Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy tłok? Czy to oryginalna uszczelka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 1:07, 21 Lis 2011    Temat postu: Nowy tłok? Czy to oryginalna uszczelka

Czy to jest oryginalna uszczelka pomiędzy kartery?

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy zostawić taki tłok z nowymi pierścieniami, czy lepszy nowy? Jeszcze nie mierzyłem, więc taka jałowa dyskusja, ale czy z takimi przytarciami jest sens go zakładać jeżeli trzymałby wymiar?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


I jeszcze jedno, nie mogę rozdzielić cylindra i głowicy, podgrzewałem opalarką, stukałem młotkiem, wyciskałem drewnianym kołkiem i nic. Ma ktoś jakiś pomysł? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to ogrzać to palnikiem, dobrać kołek na fi cylindra i wtedy siłą potraktować. Może jakieś inne patenty?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:34, 21 Lis 2011    Temat postu:

Uszczelka może być oryginalna. Co do tłoka to zaczekaj aż zobaczysz cylinder - czy do czegoś się jeszcze nadaje. Sam tłok nie licząc przytarć nie jest jakoś powycierany, więc jest spora szansa, że wymiary będzie trzymać.
Mój, który ostatnio wkładałem (używany) był może nawet ciut bardziej wytarty, ale bez takich rys.

Mam wrażenie, że ktoś zapuszczał Twojego kata - miał ewidentnie niezłe przedmuchy na pierścieniach, po uszczelkach wnioskuję, że na jakimś strasznym syfie jeździł. Rysy na tłoku to efekt brudnego filtra powietrza lub słabego oleju.
Sprawdź przy okazji stan pompy oleju - najważniejsza jest ta dolna.

A propo przedmuchów dla porównania mój tłok:
[link widoczny dla zalogowanych]
był tylko wytarty z oleju, bez czyszczenia - nie ma śladów odbarwień (przedmuchu) poniżej pierwszego pierścienia. Łączny przebieg ok. 30kkm, 5kkm wcześniej dostał kpl. nowych pierścieni i był docierany "na ostro".

Tak przez ciekawość: napisz który masz rok silnika i czy na wale przy korbowodzie masz po obu stronach takie brązowe blaszki? Pytam, bo spotkałem się z modelami z i bez i chciałbym ustalić co i kiedy się zmieniło (podejrzewam, że od wersji HF wał ma grubsze przeciwwagi i wtedy zniknęły te blaski - w katalogu korbowód ma ten sam nr., ale na rysunku złożeniowym przy tych blaszkach pojawiła się adnotacja aby ich nie montować)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:58, 21 Lis 2011    Temat postu:

tlok na zlom , mozliwe ze cylinder rowniez , zrob fotki garnka i wstaw

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:12, 21 Lis 2011    Temat postu:

żółf

Takich drastycznych metod nie stosuj przy rozdzielaniu cylindra i głowicy. Czy aby na pewno odkręciłeś wszystkie śruby łączące głowę z cylindrem? to powinno zejść samo ewentualnie z lekką asystą miękkiego młotka- delikatnym puknięciem chociaż mnie się jeszcze nie zdarzyło żeby do tego gumowego młotka uzywać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:37, 21 Lis 2011    Temat postu:

Z tego co wiem odkręcił (rozmawialiśmy telefonicznie).
4 duże śruby od góry
2 nakrętki od dołu (przód i tył)
2 małe śruby z lewej strony (2 nakrętki w starszych 620)

Czasem ciężko głowica schodzi gdy szpilki (te z nakrętkami) są lekko krzywe i się kantują/klesczą przy ściąganiu.
Z tego co wiem tutaj problem polega na tym, że ni cholerci nawet szczelina nie chce się ukazać. Podejrzewamy, że ktoś mógł to potraktować jakąś wredną chemią na starej uszczelce..

Drewniany kołek w sumie nie powinien zrobić krzywdy - jest bardziej miękki od wszystkiego na co może trafić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 13:37, 21 Lis 2011    Temat postu:

tłok jako eksponat na pólkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 17:44, 21 Lis 2011    Temat postu:

Od końca odpowiadam:)

Głowica siedzi jak szatan. Też nigdy nie miałem takiej sytuacji, po prostu nie chce się odkleić, albo to szpilki trzymają, albo ktoś złożył starą uszczelkę na hermetyk. Nie wiem. Śruby odkręcone, chyba, że o czymś nie wiem. Uszczelka przy małej asyscie klina weszła do środka przy łańcuszku rozrządu, przy cylindrze nie chciałem, żeby nie narobić bigosu, więc mam tam szparę na grubość uszczelki. Całe szczęście, że w lc4 można ściągną cylinder bez głowicy, bo przynajmniej mam teraz jakieś pole manewru. Za tydzień rozgrzewamy i się zobaczy.

Zdjęcia cylindra porobię jak ściągnę głowicę, bo od strony karterów to se można sprawdzaćSmile Ale nie wygląda tragicznie, a na pewno lepiej niż tłok:) Nie ma rys które da się wyczuć, Ale w razie co to powiedzcie co najlepsze, tuleja żeliwna, renowacja nicasilu czy nowy tłok?

A tłok jaki brać? Jakieś doświadczenia?




Cytat:
Mam wrażenie, że ktoś zapuszczał Twojego kata - miał ewidentnie niezłe przedmuchy na pierścieniach, po uszczelkach wnioskuję, że na jakimś strasznym syfie jeździł. Rysy na tłoku to efekt brudnego filtra powietrza lub słabego oleju.
Sprawdź przy okazji stan pompy oleju - najważniejsza jest ta dolna.



Pompy na oko ok, ale trzeba będzie jeszczcze pomierzyć. Z tym filtrem to racja, ledwo go domyłem, a po remoncie na pewno nowy wejdzie.

Cytat:
Tak przez ciekawość: napisz który masz rok silnika i czy na wale przy korbowodzie masz po obu stronach takie brązowe blaszki? Pytam, bo spotkałem się z modelami z i bez i chciałbym ustalić co i kiedy się zmieniło (podejrzewam, że od wersji HF wał ma grubsze przeciwwagi i wtedy zniknęły te blaski - w katalogu korbowód ma ten sam nr., ale na rysunku złożeniowym przy tych blaszkach pojawiła się adnotacja aby ich nie montować)


Rok silnika 2002 (znaczy rok produkcji), podkładek dystansowych na wale nie ma, przynajmniej od strony magneta. Jest rolkowe łożysko pod koszem sprzęgłowym na wałku, ale może to ktoś wymienił po prostu. Luz wału ok 5-6 setek.



A lany był Castrol GPS, po remoncie 20km na mineralnym ścierwie, potem wlewam motorexa


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez żółf dnia Pon 17:46, 21 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muniek90




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:08, 21 Lis 2011    Temat postu:

Koledze chodziło chyba o podkładki przy korbie, z prawej i lewej strony korbowodu.

A co do tych podkładek, jaki może być luz na boki(korbę da się tak przestawić że przyciera o przeciwwagę). Luz góra dół nie wyczuwalny... a na boki jest spory. Silnik pracował dobrze do końca i miał być robiony tylko tłok. Jak radzicie, wymienić też wał(600)? Czy jak zepnę korbę z tłokiem to ten luz nie ma tak wielkiego znaczenia bo tłok nie pozwoli odchylić się korbie? Do tej pory nie przycierał..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muniek90 dnia Pon 18:09, 21 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 18:59, 21 Lis 2011    Temat postu:

Luz osiowy na kobie może być i to nawet dość spory, nie ma większego znaczenia. Ważny jest promieniowy (góra - dół) bo tu powinno być na 0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:38, 21 Lis 2011    Temat postu:

jesli garnek masz tez zajechany , to ja wolal bym kupic tlok i garnek uzwke z allegro , jest w czym wybierac...a tlok mozna dac woosnerka ale nie polata tyle co oryginal elko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:02, 21 Lis 2011    Temat postu:

żółf napisał:

Uszczelka przy małej asyscie klina weszła do środka przy łańcuszku rozrządu

To nie był dobry pomysł.. w tym miejscu ścianka jest najcieńsza i każde uszkodzenie pow. przylegania może potem skutkować poceniem się.

Cytat:

Rok silnika 2002 (znaczy rok produkcji), podkładek dystansowych na wale nie ma, przynajmniej od strony magneta.

tzn. ściągałeś już bieżnię łożyska z czopu ? Ciężko mi uwierzyć, żeby żadnej podkładki nie było. U mnie weszło ok. 0.25 mm na stronę z tego co pamiętam.
Co do podkładek to tak jak przedmówca pisał: miałem na myśli te na sworzniu korbowodu po obu stronach tegoż korbowodu (pom. korbowodem a przeciwwagą wału).


Co do luzów korbowodu to pisząc z pamięci (620/640): luz osiowy na korbowodzie do 1mm, promieniowy do 0.03 - do zweryfikowaniu w manualu (na pewno jest podane).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 20:35, 21 Lis 2011    Temat postu:

Cytat:
To nie był dobry pomysł.. w tym miejscu ścianka jest najcieńsza i każde uszkodzenie pow. przylegania może potem skutkować poceniem się.


Wiem, dlatego byłem bardzo ostrożny, miałem nadzieję, że się rozklei Wink

Cytat:

tzn. ściągałeś już bieżnię łożyska z czopu ? Ciężko mi uwierzyć, żeby żadnej podkładki nie było. U mnie weszło ok. 0.25 mm na stronę z tego co pamiętam.
Co do podkładek to tak jak przedmówca pisał: miałem na myśli te na sworzniu korbowodu po obu stronach tegoż korbowodu (pom. korbowodem a przeciwwagą wału).


Nie wału nie tykam, tylko wyjąłem z karterów, między łożyskiem rolkowym wału, a przeciwwagą nie było żadnej podkładki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:43, 21 Lis 2011    Temat postu:

Podkładki dystansujące wał znajdują się na czopie wału pod bieżnią wewnętrzną łożyska rolkowego (tą osadzoną na czopie wału) a przeciwwagą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 21:00, 21 Lis 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tej oznaczonej 4 nie zanotowałem, chyba że się przykleiła dobrze;) połowiłem już po 22 więc wszystko możliwe, że nie dopatrzyłem, ale Tobie zdaje się chodzi o te przy 2


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:05, 21 Lis 2011    Temat postu:

Początkowo faktycznie miałem na myśli te przy #2, ale od kiedy stwierdziłeś brak #7 (odpowiedni #4 z drugiej strony) to mnie zdziwiłeś.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o "przyklejeniu" - ją prawdopodobnie będziesz mógł zobaczyć dopiero gdy ściągniesz bieżnię łożyska z wału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin