Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak to jest teraz z tą rejestracją? - sxf 250
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cenciak




Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 10:50, 27 Paź 2015    Temat postu: Jak to jest teraz z tą rejestracją? - sxf 250

Witam was serdecznie Wink
Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem sxf 250 2015 factory edition (#11 z 150). Motocykl na prawdę bardzo doinwestowany. Ale mniejsza z tym :p
Zwracam się do was z pewnym dylematem.
Nie ukrywam ze mieszkam w mieście i troszkę nie wygodnie mi jest wyjeżdżać w teren za każdym razem większym autem z motorem na pace. Wiem ze kiedyś ludzie kombinowali z rejestracja i homologacją. Powiedzcie czy jest teraz jakaś możliwość legalnie poruszać się sxf po drodze? Jestem otwarty na przeróbkę trochę motoru aby dało się go zarejestrować. Proszę was bardzo o pomoc, może ktoś z was coś wie w tym temacie. Ewentualnie co by pasowało doposażyć Wink

Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 11:29, 27 Paź 2015    Temat postu:

Homologacji nie zrobisz od tak... Ludzie rejestrowali ale prawie zawsze były to jakies wały z papierami, ramami itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cenciak




Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 11:33, 27 Paź 2015    Temat postu:

Powiedzmy że mam znajomości na stacji diagnostycznej i uda mi się to jakoś załatwić. Ale co dalej jak by to wyglądało krok po kroku. Co mi jest potrzebne. Może ktoś wie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 12:20, 27 Paź 2015    Temat postu:

Znajomości na stacji to niestety o wiele za mało.
Kłopot w tym, że SXF nie miał i nie ma świadectwa homologacji a tego nie robi się w pierwszej lepszej stacji diagnostycznej. Pogmeraj w Google i poczytaj bo nie ma sensu żebym tutaj cały esej na ten temat pisał. Wiedza jest powszechnie dostępna. Zabawa ze względu na ilość problemów z którymi będziesz się musiał zmierzyć oraz koszta całkowicie pozbawiona sensu.
Czasem trafiają sie jakieś zarejestrowane crossówki na rynku ale zawsze są to albo wałki albo przekładki z papierami/ramami/numerami lub motocykle ściągnięte z za granicy gdzie ktoś zrobił właśnie jakiś patent...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 12:58, 27 Paź 2015    Temat postu:

można zrobic homologację (jak dla motocykli custom) ale są to spore koszta samego kwitu, rzeczoznawcy PZM, no i musisz mieć też lampy,kierunki,opony dot , nawet ja masz zaprzyjaźnionego diagnostę to bez świateł Cię nie przepuśći

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 12:59, 27 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:56, 27 Paź 2015    Temat postu:

Przeprowadzałem takie zabiegi rejestrując quad'a.
Na początek wizyta u rzeczoznawcy PZMot, potem hamownia celem udowodnienia, że pojazd ma 14kW, następnie stacja diagnostyczna i na sam koniec wydział komunikacji.
Ogólnie golgota, tragedia i droga przez mękę Wink
Zdecydowanie nie polecam. W moim przypadku taka operacja trwała 2 tygodnie i zamknęła się kwota zbliżoną do 4000zł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 14:31, 27 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 13:56, 27 Paź 2015    Temat postu:

szkoda zabawy w rejestracje od podstaw. kup rame od EXC z kwitami, i "przekładke" zrób, taniej i szybciej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cenciak




Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 15:36, 27 Paź 2015    Temat postu:

Załużmy że zrobię tak jak KNKS. Powiedzmy ze lampe przednia juz mam z exc (ma zalącznik w czaszy), tylną ze stopem tez z exc wziąć? I jak to podłączyć skoro podobno oryginalna elektryka tego nie uciągnie, słyszałem ze też są jakieś patenty z exc do przełożenia. Co jeszcze bedzie mi dokładnie potrzebne?
Z przekładaniem ramy raczej nie chciał bym kombinować bo moja jest praktycznie nowa a po drugie wszystkie wystawione są po ok 2500-3000 więc tu też duży wydatek.
A co z tą mocą? Musi być 14kW? Mam założony kompletny wydech akropovica razem ze zmienioną mapą zapłonu więc boję się że też może mieć więcej :p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 16:10, 27 Paź 2015    Temat postu:

musisz miec swiatła, czujniki stopów, przełączniki ( to juz kilka stówek wyliczyłem dobrych ) musisz miec stator z EXC, jak stator to i pewnie magneto, do tego regulator napięcia.

a co z mocą ? nic moze miec i 500 koni w czym problem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:45, 27 Paź 2015    Temat postu:

Wymogi homologacji. Z tego co pamiętam, 14 kW.
Wszystkie dopuszczone do ruchu (nowe u dealera) są zdławione do 14 kW.
Stąd katalizatory, lambdy i homologowane wydechy.
Nie wiem jak to jest z używanym moto, ale dla quada był taki wymóg.

Dla potrzeb urzędu moc może wyliczyć uprawniony rzeczoznawca. Potrzebny będzie także wydruk z hamowni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 16:51, 27 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 18:46, 27 Paź 2015    Temat postu:

Rzeczoznawcą nie jestem, ale wydaje mi się, że moc będzie determinowała kategorię prawa jazdy; ostatecznie motor będzie wymagał kat. A, a nie np. A2
Mogę się mylić, nie mam na ten temat głębszej wiedzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cenciak




Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 19:49, 27 Paź 2015    Temat postu:

Swiatla mam juz ogarnięte Wink
Czy czujnik stopu pasowal by z jakiegos innego ktm np w pstaci sruby w pompie? I przedni z jakiego modelu najlepiej? Przelaczniki z innego ktm raczej powinny pasowac bezproblemu.
Co to jest ten stator i magneto? I czy wymagany jest klakson oraz lusterka?
Przepraszsm was ze zadaje tyle pytan :p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cenciak




Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 19:52, 27 Paź 2015    Temat postu:

A jesli tak z tą mocą jest to założę oryginalny wydech na czas badania, moze kiedys to komus sie przyda jak bedzie chcial na a2 Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 20:18, 27 Paź 2015    Temat postu:

Cenciak napisał:
Swiatla mam juz ogarnięte Wink
Czy czujnik stopu pasowal by z jakiegos innego ktm np w pstaci sruby w pompie? I przedni z jakiego modelu najlepiej? Przelaczniki z innego ktm raczej powinny pasowac bezproblemu.
Co to jest ten stator i magneto? I czy wymagany jest klakson oraz lusterka?
Przepraszsm was ze zadaje tyle pytan :p


Hehe chyba nie do końca wiesz na co się porywasz.
Rozumiem, że masz lampy ale to jest akurat najmniejszy problem. Musisz zrobić do tego całą działającą instalację. Światła to:pozycyjne, mijania i drogowe, stopu(tył i przod) oraz podświetlenie tablicy. Muszą być działające kierunkowskazy, lusterka oraz klakson. Musisz mieć kawałek jakiegoś chlapaca przy tylnym błotniku, homologowane opony, wydech który będzie się mieścił z głośnością i emisją spalin. Dlatego fabryczne EXC są kastrowane i mają cały ten kit homologacyjny - inaczej ni jak nie zmiściły by się w normach.
Nie lepiej było kupić EXC jak chcesz tym dojeżdżać do lasu albo jak kolega wyżej zauważył kupić ramę z papierem i przełożyć graty?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cenciak




Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 20:42, 27 Paź 2015    Temat postu:

Spokojnie chyba po prostu jestem ambitny :p
Sprubuję Wink
Będę na bierząco zdawał relacje z przebiegu sytuacji, jesli ktos by chcial cos jeszcze doradzic badz ma juz jakies sprawdzone patenty to beda bardzo mile widziane Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin