Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana oleju i jaki olej polecacie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
reaper




Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:22, 11 Lut 2014    Temat postu: wymiana oleju i jaki olej polecacie

Witam wszystkich od niedawna jestem posiadaczem ktm 950 SM.
I oczywiście pierwsze co chce zmienić to olej . Widziałem na YT całą procedurę i że oprócz filtra są 2 sitka które na filmie zostały wyczyszczone a nie wymienione ( może należy wymienić ?) wymienione zostały tylko uszczelki ( może ktoś wie co to za uszczelki ?) Jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwage ?

2 pytanie mam jaki olej polecacie do lc8 , obecnie jest castrol power 1 racing 10w50 lać go dalej czy zmienić ? myślałem o motul 7100 10w60
w opisie zalecany dla ktm tylko czy dla lc8 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:20, 20 Lut 2014    Temat postu:

Witam
Co do filtrów siatkowych to wystarczy wyczyścić. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że wymiana uszczelek zwykle nie jest konieczna. Warto zwrócić uwagę na filtr oleju to znaczy nie kupować jakiegoś najtańszego - bo jest to dość ważny element.
D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:40, 20 Lut 2014    Temat postu:

A co do oleju do oba się nadają, ten drugi wydaje się lepszy. Wiadomo podstawa to pełny syntetyk i norma JASO MA.
Dobry olej do tego silnika robi motorex o ile się nie mylę to taki teraz zaleca fabryka. Ja ostatnio śmigam na shellu 15w50.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukopr




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 12:09, 17 Sie 2014    Temat postu:

Ja radzę zwrócić uwagę na sitko w zbiorniku oleju, jak jest już stare to lubi sączyć się olej przez wygnieciony ornig na brzegu filtra, najlepiej za każdym razem zainwestować w nowe dla swietego spokoju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 21:16, 17 Sie 2014    Temat postu:

10w60 power synt motorexa poleca KTM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robur




Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łowicz

PostWysłany: Wto 21:09, 13 Paź 2015    Temat postu:

Co ile km wymieniamy olej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danielmktm




Dołączył: 13 Kwi 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:54, 15 Kwi 2018    Temat postu:

Polecam 7100 10w60 albo MOTUL 300V 15W50. Przy pierwszym skrzynia ładniej pracuje moim zdaniem. 300V chyba lepiej zachowuje właściwości w wysokich temperaturach pracy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 16:47, 15 Kwi 2018    Temat postu:

to co poleca ktm traktujemy z przymrużeniem oka, maja umowę z motorexem to go promują. Ja leje tylko motula 5100 semisyntetic do wszystkich koników w mojej stajni. Pachnie fajnie i silniki sa zadowolone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 17:59, 15 Kwi 2018    Temat postu:

haha a pojęcia o olejach nie masz zadnego Very Happy mozna zalać nawet gorszy olej - ale po co ? chyba ze ktos podchodzi do tematu - że ma jeździc minimalnie niskim kosztem, jak ktos dba o moto powinien zalać syntetyka - najlepiej wszystko na tym pracuje i najdłuzej pożyje

chyba ze ktos mocno amatorsko jeździ... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:57, 15 Kwi 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
haha a pojęcia o olejach nie masz zadnego Very Happy mozna zalać nawet gorszy olej - ale po co ? chyba ze ktos podchodzi do tematu - że ma jeździc minimalnie niskim kosztem, jak ktos dba o moto powinien zalać syntetyka - najlepiej wszystko na tym pracuje i najdłuzej pożyje


kompletna bzdura,
pokazałeś nam właśnie że to ty nie masz pojęcia. Motur to nie samochód.
Pojeździsz trochę dłużej to się przekonasz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motif dnia Nie 19:00, 15 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:14, 15 Kwi 2018    Temat postu:

uzasadnij swoją wypowiedź bo póki co mocno teoretyzujesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 19:46, 15 Kwi 2018    Temat postu:

motif napisał:

Motur to nie samochód.

Z tym to się kompletnie nie zgodze. To nie simson, który spasowany jest z dokładnością do jednego 'centymetra'. Elementy naszych silników poddane są dużo większym obciążeniom niż zwykłe samochody.
Co nie zmienia faktu, że do samochodu też trzeba lać dobry olej i przede wszystkim zmieniać na czas


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:44, 16 Kwi 2018    Temat postu:

Jeżeli chodzi o oleje do pojazdów to dziedzina na której najczęściej się ludzi robi w konia, a wiekszość się nabiera bo jak już wydali grubą kasę na samochód czy motocykl to co będą oszczędzać na drobiazgach. Sęk w tym, że te "drobiazgi" zbierają się w dużą kwotę szybko. Srasz pieniędzmi to zmieniaj olej za często i kupuj najdroższe syntetyki.

Jeżdże 30 lat na takich i takich i do motocykla nie wleje nigdy full syntetic,
w samochodzie wlewam full tylko dlatego że serwisowe okresy mam np w moim VW co 30 tys km. Tyle mineralny czy semi by nie wytrzymał prawdopodobnie,
jedyna wyższość full synth ale w moto i tak się zmienia o wiele częściej więc bez znaczenia. Poczytaj o olejachm, ich właściwościach i ich trwałościach, nie mam czasu na takie jałowe dyskusje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:09, 16 Kwi 2018    Temat postu:

no własnie czytałem, byłem na szkoleniach, z fizycznego punktu widzenia nie ma krzty racji w tym co mówisz

oleje są tym lepsze o ile maja dłuzsze i lepiej poukładane i mocniejsze łancuchy węglowodorowe - oleje mineralne maja syfiaste krótkie łancuchy, pólstyntetyki to oleje czesciowo mineralne - i tutaj najwiecej ludzi jest robionych w konia bo wiekszosc półsyntetyków to w wiekszosci oleje mineralne, zeby nie było lepiej to syntetyki tez nie sa czesto 100% syntetyczne, maja czesto opis 100% dodatków syntetycznych, dlatego tu warto brać tylko sprawdzone marki i dobre oliwy. ale takie oleje maja znacznie kilkadziesiat razy bardziej odporne oleje na ścinanie, na termike, wiec nadal nie widze w twojej wypowiedzi nic sensownego, to że jexdzisz 30 lat i sie nic nie dzieje to zasługa tego że inzynierowie sie postarali i nawet na kiepskich oliwach pojazdy potrafią długo jeździc po 2 uzywasz sprzetu amatorsko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:39, 16 Kwi 2018    Temat postu:

jak pisałem, wydaje ci sie że wiesz lepiej to płać dalej Exxonowi haracz.
Nie rozumiesz tylko że te różnice o których piszesz nie mają najmniejszego znaczenia jak wymieniasz olej co 15 godzin i nie katujesz go w 40 stopniach non stop... a 99% pojazdów jeździ "amatorsko" więc o czym my mówimy? Swoja droga w rajdach to tez bzdura bo tam sie zmienia codziennie albo po każdym odcinku, olej sie nawet nie zdąrzy zabawić. Poczytaj analizy olejów tuż po zmianie, ciekawa lektura Smile

Sorry ale te szkolenia firmowe są guzik warte, teorertyzowanie sponsorowane przez firmy olejowe które chca sprzedac jak najwiecej i jak najdrożej. Taka prawda i tylr na ten temat.


Z rekomendacji ktma to sie można uśmiać nieźle: "use only motorex oil"
a na tym samym silniku huskvarny "use only bel-ray oil" Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin