Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odelżenie LC4 620 SC do terenu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaleniec




Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Jasła

PostWysłany: Pon 14:49, 11 Wrz 2017    Temat postu: Odelżenie LC4 620 SC do terenu

Cześć. Ile może ważyć LC4 620 SC po maksymalnym odchudzeniu ? Oczywiście Plastiki zostają no i lampa przód tylko. Ile może wtedy taki LC4 620 może wtedy ważyć ? Czy może lepiej wziąć LC4 400 do terenu ? Moja jazda to ostre zapieprzanie po lesie ,górki i od czasu do czasu na jakieś Cross Country i inne tego typu.
Z góry dzięki i pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:12, 11 Wrz 2017    Temat postu:

Wyjmij silnik , to jakies 40 kilo mniej - w wersji SC to juz chyba nie ma co sciagac , LC4 400 to prawie ten sam silnik co w 620, tylko mniejsza pojemnosc cylindra i mniejszy tlok i glowica , lacznie to jakies 2 , 3 kilo mniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:31, 12 Wrz 2017    Temat postu:

najlżejsza 620 to była wersja sx lub rxc torowa ważyła 117 kg to było to samo co ktm 540 tylko większy cylinder i ostrzejszy wałek jak najmniej elektryki mniejszy wydech z tego co pamiętam silnik różni się od ktm 620 sc co wazy 127 kg mały obieg oleju wymiana co 1000km bez wałka wyrównującego to, raczej nawet jak pościągasz lampy to nie osiągniesz wagi 117kg w sc taniej cie wyniesie kupić 540 i założyć cylinder od 620 bo korbowody są takie same cylindry tez tylko średnica się różnią i otrzymasz lżejszą lc4 i z ostrzejszym wałkiem od ktm 620 sc , ktm 400 lc4 to ten sam silnik co 540 tylko mniejszy cylinder inny wałek inne pasowania zaworów

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Wto 0:39, 12 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shimy




Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 6:52, 12 Wrz 2017    Temat postu:

Książki, które posiadam mówią, że 620 SC waży 122kg bez paliwa (z płytą pod silnikiem z tworzywa sztucznego i 100% aluminiową zębatką tylną).
Kilka klamotów można z niego wyrzucić - stopka centralna (waży 1,4kg), klakson, światła i kierunkowskazy, torebkę z narzędziami, licznik km i jego linkę i kilka drobiazgów - zysk nie większy niż 4kg. LC4 nigdy motylem nie był i raczej nie będzie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:33, 12 Wrz 2017    Temat postu:

ja mam kilka serwisówek w jednej od 98 do 03 r jest napisane że ktm 620 sx ma wagę 115kg do 117kg kwestia roku produkcji i chyba zawieszenia a ktm sc 400 121 kg tak jak 540 a ktm 620 od 122 kg do 126kg tez kwestia zmian rocznikowych wiec się myliłem bo jedynie model sx jest najlżejszy i to nie kwestia pojemności ale faktem jest ze 540 i 620 sx ma ostrzejszy wałek w głowicy od sc 620 tak jak napisałeś motylem nigdy nie był ale wersja 620 sx dużo więcej nie waży od nowszego ktm 525 exc bo ten wazy 112 kg a wersja 525sx 108 kg i częściej musisz servisować bo tu lecisz w motogodzinach

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Wto 15:45, 12 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:01, 14 Wrz 2017    Temat postu:

Hmm, zgodnie z fiszkami SX540, SX620 i SC620 miały taki sam wałek:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 1:21, 15 Wrz 2017    Temat postu:

ja tam się nie znam ale wydaje mi się z tych linków co podałeś nawet wynika
że 540 sxc pasują wszystkie 3 wałki do głowicy ale masz nawet na focie narysowane strzałki jakie są różnice wałka 400lc4/lc4-e następnie wałka 620/640lc4- e który był montowany 620 sc a następnie wałka 540/620 lc4 który był montowany tylko w 540sxc i 620sx podpowiem ci że przy wałku ktm 620 sc jest jeszcze literka E i ma inny numer części ale nie wiem dla czego sprzedają ten mocniejszy wałek do sc jak na rysunku jest że powinien być ten 620/640lc4-E być może błąd jak ktoś wstawiał numer części albo tak było jak napisałeś wiem tylko że kiedyś ludzie zmieniali wałki od 540sxc do 620 bo niby lepiej się wkręcał bo kiedyś mało spotykane były 620sx


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Pią 1:57, 15 Wrz 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 5:27, 15 Wrz 2017    Temat postu:

Różnice wynikają z zastosowanego pierścienia audekompresora i to te pierścienie są pokazane na schemacie. Wersja z E to po prostu wersja z rozrusznikiem. Inne, ostrzejsze wałki miały 660, ale tam nie ma autodeko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:21, 15 Wrz 2017    Temat postu:

nie chce mi się przekonywać nadal ciebie że były 2 wałki do 620 jeden zwykły drugi bardziej sportowy nawet w serwisówce są podane 2 jeden 249° drugi (249/1°) przeglądając serwisówkę zauważyłem że niektórych rocznikach były zakładane te mocniejsze ale to nie zmienia faktu że model 620sx był mocniejszy od 620 sc miał inne sprężanie tłoka SX: 11,5 : 1 SC: 10,4 : 1 sx inny kąt zapłonu 38° sc 32° na Kokusan. 36° i myślę że jak by dobrze kopał w serwisówkach to by jeszcze parę innych różnic znalazł ale mój język angielski jest bardzo słaby bo jest strona zagraniczna co ludzie piszą co przerabiali w swoich ktm żeby były mocniejsze

sam mam ktm 620 miałem robić remont silnika z wymianą wszystkich uszczelniaczy łożysk i korby i rozwiercanie cylindra na tłoki od 660 + dokupić głowice hf ale jak podliczyłem koszty to wyszła duża suma to zacząłem szukać całego silnika 625 z małym obiegiem oleju ale trafiłem na silnik 660 smc po wypadku z instalacją za mniejsze pieniądze jak bym remont robił i powiem ci że mocy już mi nie brakuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 5:45, 16 Wrz 2017    Temat postu:

Koles ma 660 SM w oryginale i faktycznie zapierdala to okrutnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:13, 18 Wrz 2017    Temat postu:

Nie będę się upierał, ale coś mi tu nie gra z tymi wałkami. Poniżej małe zestawienie na podstawie danych z serwisówek.



Niby wałek o tych samych oznaczeniach 249/1 a w różnych aplikacjach różne czasy otwarcia, czyli nie jest to ten sam wałek?

Tak przy okazji, dużo roboty z przerzuceniem pieca z 660 do 620? Jak się domyślam, to musiałeś wymienić i instalację razem zapłonem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:52, 19 Wrz 2017    Temat postu:

Jesli masz silnik z wałkiem wyrównowazajacym i w 660 tez on jest (nie pamiętam, czy tam jest) to problemu nie ma żadnego , silniki wielkościowo sa takie same, tylko elektryka inna (a jest duza szansa, ze zaplon sem pasuje zamiast zaplonu z 660) . Jeszcze guma pod gaznik do przeróbki lub wymiany, na tą od gaźnika FCR.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:08, 21 Wrz 2017    Temat postu:

mi się wydaje że ramy w tych modelach od 620 do 660 są podobne jak nie takie same są 2 rodzaje jedna bez oleju w ramie i druga z filtrem oleju wkręcanym w ramę są takie same są 2 silniki z małym obiegiem i dużym te pierwsze roczniki tak mi się wydaje ktm 660 miały obieg oleju i jeden wałek te nowsze już duży obieg i 2 wałki ale to jest moja teoria nie oparte na servisówce silnik jest trochę wyższy nie wiem czy przez głowice czy przez korbowód bo jak miałem remontować silnik 620 to przeglądałem korbowody i był inny 660 wiem że 625 jest taki sam różnica była nie wielka ale gdybym założył cylinder 660 to nie było by dobrego sprężania jedynie była możliwość rozwiercić cylinder i zrobić nowy nikasil na tłok ktm 660 rozmiar 102 powiedzieli mi za tą operacje 1500zł lub tuleję wstawić tuleja 350 zł i 200zł robota koszty remontu silnika 620 były ogromne nie wiem czy bym w 5 tys się zmieścił więc zacząłem szukać silnika lepszego i mocniejszego od ktm 625 ale natrafiłem u gości co ściągają motocykle powypadkowe na części ktm 660 wyglądał jak po kozłowaniu udało mi się wyrwać silnik z instalacją i tym co mi potrzebne za 3500zł nie połowiłem go sprawdziłem tylko cylinder głowice sprzęgło łańcuszek wszystko było w miarę dobre tylko nowy tłok wossnera dokupiłem na selekcję b poskładałem to i powiem że to diabeł jest nie motor boje się tym jeździć jak mnie na 4 biegu na gumę postawiło przez konar to zobaczyłem całe swoje życie motor jest na przełożeniach cross waży 120 kg dobry motor na długie proste powiem tak gdy crf 450 piłują silniki to ja lecąc na gumie kopiąc piach ich wyprzedzam przy każdej szybszej zmianie biegów się podnosi

ja nie kombinowałem dużo instalacją zamontowałem pospinałem i działa gumę do puszki filtra zrobiłem z gumy takie coś jak na lagach były w mz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Czw 16:56, 21 Wrz 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shimy




Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią 9:24, 22 Wrz 2017    Temat postu:

raion80 napisał:
to jest moja teoria nie oparte na servisówce


Wygląda na to, że koniecznie musisz zerknąć do książek serwisowych lub fiszek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:25, 22 Wrz 2017    Temat postu:

nie muszę bo mnie to nie interesuję już co mi fiszki powiedzą że rama jest inna bo ma w innym miejscu np zaczep na bak lub mocowanie chłodnicy z tego co mi wiadomo różnica była na zawieszeniu np sm miały inne półki i wahacze inny kąt inna szerokość a może napiszesz mi że wałka nie było wyrównującego jeden osobiście widziałem a nie wiem i mnie to nie interesuję czy czasem w silniku z dużym obiegiem nie było ich dwa bo to niby był poprawiony silnik po roku 2003 czy 2004

[link widoczny dla zalogowanych]
zaznaczyłem gdzie jest wałek i to jest silnik z filtrem w ramie przed cylindrem

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

a te 2 fotki wyżej pokazują silnik ktm 660 z obiegiem mniejszym z filtrem za cylindrem

[link widoczny dla zalogowanych]
a tu znalazłem fotke silnika 660 i plastikami exc i bakiem

na 2 zdjęciu jest pokazane co zmienili w ramie żeby ułatwić dostęp do filtra a tak to te ramy wszystkie są takie same nadal twierdze że są 2 rodzaje z olejem w ramie i bez tak samo pewnie z częściami jak by ktoś miał dostęp do wszystkich części i skrupulatnie by pomierzył wszystko to by się okazało że były montowane w różnych modelach i motocykla a w sklepie mają inny numer i cenne


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Sob 13:36, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin