Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LC4 400 SX 1996r - zaczął kopcić straszliwie i pluje olejem
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati
Gość






PostWysłany: Pią 7:47, 11 Cze 2010    Temat postu: LC4 400 SX 1996r - zaczął kopcić straszliwie i pluje olejem

Witam! Mam Motorek jak w temacie z mikrofiltrem oleju, motorek ogólnie palił mi olej i kopcił dość mocno ale dolewałem mu olej i po prostu latałem. Wczoraj odpaliłem zrobiłem 3km podjeżdżam do CPN a tu za mną masakra nic nie widać jak na polu walki dosłownie. Zgasł. Ogólnie odpala ale trzeba go trzymać na obrotach a na starterze czuć jakby wszystko w środku pływało w oleju. Na razie rozebrałem pokrywę zaworów i teraz będę walczył ze ściągnięciem głowicy lecz nie wiem na razie jak rozebrać łąńcuszek rozrządu. CZy ktoś może wie gdzie jest jakiś opis wskazówki jak to robić aby było łatwiej? I jak myślicie co mogło tam paść? Uszczelniacze, pierścienie?

Uszczelniacze wymienie na pewno ale zastanawiam się czy wymieniać tłok z pierścieniami czy same pierścienie? Można wumienić same pierścienie?

Aha dodam jeszcze że latałem na oleju Motul 10W40 ale ostatnio dolałem mu Castrola 5W30 bo nie miałem innego a to mój olej do VW PAssata dizła i tak sie zastanawiam czy troche mu nie pomogłem umrzeć.

Gdzie i jaki najlepoiej zamówić części. Potem sie zaloguje bo nie mam dostępu do swojego maila na razie Wink

Pozdrawiam!!!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 8:39, 11 Cze 2010    Temat postu:

padły pierścienie, tym olejem z Paska napewno nie pomogłeś...tym bardziej że już dymił wcześniej. dobry kat jesteś Wink

Sam temat wymiany uszczelniaczy i pierścieni jest prosty, rozrząd rozpinamy odpowiednim sprzętem do rozkuwania. Można inaczej - mały młotek, pewna ręka i dobry punktak, - ale trzeba to robić tak aby nie uszkodzić koła zębatego i odpowiednio zakuć.
można kupić same pierścienie - koszt około 200pln, uszczelniacze - około 20pln za sztukę, uszczelka pod głowicę - ok 90pln, pod cylinder - 30pln

można zamawiać tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:37, 11 Cze 2010    Temat postu:

Do KTM LC4 nie kupisz osobno uszczelek. Chyba, że serwis KTM ma taką opcję, jednak ja się z nią nie spotkałem miesiąc temu jak robiłem swojego. W twoim wypadku zaopatrzył bym się w zestaw TOP END, w którym masz zestaw uszczelek do góry silnika. Co do serwisówki do daj maila to ci podeśle.

Łańcucha rozrządu nie musisz rozkuwać bo i po co? Odkręcasz koło zębate z wałka i ściągasz łańcuch rozrządu. Przed tą operacją wyciąg sobie jeszcze napinacz rozrządu, wtedy łańcuch będzie luźny. Ja ostatnio rozebrałem silnik LC4 na części pierwsze i nie rozkuwałem żadnego łańcucha ;]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Pią 9:38, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati




Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Sob 19:55, 12 Cze 2010    Temat postu:

Ok jestem już zarejestrowany Wink Mój Mail to [link widoczny dla zalogowanych] więc będę wdzięczny. Dajcie mi jakieś info o sklepach i co najlepiej kupić, jak rozbiore to dam znać ale póki co nie mam czasu. A zaszokowałem sie tym rozkuwaniem mam nadzieje że nei bede musiał tego robić. Ale kape musze odkręcić chyba bo tam jest ten wałek??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 22:11, 12 Cze 2010    Temat postu:

to rozkuwanie tylko groźnie wygląda - ja wymieniam rozrząd w 2 godziny - od zgaszenia silnika do odpalenia na nowym łańcuchu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:37, 13 Cze 2010    Temat postu:

pati napisał:
Ale kape musze odkręcić chyba bo tam jest ten wałek??


Po tym tekście to lepiej oddaj motor do mechanika.
Rozrząd tj. wałek rozrządu jest napędzany przez wał korbowy za pomocą łańcucha. Czyli pod kapą z lewej strony masz tylko zębatkę na wale, po której leci rozrząd. Łańcuch ściąga się u góry tj. pod pokrywą zaworów gdzie znajduje się wałek rozrządu i zębatka od łańcucha. W serwisówce po kolei jest ładnie wszystko opisane jak rozebrać ten silnik, więc myślę, że ci to pomoże.

Serwisówkę dostaniesz wieczorem bo teraz mam za wolnego neta do wysyłki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati




Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pią 11:12, 18 Cze 2010    Temat postu:

Hej Wink Nie było mnie jakiś czas bo wyjechałem. Nie no spokojnie mówiąc wałek miałem na myśli własnie wał korbowy a nie wałek rozrządu. Ok ściągnę kape bede widział jak o zrobić mam nadzieje. Dzięki za serwisówkę dostałem!!!! Ale jeszcze nei przegladalem bo brak czasu i pewnie najwcześniej jutro tam oko wsadze. Dzięki stukrotne jeszcze raz! Bede pisał jak tam mi leci. Kiedyś robiłem pare silników dwusuwowych ale ogólnie jestem manualnie sprawny to sobie poradze ;D Chyba!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati




Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Nie 10:48, 20 Cze 2010    Temat postu:

No rozebrałem ten cylinder i okazuje się po zdjęciu tłoka że pęknięty na około 1/4 długości górny pierścień! A kawałka brak. Na cylindrze widać 2 długie rysy płyciutkie i jedna ok 1 cm trochę głębsza, że zahacza się paznokieć. Zawory lekko tylko z nagarem. Nie wiem co mam robić żeby zrobić szybko i tanio. Aha i właśnie dziwnie bo na powierzchni bocznej tłoka i pod nim widać powbijane drobinki o kolorze miedzi
Czy kupie same pierścienie? Ja myślę żeby wymienić pierścienie i uszczelniacze zaworowe a tłoka nie zmieniać bo drogi. Poradźcie mi co robić tylko tak aby jak najtaniej Wink.
Aha i co to za tłok ma 2 nabite na powierzchni a pod spodem napis MEHR ??

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati




Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Wto 8:57, 22 Cze 2010    Temat postu:

Zdecydowałem się kupić pierścienie uszczelniacze, filtry i uszczelki. Poskładam zobaczymy co z tego będzie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:12, 22 Cze 2010    Temat postu:

2 na tłoku to 2 selekcja już. Ktoś już wymieniał tłok w twoim LC4. Co do tych rys to może przez nie brać olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wazzabii




Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:15, 22 Cze 2010    Temat postu:

kolor miedzi a raczej brązu może sugerować padające łożysko na korbowodzie.
Lepiej sprawdź jego luzy, a najlepiej to daj to do obejrzenia komuś kto się zna...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati




Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Śro 10:27, 23 Cze 2010    Temat postu:

Dobra zamówiłem już komplet pierścieni, uszczelniacze, micro filtr, filtr olej i uszczelki, pozakładam na szybko i lecę do lasu bo aż mnie trzęsie jak widzę tą pogodę, na pewno rozumiecie mnie Wink. A pierścień ten górny co pękł to pękł na kilka części i cały czas były w tłoku dopiero jak ściągałem to wypadły, pewnie stopniowo pękał i dlatego najpierw brał olej a potem nagle jak urwała się największa cześć zakopcił na dobre. A zamówiłem tu [link widoczny dla zalogowanych] widać że wiedzą o co chodzi nie motają się. Pozdr!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati




Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Wto 7:28, 06 Lip 2010    Temat postu:

Mam jeszcze pytanie co by sie upewnić:

są 3 pierścienie:

dolny zakłada się obojętnie która stroną??
Środkowy napisem TOP do góry
a górny kropką do góry?

?? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati




Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Sob 15:28, 17 Lip 2010    Temat postu:

Poskładałem wszystko do kupy odpaliłem i niby było ok, ale jak już dostał wszędzie oleju zaczął znowu pluć i kopcić strasznie....... masakra! Pozmieniałem pierścienie (jeden był pęknięty) pozmieniałem uszczelniacze. w filtrze widziałem dużo opiłków koloru miedzi nie wiem o co chodzi. Czy ktoś ma jakiś pomysł którędy to może lecieć ten olej do cylindra? W 5min wypompuje chyba z 200ml oleju. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:22, 18 Lip 2010    Temat postu:

Może masz pęknięty cylinder albo głowicę?
Co do opiłków koloru miedzi to w jakim stanie była korba bo ona ma dwie podkładki miedziane na czopie wału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin