Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

luz walu w kartwrach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek222




Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 15:48, 04 Lut 2012    Temat postu: luz walu w kartwrach

Witam złożyłem kartery po wymianie łożysk na wale i pod koszem.Po skręceniu śrub okazało się ze wal ma luz osiowy względem karterów jakies1.20mm.Ten luz jest widoczny i wyczuwalny.I pytanie czy ma być tam taki luz czy nie.A jak już jest to czy będzie miał jakiś wpływ nw silnik i jego prace dot640.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Sob 20:52, 04 Lut 2012    Temat postu:

Sprawdź servisowce jakie sa normy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek222




Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 21:15, 04 Lut 2012    Temat postu:

Ciężka sprawa bo ni mam serwisowki.ale luknę w internet możne coś znajdę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 11:03, 05 Lut 2012    Temat postu:

luz osiowy 0,03-0,12mm, więc sam sobie odpowiedz czy 1,2mm to nie za dużo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek222




Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 12:17, 05 Lut 2012    Temat postu:

Tylko jak się pozbyć tego luzu.Zastanawiam się czy pod bieżniami łożysk ni powinny być jakieś podkładki dystansowe likwidujące ten luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Nie 13:04, 05 Lut 2012    Temat postu:

Tam sa podkładki właśnie..tzn powinny byc jak kupujesz nową korbe to sa w zestawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:19, 05 Lut 2012    Temat postu:

zadnych podkladek do regulacji luzu osiowego wału nie ma w zestawie. takie podkladki mozesz dokupic w serwisie, serwisówka opisuje gdzie, jak i kiedy je montowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek222




Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 17:41, 05 Lut 2012    Temat postu:

Skoro są takie podkładki dostępne to muszą występować takie problemy jak u mie.tylko skąd się wziol taki luz.wpakowałem nowe łożyska i orginalna uszczelkę miedzy kartery.tylko szkoda ze przed rozebraniem silnika nie luknolem czy wcześniej był taki luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:08, 05 Lut 2012    Temat postu:

Maciek222 napisał:
Skoro są takie podkładki dostępne to muszą występować takie problemy jak u mie.

polecam lekturę serwisówki, naprawde znalezienie jej nie jest trudne a wiekszosc procedur opisana jest w niej obraskowo i zrozumiale przy minimalnej znajomosci technicznego jezyka angielskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:51, 05 Lut 2012    Temat postu:

Maciek222 napisał:
Skoro są takie podkładki dostępne to muszą występować takie problemy jak u mie


Po to właśnie są takie podkładki (i serwisówki), żeby nie było takich "problemów" jak u "cje".

Maciek222 napisał:
tylko skąd się wziol taki luz


Z ignorancji technicznej właściciela, który brał się za coś czego totalnie nie ogarnia i nawet nie wysilił się, żeby o tym poczytać. Czyli z ignorancji ogólnej.

Nawet nie chcę wiedzieć jak ten silnik został poskładany i poskręcany skoro osoba to robiąca miała taką samą styczność z serwisówką jak z jednorożcami.

Karambol napisał:
Tam sa podkładki właśnie..tzn powinny byc jak kupujesz nową korbe to sa w zestawie.


Te podkładki przy korbowodzie nie służą do dystansowania łożysk wału. Umieszcza się je jako podkładki przy korbowodzie i to tylko w starszych rocznikach (bodajże do 2003, ale to wymaga weryfikacji). Podkładki do dystansowania wału które wrzuca się pod bieżnie łożysk osadzane na wale to zupełnie co innego. I trzeba je dobierać indywidualnie w każdym przypadku, więc na pewno nie będzie ich w jakimkolwiek zestawie.


Na prawdę się nie dziwię, że KTMy się sypią. Dziwne by było w takich okolicznościach gdyby jeździły bezawaryjnie. Normalnie strach te moto kupować w PL, choć przynajmniej z góry można odrzucić te których właściciel nie potrafi napisać ogłoszenia po polsku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:21, 06 Lut 2012    Temat postu:

FX nie przesadzaj - w japoncach nie ma tych problemow - szczeze mowiac sam tez bym sie nie polapal ze tam sa jakies podkladki i mial potem watpy z kad ten luz , a demoludy wszelkiej masci KLR i XR mialem rozebrane na stole w mak , zlozylem do kupy bez specialnego zagladania do manuala i chodzily bez problemow. Po prostu silnik w LC4 jest specyficzny, wymaga duzej wiedzy oraz przestudiowania manuala i zapytania na forach na co zwrocic uwage przed rozbieraniem silnika i przy skladaniu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Pon 0:23, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:11, 06 Lut 2012    Temat postu:

Tak, tylko w japońcach nie masz łożysk rolkowych tylko kulkowe. Dlatego w manualu jest dokładnie opisane jak sobie z tym poradzić. Zresztą ściągając oryginalne bieżnie z wału nie da się nie zauważyć, że tam są podkładki. Bo są (muszą być) zawsze. Choć znając życie niektórzy pewnie nawet nie ściągają bieżni z wału i zmieniają tylko same bieżnie zewnętrzne z rolkami w karterach.

Silnik LC4 w porównaniu do japońca jest prosty jak budowa cepa a dystansowanie wału to najtrudniejsza rzecz przy jego składaniu. Po rozbiórce można bez problemu zrozumieć jak cały działa i wydedukować co i dlaczego może sprawiać problemy, niemniej tolerancji i norm fabrycznych bez manuala to już nie zgadniesz nawet w japońcu. Niemniej fakt - nie toleruje chodzenia na skróty jak wyżej zaprezentowane.

Ja nie mam szczęścia do swojej LC4, ale jeszcze nie udało mi się niczego spieprzyć przez złe złożenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:14, 06 Lut 2012    Temat postu:

przy zbijaniu bieżni profesjonalnym przecinakiem można nie zauważyć dziwnych blaszek Smile
w japoncach nie ma podkładek tylko dlaczego kurna wiekszosc tych starych dr, xl, xt... ma kartery potluczone i pogniecione od młotka i przecinaka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 21:42, 06 Lut 2012    Temat postu:

miałem problem ze ściągnięciem wew bieżni, Pan przy zmianie korby zapomniał o niej, stwierdziłem, że nie będę partaczył, zawiozłem do neigo, mówi, że po ściągnięciu ( ito nie siłami młota i 5m przedłużki) wał był całkowicie rozcentrowany, więc to taka przestroga dla kogoś, kto chce sobie w garażu zdjąć młotkiem i przecinakiem bieżnię.
Wbrew pozorom, mimo, że to jest masywne, najmniejszy luz robi duże bicie.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:05, 06 Lut 2012    Temat postu:

to teraz niech ktos mi wytlumaczy w jaki sposób mozna rozcentrowac wał sciagajac bieznie czy łozysko z wału uzywajac do tego odpowiedniego sciagacza ?? w takim razie albo komus ten wał upadł albo nie umiejetnie poslugowal sie narzedziami, albo posługiwał sie nie własciwymi narzedziami...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Pon 22:06, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin