Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomoc w wyborze motocykla

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snowden




Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:31, 10 Paź 2017    Temat postu: Pomoc w wyborze motocykla

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów Smile
Nie jestem pewien czy dobry dział - jeśli nie to przepraszam ;/
Chciałem zaczerpnąć od Was opinii na temat wyboru motocykla:
Od paru lat jeżdżę na DT 125 mni. piaszczyste tereny leśne, inne pola i lasy czasem jakieś małe podjazdy, ale raczej przeloty. Rocznie robię ok 5-6k km w terenie więc 2t raczej odpada ze względu na spalanie. Chciałem jakieś 4t - z podstawowymi czynnościami serwisowymi chyba sobie poradzę, moją DT znam z każdej strony i wszystko w niej robię sam, ale w silnikach 4t jestem kompletnie zielony...
Do wydania mam ok 10k + parę groszy na doprowadzenie moto do porządku po kupnie. Zastanawiam się nad DRZ 400E lub KTM EXC 400 (rfs). Na DRZ miałem okazję się przejechać parę razy ale nie mam porównania do czegoś innego. Przeczytałem już chyba wszystkie podobne tematy, ale nadam nie mam pojęcia co wybrać. Może macie inne propozycję ?
Prosiłbym Was bardzo o opinie czy cenne dla mnie rady.
Dziękuje i Pozdrawiam
W.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 15:59, 10 Paź 2017    Temat postu:

na przeloty i lekki teren polecił bym bardziej DRZ o ile tobie pasowala. sprzet jest pewnie z połowe tanszy w utrzymaniu niz EXC a to sporo.

EXC jeździ kilka razy lepiej, ale na przelotach i tak nie wykorzystasz potencjału. chyba ze cie stać utrzymac takie moto, to EXC jak nabardziej polecam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snowden




Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:15, 10 Paź 2017    Temat postu:

skoro tak szybko kończę swoją przygodę z Katem mógłbyś chociaż rozwinąć myśl "EXC jeździ kilka razy lepiej" żebym wiedział co tracę Wink

Motoru szukać na naszym rynku czy odpuścić sobie i szukać w UK/DE ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Wto 19:44, 10 Paź 2017    Temat postu:

Jak masz możliwość i starczy ci 10K pln'ów to szukaj za granica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:11, 10 Paź 2017    Temat postu:

nie ma reguły, da sie kupoic tu i tu parcha, i tu i tu dobre moto

mam znajomego jeździł DT potem DRZ, na DRZ po DT to była dla niego bajka, mocy od groma, moto sie prowadzi lepiej, lepszy zawias lepsze hamulce..... potem kupił ktma i mówił to samo Razz że niebo a ziemia. ktm lepiej skręca, lepsze hamulce i jeszcze wiecej mocy ( moze nie tyle chodzi o suche KM co sposób oddawania)

także róznica jest znaczna, ale na leśnej scieżce DRZ bedzie np wygodniejsza ( bardziej komfortowy zawias, silnik ma wiekszą kulture pracy.... )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:54, 11 Paź 2017    Temat postu:

Ja maiłem drz a mam rfs exc - drz to dual - jak dla mnie jest ogromna różnica pomiędzy drz a exc na korzyść pomarańczowego pod każdym względem jeśli chodzi o jazdę.
Ja to zawsze pisze tak - miałem Africe Twin - przesiadłem się na drz - było łał - jaki lekki i fajny jest drz - ale później kupiłem Kajtka - i jak dla mnie jest taka sama różnica pomiędzy Africą a DRZ jak pomiędzy DRZ a EXC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snowden




Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:09, 11 Paź 2017    Temat postu:

Dziękuje za tak opisowe odpowiedzi. Szukam powoli DRZ - jak kupię na pewno się pochwalę Wink

Pozdrawiam W.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:05, 11 Paź 2017    Temat postu:

Snowden napisał:
Motoru szukać na naszym rynku czy odpuścić sobie i szukać w UK/DE ?

[link widoczny dla zalogowanych]

Po aktualnym kursie funta wychodzi 8400zł, gdzie w Polsce te rocznik zaczynają się od 12 000zł, a w takim stanie to i by krzyczeli 14-15 kafli, jakby co to mogę dać namiary na firmę, która pojedzie po moto, na miejscu wszystko sprawdzi i przywiezie, koszt ok 700zł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziku dnia Śro 14:26, 11 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:14, 26 Gru 2017    Temat postu:

Podepne się pod temat, bo mam podobną prośbę.
Chciałbym rozpocząć przygodę z enduro w przyszłym roku i zastanawiam się nad zakupem exc 125. Sam mam 182cm wzrostu i ważę ok 85kg. Dosyć dawno jeździłem jedynie na rodzimych konstrukcjach - zaczynając od motorynek na MZ 150 skończywszy. Interesuje mnie jazda wyłącznie w terenie - łatwym i ciężkim, opcjonalnie chciałbym również pośmiać od czasu do czasu po asfalcie, ale nie jest to priorytetem. Czy wybór takiego moto w moim przypadku jest dobrym wyjściem czy może polecacie coś innego?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Messer dnia Wto 14:51, 26 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:21, 26 Gru 2017    Temat postu:

ile masz lat ? z tymi gabarytami EXC 125 nie bedzie miał lekkiego zycia tym bardfziej ze chcesz popiłować czasem na asfalcie, - najlepiej zamieszkac gdzies pod fabryką tłoków Very Happy

jak juz to pomyslał bym nad EXC 200 do technicznej jazdy swietne moto, w sumie to troche mocniejsza 125tka, duzej róznicy nie ma, a zawsze to na plus pod ciezszego ridera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:35, 26 Gru 2017    Temat postu:

Mam 28 lat. Tak też myślałem i zastanawiałem się nad exc 200 ale kusi mnie w tym wypadku bardziej exc-f 250 w 4t. Teren w którym jeździł bym nie posiada jakiś mega wzniesień, jest to bardziej blotnisty i piaszczysty ale z małymi pagórkami. Myślisz że da sobie radę z cielskiem takiego amatora jak ja? A i jeszcze jedno - moto nie zamierzam jakoś mocno katować, zakładam że w sezonie będzie to maksymalnie 5mth na tydzień.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:43, 26 Gru 2017    Temat postu:

5mth na tydzien to tez nie tak mało

jak to nie bedzie techniczna/trialowa/ górska jazda to 2T nawet bym rzekł bezsensowny wybór Very Happy

250tka znacznie lepsza, duzo wiekszy moment z dołu, bardziej przyjemnie sie jedzie na przelotówkach, mimo ze prędkosci przelotowe nie beda duże, to 2T męczy na tych odcinkach, 4T juz nie.

jeszcze kwestia jakie odcinki chcesz robic - bo 250tka jest fajna póki nie trzeba przejechac 50-100 km dziennie, wtedy mozna pomysleć nad czyms wiekszym np EXC 400, ale jak chcesz sie poduczyc techniki, poorać jakieś żwirownie, jakiś torek, czy traska enduro troche bardziej techniczna to 250tka lepsza


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin