Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Technika jazdy 2T

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pokerman




Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:26, 19 Maj 2014    Temat postu: Technika jazdy 2T

Siemacie. Mam pytanie odnośnie jazdy 2T. Czytalem o tym troche ale nigdzie konkretnie. Mysle ze moglibysmy tutaj wrzucic wszystko dokladnie dla potomnych Smile
Wiec tak:

- Nie hamujemy silnikiem - tzn smigamy na 5tce na wysokich obrotach i nie wolno nam nagle zamknac gazu. Poprawne jest wcisniecie sprzegla i robienie przegazowek tak?
No a co w momencie kiedy na 4rce dojezdzam do zakretu chce troche zwolnoic i troche przymykam gaz. Nie calkiem. To jest poprawne?
Smigam otwiera mi sie zawor, maszyna dostaje kopa po chwili przymykam delikatnie gaz zawor sie zamyka aja jade sobie dalej - takie cos jest ok?

- Jazda na wysokich obrotach - na sprzetach typu MZ Smile utarło sie ze trzeba jezdzic na wysokich obrotach bo inaczej łożyska na wale siadaja. Tu cytat z wiki:
"Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach - co powoduje wybijanie łożysk wału korbowego..."


Co mozecie dodac od siebie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 11:01, 19 Maj 2014    Temat postu:

To chodzi Ci o nowożytne wysilone 2t czy sprzęty typu mz?

Z tym hamowaniem silnikiem to przesadzasz ostro. Po pierwsze 2-suw nie hamuje silnikiem w ogóle, więc nie wytracisz prędkości przez zamknięcie gazu jak w 4t. Zamknięcie przepustnicy bez wysprzęglania np przy dojeździe do zakrętu to nic strasznego, najważniejsze żeby nie robić w ten sposób długich dystansów np. podczas zjazdów.

Ogólnie wg. mnie to nie ma co w temacie teoretyzować, bo najważniejsza jest praktyka, czuć kiedy motocykl idzie, a kiedy go mulisz:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:57, 19 Maj 2014    Temat postu:

masz 100% racji tylko lepiej żeby sie zapytał a nie jechał jak czasami słysze z daleka jakiegos 2T jedzie gaz do konca a na gle buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu i sie toczy pół minuty na odpuszczonym gazie - to akurat zabójstwo.

krótkie odpuszczanie gazu nie maja znaczenia większego.. jak dojeżdzasz do zakrętu to najlepiej jedziesz jedziesz, ostrzej heblunek bez dotaczania sie tylko po prostu bardziej zerojedynkowo. i jak wspomniał kolega - nie zatrzesz silnika od razu od kilku odpuszczen gazu ale im mniej to robisz a moze bardziej im krócej tym zdrowiej dla silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin