Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM - Nowy silnik 2012

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 10:33, 28 Lut 2012    Temat postu: KTM - Nowy silnik 2012

Na 2012 KTM wypuścił nowy silnik (450/500 EXC i 450 SX-F Factory Edition)

największe zmiany:
- powrót do OHC
- EFI
- nowy kosz sprzęgłowy
- zmniejszone gabaryty i waga
- jedna pompa oleju
Generalnie silnik wygląda jak nowa wersja RFSa, miejmy nadzieję że sprawował się będzie równie dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batsopot




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:22, 28 Lut 2012    Temat postu:

coraz to bardziej delikatne takie jednorazowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 15:24, 28 Lut 2012    Temat postu:

no niestety kierunek jest taki że producenci coraz mniej zarabiaja na sprzedaży motocykli, a coraz więcej na serwisie,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:42, 28 Lut 2012    Temat postu:

dla tego robi się hybrydy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:01, 28 Lut 2012    Temat postu:

barek253 napisał:
dla tego robi się hybrydy Very Happy


oo własnie Very Happy ale gdyby mnie bylo stac nawet na uzywanego kata powyzej 2010r to bym nie cudowal i takiego kupil.
Puki co mozna pomazyc o exc 500 i poczekac jeszcze z 8 lat Sad

Swoja droga czytalem juz opinie uzytkowników exc 450-500 2012 na zagranicznych forach to podobno rewelacja i rewolucja, ludzie sprzedaja kilkumiesieczne poprzednie modele zeby przesiasc sie na najnowsze sprzety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 15:08, 16 Mar 2015    Temat postu:

Panowie odświeżam temat. Jak się spisują te silniki,chodzi mi głownie o eksploatację dla amatorskiego latania? Pytam bo walczę z myślami 450 v 350 exc-f i nie ukrywam ze głównym kryterium będą koszty eksploatacja...porecznosć ,wage itp.-pomijalna. Wiem że utrzymanie 450 powinno być tansze ,pytanie o ile?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemes dnia Pon 15:22, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:22, 16 Mar 2015    Temat postu:

Jeśli chodzi tylko o koszty eksploatacyjne i serwisowe to 450 jest wyraźnie tańsza ze względu na większe przebiegi między wymianami. 350 jest wysilone i tam trzeba remonty robić często.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 15:32, 16 Mar 2015    Temat postu:

Własnie chodzi mi o to "wyrażnie tańsza" Smile. Wiem że w 350-ka zmieniają tłoki co 150 mh, natomiast nie znalazłem info ile wytrzymuje korba,zawory a także co ile tłok w 450. Czasy z serwisówki znam...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:14, 16 Mar 2015    Temat postu:

Nie powiem ci dokładnie w złotówkach jaka jest różnica, bo to zależy od wielu czynników. Stwierdzenie "wyraźnie tańsza" oznacza kilka tys zł mniej w skali roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:30, 16 Mar 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Własnie chodzi mi o to "wyrażnie tańsza" Smile. Wiem że w 350-ka zmieniają tłoki co 150 mh, natomiast nie znalazłem info ile wytrzymuje korba,zawory a także co ile tłok w 450. Czasy z serwisówki znam...


Tłok w 450 powinien wytrzymać ok 200 mth, korbowód i zawory mniej więcej 2x tyle, przy jazdach amatorskich. Czytałem że ktoś zrobił w 500 exc 400 mth bez dotykania silnika, tylko zawory po 400 mth trzeba było wyregulować. Po rozebraniu okaże się jak wygląda cylinder, korbowód..
350 exc nie jest bardzo wysilony, mocy ma minimalnie więcej jak crossówka 2504t np yz250f.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 18:57, 16 Mar 2015    Temat postu:

Ha...jezeli myslimy o tym samym gosciu(z zaprzyjaznionego forum) to po 500 mh minimalnej regulacji wymagal tylko jeden zawor!!! Pytanie co z tlokiem.Generalne te nowe silniki chyba faktycznie sa kontynuacją Rfs-aSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:47, 16 Mar 2015    Temat postu:

Nie są kontynuacją rfs-a i nie są nawet kontynuacją xc4. Widać to bardzo ładnie po rozłożeniu silników, wkońcu te kilka kilo mniej gdzieś musieli urwać co przekłada się na żywotność.
Nie zmienia to faktu że 450 pożyję dużo dłużej niż 350 które się kręci jak szlifierka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:28, 16 Mar 2015    Temat postu:

silnik do 1013r miał praktycznie identyczna głowice jak w modelach 2008-2011, te same zestawy zaworowe, pewnie gdyby nie zmiana rocznika i dodanie czujnika temperatury to głowice mozna by przeszczepic ze starszej 450-530, cylinder tez jest blizniaczy z ta róznicą ze w nowszym modelu jest mechaniczny napinacz, krazy nawet opinia ze da sie zaadaptować nowszy cylinder do starszego silnika. W reszte czesci sie nie zagebiałem ale pewnie znalazło by sie jeszcze sporo drobiazgów wspólnych z xc4.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin