Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mały skok zawieszenia 950 Adventure

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pyza_Wr




Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:52, 30 Kwi 2014    Temat postu: Mały skok zawieszenia 950 Adventure

Witam,

Kupiłem niedawno KTM 950 ADV i na pierwszy rzut oka wszystko było ok. Niedawno porównaliśmy moto z kumplem który ma taki sam model czyli R i z tego samego roku czyli 2005. Mój jest wyraźnie niżej posadzony a same zawieszenie z przodu i z tyłu wyraźnie bardziej "ściśnięte". Same lagi z przodu są widocznie kilka centymetrów bardziej wciśnięte czyli jakby sam skok zawieszenia był o te kilka centymetrów mniejszy. Na stopce centralnej to oba są identyczne, jednak jak go zrzucę na glebę to siada dużo niżej. Czy może ktoś pomóc co da się zrobić i co można, aby go podnieść do normalnej wysokości. Z góry dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:12, 30 Kwi 2014    Temat postu:

To macie takie same czy inne modele?
Bo Ty piszesz, że masz 950 ADV.
A kolega ma R czyli Super Enduro tak?

Ogólnie to są dwa różne motocykle, o różnych przeznaczeniach i innych skokach zawieszeń:

Skoki zawieszeń przód/tył:
ADV 210/210
ADV S 245/245
Super Enduro R 250/255


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 12:19, 30 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 18:29, 30 Kwi 2014    Temat postu:

Sorki, braki w mojej wiedzy odnośnie modeli. Mamy takie same 950 ADV i nie R ani nie S.
Właśnie skoki zawieszenia powinny być takie same, ale jak wcześniej pisałem jak mój stoi na kołach to dużo niżej przysiada. Przeczytałem manuala, ale nic nie znalazłem w tym temacie. Jedynie tłumienia, dobicia/odbicia zawieszenia oraz odpowietrzanie ciśnienia w lagach. Cholera ciekawostka i co gorsze, która przeszkadza. Moto jak ADV nisko siedzi!! Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co to może być lub dlaczego to proszę o info.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:19, 30 Kwi 2014    Temat postu:

Jedynie co mógł ktoś zrobić to po prostu obniżyć zawieszenie.
Sprawdź w tylnym amortyzatorze czy macie np. takie same sprężyny.
Są one opisane na jednym ze zwojów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:28, 30 Kwi 2014    Temat postu:

róznice mogą wynikac z napięcia wstępnego spręzyn,
z tyłu reguluje to sie scisnieciem spręzyny taka duzą nakrętka, jak jest rozkręcone to moto siada, i stąd moze byc róznica, moze byc też inna spręzyna, albo bardzo miekka, wtedy pod masą motocykla moze sie bardziej uginac,

z przodu też zwykle jest jakas regulacja, nie wiem jak w tym zawieszeniu ale w ktmach EXC/SX masz albo srube od góry którą wciskasz spręzyne, albo w starszych, zwykłe plastikowe podkładki pod spręzyne, im gruybsza tym spręzyna jest bardziej napięta i moto wyżej zawsze stoi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 7:00, 01 Maj 2014    Temat postu:

Dziękuję za informację i spróbuję dzisiaj zgodnie z podpowiedziami sprawdzić wszystkie regulacje(czy faktycznie coś się da polepszyć)? Porównam też te sprężyny moją z kumpla. Może faktycznie coś kombinował wcześniejszy właściciel przy zawieszeniu. Jeżeli regulacje nie przyniosą oczekiwanych rezultatów to uważacie, że wcześniejszy właściciel mógł wymienić sprężyny i przez to obniżyć zawiechę?? Chyba już więcej nie ma możliwości??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 7:12, 01 Maj 2014    Temat postu:

Jak był niski to mógł dostosować zawieszenie pod swój wzrost/wagę.
Jak masz na miar jeszcze na sprzedawce swojego motocykla to może zadzwoń i się zapytaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin