Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 520 z 2000r róznice
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norbi456




Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pon 20:43, 28 Gru 2015    Temat postu: EXC 520 z 2000r róznice

Witam koledzy to mój pierwszy post i pierwsze pytanie do was ,to mój pierwszy Ktm wiec pytanie do was czym się różnią wersje 520 a 525 i 520 z 2000r taka jak kupiłem od młodszych roczników np 2002

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 4619
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 101 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DJE

PostWysłany: Pon 21:45, 28 Gru 2015    Temat postu:

hej, 520 szły 2000-2002, od 2003 jest 525 i tam już jest trochę inna rama, inne zawieszenie (48mm,gruba ośka) i parę zmian w silniku (6 biegów, inaczej łożyskowane sprzęgło, i parę innych)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 443
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Pon 21:55, 28 Gru 2015    Temat postu:

Witaj.
Troche ciezko mi rozszyfrować twoja wypowiedz. Roznice sa subtelne.
520 ma kosz zabezpieczony segarem, a 525 nakretka. Sa roznie łozyska oporowe na sprzegle. kształt ramy, plastikow, lampa i wachacz maja inny kształt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 8065
Przeczytał: 145 tematów

Pomógł: 151 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Pon 21:59, 28 Gru 2015    Temat postu:

generalnie silniki są te same - wszystko pasuje wymiennie, najwieksza róznica to sprzęgło, nieco inny gaźnik plus pare kosmetycznych zmian np wygląd koła zębatego na wałku rozrządu. ale psokojnie z 525 te częsci pasują ( tylko np sprzęgło zeby zmienic musisz zmienic cały wałek )

jezeli chodzi o rame to pierwsze 525 2004 rok miało jeszcze taką samą rame. a nowsze plastiki

generalnie mozna zrobic tez przeszczep plastików - tez wszystko pasuje, tylko że razem z subframe trzeba zmieniac i airboxem oczywiscie.

rama nowsza jest sztywniejsza i lepiej sie prowadzi. dosyc duza róznica że ty masz lagi WP 43 mm nowsze mają 48mki które są zdecydowanie lepsze.
rózni sie tez troche tylny amor. generalnie duzo takich drobnostek ale wszystko pasuje zamiennie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 23:11, 28 Gru 2015    Temat postu:

Super chłopaki za podpowiedzi fajnie że jest takie forum ,wcześniej miałem husqvarny 610 i 450 potem suzuki i dużo o nich wiedziałem a zdecydowałem sie kupić exc 520 bo podobno wytrzymały silnik i żywotny za exc 520 zapłaciłem 8 tyś za rok 2000 ale ściągnięty z włoch i stan bardzo ładny przynajmniej wizualnie nie zmęczony .
Kiedyś kolega miał 525 z 2002 roku i buł bardzo zadowolony jeździł rekreacyjnie w weekend i przy silniku nie robił nic prócz oleju przez 4 lata dlatego zadałem pytanie jeśli chodzi o różnice miedzy tymi modelami .
Wiec z tego co piszecie to wizualnie kosmetyka inna zawieszenie troszkę i sprzęgło w silniku tzn to stare tzn w 520 jest awaryjne bo szczerze powiem słychać je dość bo jak nacisnę sprzegło to silnik duzo ciszej pracuje
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 23:13, 28 Gru 2015    Temat postu:

chłopaki kupiłem i jeszcze stoi u kolegi w garażu mam do was pytanie z ciekawości ile ma biegów 5 czy 6 ? i czy ma wentylator na chłodnicy bo nawet nie wiem ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 443
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Pon 23:39, 28 Gru 2015    Temat postu:

6 biegow. Co do wentylatora to ci nikt tego nie powie zerknij na prawa chłodnice to sie dowiesz Very Happy Te motocykle w wersi 6days wychodziły z wentylatorami w innym przypadku moto jest gołe bez akcesoriow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 8065
Przeczytał: 145 tematów

Pomógł: 151 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Wto 1:01, 29 Gru 2015    Temat postu:

nie ma 525 z 2002 roku Razz 525 wyszedł dobpiero w 2004 roku.

te ktmy to puzzle - nawet jak fabrycznie miał to juz mieć nie musi, a ja nie miał to ktos go mógł uczepić. wiec póki nie sprawdzisz to sie nie przekonasz. biegi tez chyba sam mozesz policzyc ;P bez problemów ktos mógł wrzucic skrzynie nawet 4 biegowa....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 351
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:44, 29 Gru 2015    Temat postu:

henio12323 napisał:
nie ma 525 z 2002 roku Razz 525 wyszedł dobpiero w 2004 roku.

w 2002r produkowano już 525EXC rok modelowy 2003

wiem bo takiego miałem, w moim nawet kosz był na segera jak w 520 a nie na nakrętkę

w 2004 był pojedynczy kolektor a reszta taka sama


w 2005 była nowa rama i wahacz


to oczywiscie nie wszystkie zmiany a tylko te najbardziej widoczne,
w miedzy czasie zmieniały sie koła, zaciski, pompa tylna(zmiana na gorsze...) gaźnik, licznik, itp, ale wszystko jest wymienne,
ogólnie wszystkie te roczniki to moim zdaniem jedno i to samo, choc są tacy co się dadzą pociąc za to ze nowszy jest duzo lepszy bo rama itp itd a to i tak taki sam tłuk
znajomy ma 520 na starych lagach i twierdzi ze tez są bdb, ponieważ mają mniejsze opory, ja sie nie znam ale on jest b. doswiadczonym zawodnikiem i mechanikiem

sprzęgło ma jarmolic zwłaszcza w starym, to normalne i nie ma sensu tym sie przejmowac, u mnie jaromoliło tak samo przez 3 lata i nic nie ruszałem, jakbys rozbierał silnik to mozesz tam zerknąc i zmienic łożyska na wszelki wypadek ale specjalnie sie za to brac nie ma sensu Cool Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Wto 10:50, 29 Gru 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norbi456




Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Śro 19:04, 30 Gru 2015    Temat postu:

Dziękuję koledzy za cenne podpowiedzi. A powiedzcie mi jeszcze czemu niektóre mają tak jak mój przezroczysty zbiornik paliwa czy to zależy od wersji?
I jeszce jedno no mój niestety nie ma wentylatora sprawdzałem, czy jest sens zakładać ile kosztuje używany i czy warto?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1756
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:21, 30 Gru 2015    Temat postu:

przezroczysty zbiornik miał 520, 525 miał juz pomarańczowy. Przezroczysty bak to zaleta, zawsze widzisz ile masz paliwa. co do wiatraka to zalezy od tego gdzie i jak bedziesz uzywał motocykla i od jego kondycji technicznej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 8065
Przeczytał: 145 tematów

Pomógł: 151 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Śro 22:57, 30 Gru 2015    Temat postu:

ja miałem w 525 wentylator włączał sie bardzo rzadko, musiałem mocniej w miejscu stac i po obrotach dawac ( wąwóz cięzki np ) wystarczy z 5-10 km h jechac nawet przy wyzszych temp i raczej nie bedzie sie juz grzał. przelotki z 40 km h to juz całkiem wentylator zbędny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norbi456




Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 6:30, 31 Gru 2015    Temat postu:

Koledzy a gdzie szukać takiego wentylatora używanego oczywiście, i jakie ceny są mniej więcej czy się opłaca bawić z tym. Chyba ze podejdzie z innego motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 8065
Przeczytał: 145 tematów

Pomógł: 151 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Czw 10:53, 31 Gru 2015    Temat postu:

oryginał zestaw koło 500 zł uzywka chyba logiczne allegro/olx ewentualnie na forum moze ktos by sie pozbywał. mozna tez dopasowac np z chinskiego quada nowe sa po niecałe 50 zł nawet wentylatorki, ale wydolność troche mniejsza niz oryginału. no jak pisałem - jak nie latasz w ciezkim terenie to tylko zbędna waga

poszukaj troche info na forum - uzyj opcji szukaj
http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/wentylator,261-180.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norbi456




Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 19:14, 31 Gru 2015    Temat postu:

Dziękuję chłopaki za cenne wskazówki. Ostatnie pytanie jeszcze bo widzę ze jesteście już bardzo obeznani w ktm i wiedzie wszystko 😉odnośnie licznik ja mam malutki czarny kwadratowy a nad nim jakieś wymiary opon chyba ale nie działa,czy to jest oryginał i jakie miał funkcje pokazywać, znajomy w swoim 525 albo 520 miał widać było oryginał taki prostokątny z dużym wyświetlaczem.
Który jest oryginalny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin