Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Od czego zalerzą obroty silnika ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:17, 13 Sie 2013    Temat postu: Od czego zalerzą obroty silnika ?

Siema ,w sumie temacik taki lajtowy ;D ostatnio sie głowie od czego zalerzą obroty silnika ,to jak sie wkręca ,do ilu i tp. Np w jedna setka jest tak zbudowana ze sie kreci szybko do 11 tys jak mój kat ,a inny silnik też 2suw 125 może kręcic np 8 tys . Odczego to zalerzy ;D ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 11:48, 13 Sie 2013    Temat postu:

największy wpływ ma skok tłoka - czyli długość korby, ciężar wału,koła zamachowego też ma znaczenie (im lżejsze elementy, tym łatwiej je napędzić)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:45, 13 Sie 2013    Temat postu:

1) średnica tłoka
2) skok tłoka
3) średnica gaźnika, średnica i długosc wydechu

im wiekszy tłok tym wiekszy moment obrotowy , z kolei krótki skok tłoka pozwala wyzej sie kręcic, to samo wał im cięzszy tym moto ma wiecej mocy ale trudnie jejst mu nakręcic sie do wysokich obrotów. dlatego miedzy innymi też exc ma wiecej momentu bo ma troche wieksze magneto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 20:20, 13 Sie 2013    Temat postu:

Do tego jeszcze dochodzi zapłon i ogólne pasowanie i wyważenie wszystkich części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:47, 13 Sie 2013    Temat postu:

no tez prawda dla przykładu w 2T jak masz tłok z 1 pierscieniem to moto też sie szybciej wkręca bo sa mniejsze opory i tarcia Very Happy niby niewielka róznica ale odczuwalna Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:45, 13 Sie 2013    Temat postu:

no podejrzewałem że skok tłoka ma znaczenie ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:50, 13 Sie 2013    Temat postu:

Dlatego 125 kręci się do 12tys. rpm a 380 do 9tys. rpm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:57, 13 Sie 2013    Temat postu:

jakby zmontowali 360 na którkiej korbie z krótkim skokiem i lekkim wałem to by była rzeźnia ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:01, 13 Sie 2013    Temat postu:

ale wtedy musiałby byc wiekszy tłok, co tez nie jest na plus Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:52, 13 Sie 2013    Temat postu:

a swoją droga ,czemu tlok jest akurat okgrągły ;D ?? jest jakies ustrojstwo z np kwadratowym tlokiem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 5:42, 14 Sie 2013    Temat postu:

Jest silnik wankla w Maźdie i tam jest tłok można powiedzieć trójkątny.
Silnik super tylko jest wielki problem z uszczelnieniem właśnie tego tłoka. I wielkim zużyciem pierścieni które działają jak strug.
Jeżeli tłok byłby kwadratowy to jak wyglądałby pierścień?
Pod wpływem temp. wszystko nie "powiększałoby" się równomiernie.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ogólnie przeczytaj sobie jakąkolwiek książkę o budowie silników spalinowych bo widzę, że pytań masz mnóstwo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 5:43, 14 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 18:44, 14 Sie 2013    Temat postu:

Maksymalna prędkość obrotowa silnika zależy głównie od prędkości przepływu mieszanki - w 4t w gnieździe zaworu przy jego największym otwarciu, a w 2t od wielkości okien w cylindrze.

Takie wielkości jak skok tłoka, jego średnica, masa całego układu korbowo-tłokowego jest już tylko wypadkową.

PS: Tłoki owalne kiedyś stosowała Honda w jakimś super sporcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:34, 14 Sie 2013    Temat postu:

tłok jest okrągły żeby zmniejszyć tarcie które jest tutaj najwazniejsze. okrąg z geometrycznego punktu widzenia, ma najmniejszy obwód w stosunku do pola powierzchni. kwadrat miałby wiekszy obwód wiec stosunkowo wieksze tarcie.

w wanklu tłok trojkątny ale całkiem inna zasada działania ;D


grzegorz - nie koniecznie, sama srednica nie ma znaczenia, bo wystarczy, że zamiast 1 duzego zaworu damy 2 małe o tej samej przepustowosci i juz charakterystyka nam sie odczuwalnie zmieni. wiec też to tylko wypadkowa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek93




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Włodawy

PostWysłany: Śro 21:24, 14 Sie 2013    Temat postu:

A propo owalnych tłoków tak jak pisał @grzegorzszw@ honda kiedys stworzyła taką wydumkę silniki v4 w modelu NR 750 z owalnymi tłokami, dwoma korbowodami na tłok ,8 zaworami na cylinder i dwoma swiecami zapłonowymi na cylinder. A i wbrew pozorom skok tłoka wcale nie zależy od długości korbowodu tak jak to ktoś wyzej napisał. Tak samo im cięższy wał wcale moto niema więcej mocy, im większe masy wirujące tym moc mniejsza ale momet obrotowy wzrasta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:40, 14 Sie 2013    Temat postu:

i długosc korby ma znaczenie i osadzenie na wale Very Happy to i to ma takie samo znaczenie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin