Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Proszę o opinie co kupić

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blackone




Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krk

PostWysłany: Sob 21:18, 05 Mar 2016    Temat postu: Proszę o opinie co kupić

Witam,

chcę zakupić nowy Ktm jednak nie wiem co wybrać.

Musi dać się zarejestrować.

Zastanawiam się nad wyborem 2 czy 4 suwa jaka jest realna różnica w mocy i wadze? czy to są duże różnice?


z góry dziękuję za sugestie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:24, 05 Mar 2016    Temat postu:

jest róznica spora

motocykl sie wybiera pod warunki w jakich sie jeździ i poziomu umiejętnosci

jak latasz amatorsko, turystycznie, czyli tyłek przyklejony do siedzenia, i sobie jeździsz po lasach to 4T bedzie zdecydowanie lepszy i przyjemniejszy

jak chcesz ostro uderzac w góry bo widze że w góry nie masz daleko ;P to 2T bedzie praktyczniejsze, podjazdy, wąwozy, potoki - wszystko bedzie łatwiejsze do przejechania. ale gdzies wyskoczyc na dalsze przeloty kiepsko, duzo pali, jęczy, jest dosyc wolny itp itd


co do pojemnosci - jak 4T i nie masz duzego doswiadczenia na początek i 250tka da rade, fajny motorek, bo przyjemnie jeździ, ale w sumie kazda pojemnosc jest spoko, 350tka - to mocniejsza 250tka tez fajnie lata, ale jeszcze nie wyrywa na koło od dotkniecia manetką. 450-500 - to juz motocykle cięzsze, ciągną jak traktory z samego dołu Very Happy fajne na przeloty, ale z kolei tam gdzie sie robi wolniej i cięzej - bardziej zmęczą szofera

z 2T minimum 200 do nauki, mocy wystarcza zwykle do wszystkiego - a jak nie wystarcza to znacyz że technika leży ;P, 250tka fajniejsza do przelotów, dla kogos bardziej ogarnietego, mozna bardziej kręcic i gorzej idzie z dołu niz 300tka, która lubi isc tylko niskimi obrotami - ale potrafi zaskoczyc mocą amatora nie raz Razz

wiec reszte sam musisz sobie dobrać - dodam tylko że oczywiscie szukajac modelu EXC - kazdym da sie praktycznie przejechać to samo - wszystko kwestia tylko czy po przejechaniu danego odcinka bedziesz zmęczony ( od wagi motocykla/ albo wpychania jak sie okaze za słaby ;D ) czy bedzie spoko - no i nie ma uniwersalnego który nada sie na przeloty, którym zaatakujesz podjazdy czy wąwozy bez męczenia sie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Sob 21:26, 05 Mar 2016    Temat postu:

Wszystk ozalezy od tego w jakim terenie bedziesz upalał sprzeta. Czy nastawiasz sie na szybsze przelotowe 90-100 km/h czy teren hard enduro.
2t jest odczuwalnie lzejsze od 4t ale nie ma tego pierdykniecia z dolnych obrotow. Jezeli chodzi o eksploatacje to w dłuzszej perspektywie czasu wychodzi podobnie cenowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blackone




Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krk

PostWysłany: Sob 21:38, 05 Mar 2016    Temat postu:

szybkie przeloty 90-100 odpadają po prostu nie chcę ryzykować, motorem jeżdzę od przedszkola jednak ostatnie 10 lat miałem tylko ścigacza teraz jak mieszkam pod miastem to fajnie polatać po polach i mam nadzięję, że są organizowane jakieś zloty z jazdą chcę zdecydowanie coś mocniejszego zastanawiam się pomiędzy 350/500 a 300/250 2 suwem czy różnica w wadze motocykla jest odczuwalna?

250 idzie górą o 300 dołem?

co z tych motocykli się lepiej prowadzi, duża jest różnica w mocy?

który z nich da najlepszą frajde z jazdy dla mnie to najważniejsze

pozdrawiam Patryk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Blackone dnia Sob 21:42, 05 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:13, 05 Mar 2016    Temat postu:

jest odczuwalna spora róznica. miałem 525 teraz mam 300tke, to 300tka jeździ jak rower.

tak 250 jakby trzeba kręcic, lubi wyzsze obroty ale nie znaczy ze jest słaba z dołu. pozatym te motocykle ( zaleznie od rocznika itp ) maja tyle regulacji że mozna zrobic zmuloną z dołu 300tke, albo 250tka która fajknie kopie z dołu.

wiadomo ze lepiej sie prowadzą mniejsze pojemnosci - im mniej tym lepsze prowadzenie


fajda z jazdy to cos czego nie da sie porównać od tak - pooglądaj jakies maszyny, i sam ocen. ja jak pisałem miałem 525 i mam teraz 300tke - nie wiem co daje wiecej frajdy. 525 szedł jak pociąg, od dołu do góry mozna było kręcic po lasach szedł jak dzik, na wąwozach tez dawał rade chociaz mnie bardziej męczył niz 300tka, 300tką z kolei duzo wiecej frajdy daje jazda "trialowa" jakies wolne techniczne przejazdy, ciezki teren, gdzies wskoczyc, pobawic sie na 1 kole w miejscu itp. - wiec wieksza frajde da po prostu dobrze dopasowany pod styl jazdy i teren motocykl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiełek




Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Nie 13:53, 06 Mar 2016    Temat postu:

Różnica w wadze jest spora:

EXC300 ok 102 kg
EXC 350 ok 107 kg
EXC 500 ok 111 kg

Do tego dochodzi jeszcze inne rozłożenie masy (exc ma wyżej środek ciężkości) i większe masy wirujące w 4t. Wszystko to sprawia, że 2t są bardziej poręczne w ciężkim terenie. Ale jesli chodzi o przeloty i teren lajtowy, wygodny będzie 4t.

Generalnie każdy wybiera moto pod siebie, jeszcze niedawno byłem wielkim zwolennikiem 2t, teraz, gdy spodobały mi się zawody Cross Country, wydaje mi się, że sprawdzi się małe 4t


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 17:48, 06 Mar 2016    Temat postu:

a ja odwrotnie Very Happy zawsze duze 4T latanko na przelotach po lesie bajeczka, pyr pyr i stówka na liczniku mozna sobie wszędzie latać, a na wąwozach czy przeskoczyc przez belke tez dawało rade. ale po zakupie triala chce mi sie bardziej latac wolno i technicznie i i tutaj 2T mniej mnie męczy - wiec to i to jest super - tylko trzeba sobie dobrać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 22:05, 14 Mar 2016    Temat postu:

Podłącze się pod temat może ktoś kiedyś też będzie miał problem z wyborem to poczyta w jednym wątku...

Ja z kolei waham się nad wyborem pojemności. W terenie na moto jeszcze nie jeździłem tylko po czarnym. Teren tylko trochę quadami - miałem LTZ 400 i 250 znajomego.

Na pewno zdecyduję sie na jakiegoś EXC koniecznie z kwitami, tylko teraz pytanie 250, 400, 450 czy może 525 ??

Oleju trochę w głowie mam a i respekt do moto też, więc nie boję się o jakieś samobójcze akcje czy odkręcanie manety na maxa w lesie, ale nie chcę, też aby moto mną poniewierało albo męczyło jazdą.
Odnośnie użytkowania to raczej płaskie tereny łąki, pola , lasy od czasu do czasu jakiś leśny pagórek lub jakaś żwirownia ale bez spektakularnych podjazdów. Taka turystyka krajoznawcza bez wielkich wygibasów. Czasem tez na chwilkę po czarnym gdzieś przelecieć.

Zastanawiam sie nad 250 ale boję się, że moje gabaryty 188cm i 95kg mogą śmiesznie wyglądać na 250. A i nie wiem czy mnie to uciągnie Smile Przekonuje mnie jej poręczność i zwinność ale czy nie będzie za słaba ??

Będę wdzięczy za jakieś podpowiedzi, bo już sam nie wiem co szukać.... Budżet raczej skromny max 14tys.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:15, 14 Mar 2016    Temat postu:

hehe 250tka jest za wolna i za słaba na przeloty, tym bardziej z twoją masa ;P czemu masz smiesznie wyglądac na 250 ? myslisz ze 525 jest większe? rama jest ta sama Razz

jezeli turystyka, bez podjazdów ale chcesz moto poręczne to bierz 400tke, spoko mozna pojechać i dalej, i nie zarżniesz siebie i motocykla, spalanie bedzie rozsądne i nie bedziesz musiał brać tłoków w plecak jak w dwusuwach na przelotach ;D

nawet zaleznie od terenu mozesz sie pokusic o 450tke ( niewielka róznica juz do 525 które jest troszke mociejsze w całym zakresie obrotów) to lepsze na przeloty prowadzenie podobne jak 400tka, tylko ze wyraźnie mocniej kopie z dołu, co przy techniczncyh sprawach jest trudniejsze w opanowaniu - ale wszystko kwestia wyczucia, bo i na 525 mozna jeździc jak trialem w miejscu ;D

250tka jest super, ale raczej w mocniejszy i ciezszy teren - wąwozy, podjazdy - chociaz 525 na podjazdach idzie jak czołg Very Happy nie ma ze zamuli, 250tke potrafi z kolei zadławić, ale 250tką na podjazdach manewrujesz jak chcesz a 525 idzie jak przecinak na wprost tylko Razz

mam nadzieje że co nieco pomogłem w wyborze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin