokrętła odpowiadają za hydraulike czyli jak juz to sztywność zawieszenia.

https://www.youtube.com/watch?v=IFCwwugCwaA

tu masz filmik z którego da sie wszystkiego nauczyc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boryysek




Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:37, 23 Lis 2017    Temat postu:

dzieki dzieki za pomoc Very Happy


co ma wzrost do stawiania na kolo raczej nic ale kolega napisal kontorla motocykla..
a wiec wzrost do kontorli raczej ma duzo jezdząc na mniejszym podpieram sie noga i nie wywale sie
a tu wystarczy 1 kolo wyzej albo dziura pod siknikiem nie zapre sie noga i gleba Very Happy

hm a masz moze cos po polsku? nie rozumiem zbytnio obcych jezykow jedynie widze jego ruchy a to co mowi tez by sie przydalo wiedziec ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:01, 23 Lis 2017    Temat postu:

nie mam, nie ma takich filmików w PL

duzo mozna z samego obrazka wywnioskowac,

to jest to co opisałem wyzej

trening polega na tym żeby z miejsca prawie sie zatrzymac dobic przód, wybic sie z siły teleskopów do góry ( podniesc koło jak najwyzej ) i od razu zblokowac hamulcem koło

bajer polegazeby wyrwac koło jak najwyzej, przejechac jak najkrócej, i miec pewnosc w tym co sie robi. zacznij od takiego treningu

duzo to kwestia technikim, balansu ciała itp,. ja smigam tez na trialu to daje ogrom umiejetnosci na duzy motocykl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 14:38, 23 Lis 2017    Temat postu:

Boryysek napisał:
dzieki dzieki za pomoc Very Happy


co ma wzrost do stawiania na kolo raczej nic ale kolega napisal kontorla motocykla..
a wiec wzrost do kontorli raczej ma duzo jezdząc na mniejszym podpieram sie noga i nie wywale sie
a tu wystarczy 1 kolo wyzej albo dziura pod siknikiem nie zapre sie noga i gleba Very Happy


Gaston Rahier mial tylko 164 cm i wygrał rajd Dakar w 1985 na tym bardzo wysokim motocyklu, bez dobrej kontroli nic nie zrobisz. Trzeba się podpierać nogą tylko tam gdzie się da, tam gdzie się nie da musisz balansowac lub skakać.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motif dnia Czw 14:43, 23 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomjag




Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Czw 16:45, 23 Lis 2017    Temat postu:

Fajne filmiki robi na YT Rok Bagros. Na jednym z nich uczy stawiania na kółko na Duke,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boryysek




Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:52, 23 Lis 2017    Temat postu:

w miare dzis to ogarnelem tyle ze nie z miejsca ale postep jest tocze motor wciskam zawieszenie i w tym samym czasie troche gazu i kolo sie podnosi Very Happy

teraz tylko trening i pewnie naucze sie po czasie

Dzieki za pomoc!

temat do zamkniecia :d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin