Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM lc4 400 kopci przy odpalaniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Naleśnik




Dołączył: 19 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:54, 02 Maj 2021    Temat postu: KTM lc4 400 kopci przy odpalaniu

Cześć, wymieniłem ostatnio olej oraz filtry w swojej maszynie, oraz dodatkowo wymieniłem przewód od odmy (stary był pęknięty i lekko się z niego pociło na silnik). Problem jest taki, że teraz przy każdym odpaleniu przez jakieś pół minuty dosyć mocno kopci, nie jest to para, bo czuć przepalony olej. Podczas jazdy nie puści nawet dymka na wysokich obrotach, nie przegrzewa się, nie gaśnie. Odpalam go zazwyczaj od pierwszego kopa, niezależnie czy zimny, czy ciepły. W czym może być problem? Olej valvoline syn power 10w40 (może to z nim coś nie tak?) wcześniej był wlany podobno motul.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 17:50, 02 Maj 2021    Temat postu:

olej kiepski ale to nie powód by kopcił
sprawdź poziom oleju i upewnij sie ze uzupełniłeś olej zgodnie z serwisówką
jak tu jest ok, to wszelkie objawy wskazuja na uszkodzone uszczelniacze zaworowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 17:58, 02 Maj 2021    Temat postu:

Poziom oleju jest w porządku, uszczelniacze teoretycznie były wymieniane przez poprzedniego właściciela (mam je do wglądu). Dziwi mnie to, że stało się tak nagle po wymianie oleju i tego przewodu, bo wcześniej mimo przepracowanego oleju nie dymił w ogóle. Może być jeszcze jakaś inna przyczyna? I czy jest to sprawa pilnej uwagi? Kilometrów zrobiłem sporo po wymianie i większych ubytków oleju nie zaobserwowałem.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 7:12, 03 Maj 2021    Temat postu:

Mozdzz jezdzic, aby pilnowac poziomu. Inny problem raczej nie wchodzi w gre, chociaz nie wiem jak wyglada odseparowanie skrzyn - moze na postoji olej sie przepelnia do komory korboeej i potem przez chwilę jest tam wysoki poziom na tyle ze przedostaje sie przez pierscienie, to tez tak sie dzieje jak zaworek bypass pada ale wtedy wali caly czas

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Naleśnik




Dołączył: 19 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:15, 19 Lip 2021    Temat postu:

Od tego czasu jeździłem regularnie po kilkanaście godzin w tygodniu, profilaktycznie dolałem setkę oleju jakiś czas temu - do teraz olej jest przy górnej kresce bagnetu - brak poboru. Niestety kopcenie nie ustało i jest dosyć mocne przy starcie i z niskich obrotów. Płyn chłodniczy też stoi full jak był, pali od kopa zimny czy ciepły. Nie ma możliwości aby to dymienie się pojawiało z innego powodu niż pobór oleju? Wydaje mi się nie możliwością żeby tak zadymiał, a stan oleju po tylu kilometrach nie spadał. Olej też nie zmienił znacząco koloru i nie czuć w nim benzyny itp.
Edit: gdy wymieniałem wąż od odmy (wcześniejszy byl pęknięty) był tam biały "kisiel" może to coś podpowie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Naleśnik dnia Pon 17:16, 19 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 6:00, 20 Lip 2021    Temat postu:

kopcic moze jak ma wilgoć ( z otocenia chociazby ) bierze olej, płyn chłodniczy albo bardzo bogato zestrojony. ale tak wilgoć teraz latem jest niewielka, nie skrapla sie wiec nie bardzo bedzie cos widać. płyn chłodniczy jakby brał to by były ubytki, za bogata mieszanka - długo by tak nie pochodził, bo by padła swieca szybko, i były problemy z rozruchem ogromne. pozostaje olej. jak jexdzisz i nie bierze oleju to oznaka ze raczej pierscienie sa ok i sa szczelne, a dymienie na zimno to czesty temat przy przeciekajacych zaworach ( uszczelniaczach zaworowych ) ilosci oleju które dostaja sie do komory spalania sa niewielkie - wiec ubytku strasznego nei ma, a juz kilka kropel na tłoku bezposrednio sprawi ze moze zakopcic - wiec ja bym obstawiał własnie uszczelniacze zaworowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin