Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jazda w koleinie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 14:22, 22 Lis 2014    Temat postu: Jazda w koleinie

Nie wiem, czy tylko jest to powszechny problem czy może tylko mój. Obecnie nie mam możliwości wyjazdu na tor, więc nie bardzo mogę podpytać bardziej doświadczonych kumpli. Znalazłem opuszczoną piaskownie i wykopałem sobie takie cudeńko, i od jakiegoś czasu tam trenuję, lecz mam właśnie jeden problem. Otóż jadąc w koleinie im bardziej jestem pochylony, to przy odkręcaniu strasznie przesuwa mnie do tyłu. Jedną nogę mam wyciągniętą, a drugą dociskam do baku, ale to nic nie daje i cały czas mnie odsuwa do tyłu, przez co ostatnim razem dosyć mocną glebę zaliczyłem. Dodam, że problem zaczyna się dopiero, gdy naprawdę mocno jestem pochylony, przy spokojniejszych przejazdach jest wszystko dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:03, 22 Lis 2014    Temat postu:

nie czaje za bardzo o co chodzi, jedziesz za zakręcie pochylony ? wtedy trzeba sie przesunąc do tyłu ale jak za mocno, i bez kontroli to moze masz za słabe poszycie siedzenia. i nei trzyma tyłka na miejscu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 15:13, 22 Lis 2014    Temat postu:

"Więcej gazu!" - to najcześciej usłyszysz od doświadczonych zawodników gdy powiesz im, ze coś Ci nie do końca wychodzi i chciałbys wiedzieć co zrobić żeby było lepiej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Sob 15:14, 22 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 16:36, 22 Lis 2014    Temat postu:

Faktycznie może trochę niejasny jest ten mój tekst. Chodzi o to, że wjeżdżając w koleinę siedzę bardziej na przodzie i kiedy jestem mniej więcej w jej połowie, zaczynam odkręcać gaz, a mnie przesuwa mocno na tył siedzenia przez co kilka razy dosyć niebezpiecznie wychodziłem, a raz nawet dosyć mocno poleciałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 16:48, 22 Lis 2014    Temat postu:

wiec od razu siadaj z tyłu, dociskaj mocniej zewnętrzną noga. i poszycie siedzenia agresywniejsze tez pomoże,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 16:51, 22 Lis 2014    Temat postu:

Jeśli od razu usiądę z tyłu, to będzie jeszcze gorzej, bo przednie koło nie będzie wystarczająco dociążone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 17:06, 22 Lis 2014    Temat postu:

no to kombinuj z siedzeniem albo z pozycją, cwicz cwicz i sam obczaisz co robisz źle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 17:07, 22 Lis 2014    Temat postu:

moim zdaniem po prostu kiepsko u Ciebie z tężyzną Wink zwyczajnie nie masz siły utrzymać się na motocyklu podczas przyśpieszania, możesz sobie pomóc ściskając moto nogami, ale proponuję poćwiczyć, Heniu Ty żartowałeś prawda? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 17:21, 22 Lis 2014    Temat postu:

normalne że przy odkręceniu w zakręcie będzie Cię sciągać z moto, z tym że to nie moto ma Cie ściągac a ty masz się przesuwac w tył w sposób kontrolowany.

wchodząc w zakręt siadamy tuż przed apexem, przy wyjściu jak juz moto wyjeżdza na prostą wstajemy z siedzenia i przesuwamy się do tyłu (lepsza trakcja) przy wstawaniu mocno trzymaj moto nogami żeby utzrymac go w linii (jak tego nie zrobisz i moto skantuje - gleba murowana) po zakręcie wstajemy na podnóżki jak najszybciej żeby amortyzować garby na rozpędzaniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 17:38, 22 Lis 2014    Temat postu:

obejrzyj sobie filmiki z nauki jazdy mx
jest ich od groma
dobrze jakbyś ogarniał angielski abyś zrozumiał o czym mówią
https://www.youtube.com/watch?v=7610sYWn78U


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:06, 22 Lis 2014    Temat postu:

też keidyś mnie ciąglo w tył ale dopiero jak prawie szurowałem kierą o ziemię
najważniejsze to mocno dociskać moto zewnętrznym kolanem i zapierać stope o podnóżkę!
wewnętrzna noga jak najwyżej kierownicy i lekko balansująca góra dół-tak trzymasz równowagę(powinna ona też trzymać motocykl a nie być oddalona)
łokiec wysoko, pozycja bez spiny wszystko na relaxie Smile
dosiadasz w ostatnim momencie przed zakrętem lub zaraz przed połową jak jest łuk większy
zaraz po wyjściu i przyśpieszaniu wstajesz lekko, du*a w tył i dzida
choć sa zakręty gdzie składasz się z zakrętu w zakręt bez wstawania bo nei ma miejsca
wtedy po wyjściu z jednego albo siedzisz cały czas na baku albo wracasz do polowy i znowu dosiadasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 18:08, 22 Lis 2014    Temat postu:

Oglądałem cały ten dokument, Hacker i wiem teoretycznie, jak ma to wyglądam oraz staram się to stosować. Problem polega na tym, że mnie przesuwa do tyłu, kiedy jestem w połowie koleiny ( bo wtedy zaczynam odkręcać ), a wtedy mam wyciągniętą jedną nogę, więc dociskając moto tylko jednym kolanem nie mogę się po prostu utrzymać. Jutro znowu pojadę potrenować, będę za wszelką cenę próbował się utrzymać w tym miejscu, w którym chcę i zdam relację, czy coś pomogło.


@up
nie jestem w stanie powiedzieć jak mocno się składam, ale problem pojawia się właśnie dopiero wtedy, jak jest już dosyć nisko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Sob 18:13, 22 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:31, 22 Lis 2014    Temat postu:

a jakie spodnie masz do tej jazdy? ja jak na starcie zaczynałem zabawe to jeszdziłem w normalnych gadziach to leciałem do tyłu bo mi sie gacie z tyłka zzuwały az mi był dupsko widzac Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 18:33, 22 Lis 2014    Temat postu:

barek253 napisał:

najważniejsze to mocno dociskać moto zewnętrznym kolanem i zapierać stope o podnóżkę!


to jest bardzo cenna rada!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 18:55, 22 Lis 2014    Temat postu:

pawciak12 napisał:
a jakie spodnie masz do tej jazdy? ja jak na starcie zaczynałem zabawe to jeszdziłem w normalnych gadziach to leciałem do tyłu bo mi sie gacie z tyłka zzuwały az mi był dupsko widzac Embarassed

To prawda, nie jeżdżę w crossowych spodniach, tylko w zwykłych bojówkach. Planuję jakoś niedługo zakup dedykowanych spodni, może to być przyczyną. Obicie kanapy mam raczej oryginalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin