Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Informacje o tłokach LC4 640

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:34, 13 Gru 2011    Temat postu: Informacje o tłokach LC4 640

Hej,
właśnie rozmawiałem z ASO (Auner.pl - pozdrawiam i dziękuję za informacje i cierpliwość Wink ) i dopytałem o tłoki.
W serwisówce tłoki występują z oznaczeniami /I i /II - pierwszy to nominał 100.94, a drugi to pierwsza selekcja 100.95 (+0.01 mm). Pierścienie do obu tłoków są takie same, koszt kompletu (tłok, pierścienie, sworzeń + zabezpieczenia) to ok. 1400zł.

W 2003r. (z HF) była zmiana modeli tłoków, starsze typy nie są już oferowane, ale można zamiast nich użyć tych nowszych (trochę się różnią wizualnie). Różnią się m.in. drugim pierścieniem (w nowym typu "L"), reszta jest taka sama jak w starszym tłoku. Do starszego tłoka wciąż można kupić sam ten pierścień (testowałem).

Od siebie mogę dodać, że starsze tłoki można użyć też w nowszych silnikach (HF) - mają mniejsze nacięcia pod zawory wydechowe, ale jeździłem na takiej kombinacji i nie miałem kolizji.

Tak się dzielę, bo nie znalazłem na necie nigdzie tej informacji.

pozdrawiam, Adam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Wto 17:35, 13 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muniek90




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 119
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:15, 13 Gru 2011    Temat postu:

A odczułeś jakieś różnice w mocy? Któryś podbija kompresje? Mniejsze podcięcia=większa kompresja by się wydawało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 863
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:44, 13 Gru 2011    Temat postu:

myslisz ze warto dawac oryginalny tlok ? ponoc trwalsze ale o ile ? zmeczony tlok potrafi sie urwac...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:56, 14 Gru 2011    Temat postu:

Żeby porównywać moc to trzeba by mieć 2 fabrycznie nowe egz. z różnymi tłokami i wtedy moooże byłoby czuć jakąś różnicę. W co zresztą wątpię. Wystarczy, że nowy tłok ma 0.5 mm wyższy płaszcz i już będzie miał większą kompresję.
Co zresztą jest dosyć prawdopodobne bo o ile pamiętam dane katalogowe to w 2003r st. sprężania wzrósł o 0.2 - choć równie dobrze głowica HF może być ciut bardziej splanowana.
Niestety mój tłok z HF jest w takim stanie, że niestety nie umożliwia dokonania takich porównań.

Co do trwałości - nie wiem. Nie mam żadnych wiarygodnych źródeł na których mógłbym się oprzeć.
Jeden z moich znajomych deklaruje, że przejeździł na wossnerze 40kkm zanim sprzedał kata.

Ja na razie pomierzę swój cylinder i potem będę zastanawiał się co dalej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Śro 0:56, 14 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doktor




Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 64
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:06, 15 Gru 2011    Temat postu:

Wstepnie roznice jaka zauwazlem, miedzy oryg a wossnerowskim tlokiem, ro to ze oryg ma 8 dziurek pod pierscienie smarujace a wossner tylko 4 no i oczywiscie waga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin