Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paliwo
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Czw 20:03, 10 Mar 2011    Temat postu: Paliwo

Witam, chciałem zapytać jakie paliwo lejecie do swoich maszyn?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 20:20, 10 Mar 2011    Temat postu:

verva xd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikone




Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 20:56, 10 Mar 2011    Temat postu:

95 Very Happy Razz po taniosci ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 20:57, 10 Mar 2011    Temat postu:

ja probowalem 95 i 98 - mam wrazenie że na 95 chodzi lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batsopot




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:17, 10 Mar 2011    Temat postu:

denaturat bo tani Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13693
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 22:31, 10 Mar 2011    Temat postu:

ja gdzies znalazłem tabelke do KATów i pisze jakie katy na jakiej waszce. żaden nie ma benzyny 98 oktanowej chyba. jakas wersja SX moze. a niektóre LC4 te starsze 400 moze maja nawet 80kilka oktanów nie pamietam jakie tam były 89 moze ? a pozatym wiekszosc lc4 i exc maja zalecane 95 oktasiów Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 22:53, 10 Mar 2011    Temat postu:

generalnie żadna PB 95 nie ma 95 oktanów tylko 87-89 ,PB 98 ma 91-93 oktany,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 6:45, 11 Mar 2011    Temat postu:

Zapytałem bo myślałem ze dowiem się czegoś na temat bardziej technicznie. Moim zdaniem z tego co mnie uczyli na studiach to paliwo 98 jest przeznaczone dla silników więcej zaworowych, których moc jest uzyskiwana dzięki ostrzejszym nastwom parametrów pracy, tzn. wykorzystuje się ich prace w wyższych zakresach prędkości obrotowych, gdzie następują krótsze czasy otwarcia zaworów i potrzebny jest krótszy czas zainicjowania spalania przez iskrę świecy i szybsze spalenie mieszanki, by zdarzyć ja wypchnąć z cylindra, bo kolejna porcja czeka na swoja kolejkę.
Tekst ksiązkowy i sam sie zastanawiam co lać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batsopot




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:00, 11 Mar 2011    Temat postu:

prawda jest taka ze polskie paliwo jest do bani
niema zadne tyle oktan co podaja
pracuje na ter.rafinerii gda. i wiem od kolegi z labolatorium Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 11:50, 11 Mar 2011    Temat postu:

Ale nie pytałem czy jest do bani czy nie. Po prostu chciałem się dowiedzieć co lejecie i z jakich względów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 13:19, 11 Mar 2011    Temat postu:

hehe nie chodzi o to że paliwo jes to bani, po prostu do pomiaów używana jest taka metoda pomiarowa a nie inna (RON) wszystko jest zgodnie z normą europejską,

dla ciekawskich: na każdej stacji mają obowiązek udostępnić dokument z ostatniej dostawy paliwa - można zobaczyć ile oktanów ma benzynka, albo w jakiej temp zamarznie nam diesel Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 13:36, 11 Mar 2011    Temat postu:

Ok a co może powodować lanie 98 do motocykla a technikal nakazuje 95. Jakieś uszkodzenia itd?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 14:22, 11 Mar 2011    Temat postu:

wypalanie gniazd zaworów - zapłon może byc zbyt wczesny i jeżeli będzie następował na niedomkniętych zaworach - będzie je wypalał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:14, 11 Mar 2011    Temat postu:

wypalanie gniazd zaworów - zapłon może byc zbyt wczesny i jeżeli będzie następował na niedomkniętych zaworach - będzie je wypalał

odwrotnie, predzej 95 dostanie zamozaplonu niz 98. kazdy sie podnieca ta liczba oktanowa a ona wcale nie jest taka wazna, wazniejsza jest kalorycznosc paliwa.

do tematu: lej 98, na 95 silnika 520 tez nie uszkodzisz chyba ze za uboga mieszanke dostanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 19:26, 11 Mar 2011    Temat postu:

Temat dałem specjalnie taki bo chciałem zobaczyć kto jakie ma pojęcie. Czekałem własnie na wypowiedź na temat kaloryczności. Ja latam na 98 od początku. Motocykl cyka dobrze na tym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin