Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 400 RFS opinia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marchewka




Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazury

PostWysłany: Czw 18:58, 16 Sie 2018    Temat postu: KTM 400 RFS opinia

Panowie i Panie sprzedałem swoje DRZ i chce coś konkretniejszego w teren, ale aby utrzymanie nie było mega drogie, a serwisy częste, czytałem o RFS dokładnie 400, podajcie ze swojego doświadczenia czasy serwisowe, co ile mth olej, zawory, tłok, korba przy normalnej lajtowej jeździe enduro, itp. jakie mają słabe strony ? w okolicy mam egzemplarz z 07r niby po remoncie, ale wydaje mi się że sprzedający to handlarzyk i się tego najbardziej się obawiam. Z drugiej strony moto trochę już stare ;/
Co powiecie może o exc 530 i 400 2008r też mam nie daleko, ale silniki to niby już nie to, jakie macie opinie, jakie roczniki , co lepsze to zwykłej jazdy enduro.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marchewka dnia Czw 19:00, 16 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:03, 16 Sie 2018    Temat postu:

olej 15 godzin
tłok korba - czesto to zalezy od szczęscia, jakosci wykonanego serwisu, i zuzycia całego silnika, jak dobrze zrobiony 300 godzin amatorki to nie problem
słabe strony - wiek i liczne przygody u poprzednich włascicieli Smile

po 2008 roku sprzety są duzo fajniejsze w jeździe, fajniej sie prowadza, lepsze zawieszenia, silniki elastyczniejsze - wszystko na plus. silniki nowsze są delikatniejsze - wymagaja dbania o olej i czynnosci serwisowe ale jak sie o to wszystko zadba są równie bezawaryjne. problem tez jest tylko w roczniku - duzo jest sprzetów ze średnio zadbanymi piecami, i bywa to problematyczne. w starszych RFSie wszystko jest troszke bardziej topornie zrobione - i nawet jak wałki rozrządu są poprzycierane, na rolkach wodzących troche luzu, to jeszcze to jeździ jakoś, nowsze muszą byc porzadniej serwisowane - ale odwdzięczaja sie lepszą kultura pracy silnika, duzo lepszą elastycznoscią - z dołu lepiej fajniej ciągną. także decyzja do ciebie. osobiscie jakbym miał kupować RFSa a nowszy wybrał bym nowszy ze względu na to że lepiej jeździ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marchewka




Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazury

PostWysłany: Czw 21:11, 16 Sie 2018    Temat postu:

okey, powiedz jak wyglądają interwały serwisowe w takiej exc 530 i ile mniej są wytrzymałe , nie bać się rocznika 2008 gdy dopiero wchodziły? na co zwrócić uwagę, jakieś wady fabryczne ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:33, 16 Sie 2018    Temat postu:

wszystko jest w ksiazkach serwisowych jak chcesz sie dowiedziec " co do godziny" realnie wytrzymuja silniki podobne przebiegi.
wady fabryczne zostały juz na pewno wyeliminowane i popoprawiane - kwestia aby znalexc ciekawy egzemplarz - ale to sie tyczy kazdego zakupu nawet i rocznego motocykla Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rooland




Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UĆ

PostWysłany: Czw 22:40, 16 Sie 2018    Temat postu:

Też przesiadłem się z Drezyny E na rfsa 450tkę. I różnica w jeździe, w lekkości motocykla, w skręcaniu itd itd itd jest kolosalna. Więc jak przesiądziesz się z drz na cokolwiek baridzej wyczynowego to i tak będzie olbrzymi przeskok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 11:51, 17 Sie 2018    Temat postu:

Z tą różnicą, że przesiadka z DRZ na KTM 400 to taka przesiadka bez "strachu".
Jest szybciej, mocniej ale akceptowalnie. Taki kolejny level.
Natomiast przesiadka z DRZ na 525/530 to już mega przeskok i można pierwszej jazdy się przestraszyćVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 13:50, 17 Sie 2018    Temat postu: Re: KTM 400 RFS opinia

marchewka napisał:
w okolicy mam egzemplarz z 07r niby po remoncie, ale wydaje mi się że sprzedający to handlarzyk i się tego najbardziej się obawiam. Z drugiej strony moto trochę już stare ;/


Chyba nawet wiem które. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marchewka




Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazury

PostWysłany: Sob 21:27, 18 Sie 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

te dokładnie, ktoś zna/ oglądał ? na co powinno się zwrócić szczególną uwagę w takim modelu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 9:35, 20 Sie 2018    Temat postu:

Ostatnio gość z tego linka co podałeś marchewka chciał ode mnie kupić mojego akrapa od sx'a którego mam wystawionego na olx.
Potem chciałem się zamienić i dawał swojego sxf 250 na mojego sx 450.
W końcu nici z transakcji Smile
Gość ma 2 moto na olx i każdy opisany w jednakowy sposób (czyli moto igła).
A jak jest to byś musiał pojechać i zobaczyć. Jak widziałem jesteś z mazur i on tez (ja z Warmii) to daleko raczej na przejażdżkę nie masz. Szkoda, że nie szukasz sx'a bo mam na prawdę godne moto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin