Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło 690/701

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 151
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:39, 25 Maj 2025    Temat postu: Sprzęgło 690/701

Wymyślili antyhooping. Może miało to czemuś służyć, pytanie czy w terenie.
Osobiście znam 2 spalone sprzęgła, sieciowe wieści huczą o wielu.
Nauczony w mniejszych zabawkach jeździć z palcem na sprzęgle, dla lepszego dozowania mocy, w tym nie mogę się przestawić. Mam wrażenie, że te dodatkowe sprężyny między zabierakiem a dociskiem powodują inny punkt uślizgu sprzęgła przy dodawaniu i odejmowany gazu. To jest nie wygodne i niebezpieczne. Ten brak precyzji może powodować niepotrzebne ślizganie sprzęgła. No i na ostrych zjazdach potrafi rozsprzeglac. Stąd może niska trwałość tych sprzęgieł w tych silnikach.
Można kupić twardsze sprężyny ale czy nie prościej usunąć te 4 sprężyny pomocowe antyhoopingu? W sumie działają w przeciwne strony. Próbował ktoś takiego myku? Usuwać dwie lub wszystkie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13938
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 274 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:11, 25 Maj 2025    Temat postu:

mozna próbować ale nie od antyhoppingu sypie sie sprzęgło, fura mocna, singiel wiec szarpie strasznie, to te sprzęgło w terenie pewnie aż sie świeci ;P antyhopping jak rozsprzęgla to pomaga zmniejszac udar jaki leci dalej skrzynia i napęd, jak dla mnie patent niezły, pomijam bezpieczenstwo na np asfalcie, majac duze moto bez antyhoppingu przy tak ostrym hamowaniem silnikiem - to dopiero niebezpieczne Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 151
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 5:52, 26 Maj 2025    Temat postu:

Jeno te motocykle nie hamują silnikiem (na pewno słabiej niż moja Beta 350)
Główną przyczyną jest oprogramowanie sterujące przepustnicą ale podejrzewam że i antyhooping ma w tym swój udział. To jest tak spieprzone, że motocykl jedzie nawet na 3cim przy zamkniętej manetce.
Zauważ że stare LC4 które ma porównywalny moment obrotowy sprzęgieł nie pali albo ja takich historii nie znam. Tu jest klamka "jednopalcowa" w starych trzeba więcej siły pomimo, że przełożenie hydrauliczne układu jednakie. To sugeruje dużo słabsze działanie docisku na pakiet coraz z antyhoopingiem może powodować uślizg i w rezultacie palenie okładzin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin