Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciśnienie powietrza w oponach jakie najlepsze?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wieo




Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:48, 26 Kwi 2015    Temat postu: Ciśnienie powietrza w oponach jakie najlepsze?

Witam

Zastanawiam się cały czas nad wartością ciśnienia w oponach do jazdy, posiadam ktm exc 125 producent zaleca
Teren: Przód 1, Tył 1
Droga Przód 1,5, Tył 2

jak to jest głównie jeżdżę po utwardzonych ścieżkach leśnych polnych, asfalt dojazd, jaką wartość mam wybrać czy pośrednio np. przód 1,2, tył 1,7?
jeżdżę już drugi sezon i nadal nie wiem ile tego powietrza optymalnie do mojej jazdy. i co znaczy teren wg. producenta? piasek, błoto, żwir?

Pozdrawiam
Wiechu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:24, 26 Kwi 2015    Temat postu:

przod 0,9-1,0
tyl 0,7-0,9


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 13:47, 26 Kwi 2015    Temat postu:

tył na błoto + podjazdy można dać jeszcze mniej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 14:17, 26 Kwi 2015    Temat postu:

Ja latam na 0,5 i przód i tył Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wieo




Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:57, 26 Kwi 2015    Temat postu:

Witam
Dziękuje za porady na dzisiejszy wyjazd dałem przód 1 tył 1 na zmniejszę jeszcze te wartości.
Pozdrawiam
Wiechu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 20:04, 26 Kwi 2015    Temat postu:

To jest ciekawa teoria:

"90% of riders do not set their tire pressures properly! The majority of riders just set their pressures somewhere between 12-15 psi, and never really give it much thought. The majority of riders have absolutely no idea what tire pressure they should run, so they usually ask their buddy, who probably has even less of a clue as to the reasons why he runs what pressure! Especially if he's stubborn and says he's run 38psi for 50 years, and it always worked good...
  There is only ONE METHOD to deciding the proper tire pressure. Its called RIM CLEAN... There must be up to, a max of 4mm of a clean strip to the outside of the rim where it contacts the tire. The tire rolls over the rim somewhat, keeping this part of the rim clean! ALL off-road motorcycle tires are DESIGNED to work this way! Front and rear. "D" shaped rims will require less rim clean for obvious reasons.
  The tire pressure is adjusted so that the proper amount of rim clean is visable. The tire pressure will differ DRAMATICALLY from tire to tire, tube to tube, bike to bike, track to track!
  A soft carcass tire with a stock tube may require 16 psi in order to have the proper rim clean. A hard carcass tire with a heavy duty tube, may only require 6psi! So if you have a stiff tire, with a stiff tube, and you have say, 15psi in it, it is almost the equivalent to running 25psi!
  It is very easy to run the wrong pressure, but most people don't know how to calibrate it. If you have the proper amout of rim clean, and your buddy has the exact same bike/tires/tubes but he has no rim clean, you theoretically have say 10% MORE TRACTION! Now thats a big deal!
  Tire pressure (psi) is only a number, and that number is used to calibrate the rim clean..."



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 8:53, 27 Kwi 2015    Temat postu:

grzegorzszw testowałeś może?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pon 10:14, 27 Kwi 2015    Temat postu:

Tak, testowałem. Z tym, że ja jeżdżę na Tubliss-ie. Dla przykładu w Metzelerze Six Days Extreme (sztywna opona) pompuję około 0,3 bar, a w Mitasie EF-07 Super Light (bardzo miękka opona) musiałem pompować 0,5 - 0,6 bar aby osiągnąć podobne efekty. Większe obniżenie ciśnienia w Mitasie skutkowało dobijaniem do felgi, w Metzelerze nie było tego problemu.

W tym momencie nie patrzę w ogóle na ciśnienie, a patrzę tylko jak opona pracuje i ugina się Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 10:42, 27 Kwi 2015    Temat postu:

czyli do konca nie czaje - musi byc do 4 mm ten pasek nad felgą ? w mojej oponie czy mam małe cisnienie cyz znacznie większe pasek jest na tej samej wysokosci..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 13:59, 27 Kwi 2015    Temat postu:

ja też nie patrzę na ciśnienie tylko na ugięcie opony i warunki w jakich będę jeździł,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:24, 27 Kwi 2015    Temat postu:

ten bajer moze i sprawdzi sie w extreme ale na szybka jazde jakies cc itp raczej nie bo przy takim cisnieniu od razu bedzie dobijac do rawki i ciac detke oczywiscie jesli ktos taka ma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:49, 27 Kwi 2015    Temat postu:

ja mam michelina starcrossa i wkurza mnie że jak opuszcze cisnienie że sie fajnie "trialowo" klei to prawie moge wsadzic palca między opone a rant ;D ciekawe cyz na duzo grubszej dętce było by lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 14:16, 29 Kwi 2015    Temat postu:

barek253 napisał:
ten bajer moze i sprawdzi sie w extreme ale na szybka jazde jakies cc itp raczej nie bo przy takim cisnieniu od razu bedzie dobijac do rawki i ciac detke oczywiscie jesli ktos taka ma



Ciśnienie dobierasz do twardości opon, dętek, w jakim terenie jeździsz, jak szybko, itd. Ale niby zawsze ma być czysty pasek na feldze 4 mm.

Czyli jeśli jeździsz bardzo szybko to pompujesz trochę mocniej (tak aby mieć ten pasek 4 mm), a przyczepność masz lepszą i twoja dętka jest bezpieczna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 15:51, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Nie bardzo czaję, o jaki " czysty pasek " chodzi. Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie z zaznaczoną ową częścią?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 21:42, 29 Kwi 2015    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=uwfc6MYDSt0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin