Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwna sprawa z elektryka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Sob 21:00, 06 Sie 2011    Temat postu: Dziwna sprawa z elektryka

Coś dziwnego mnie wczoraj spotkało. Padł mi akumulator podczas jazdy. Jechaliśmy na Woodstock, odpaliłem motocykl pod garażem normalnie, później jeszcze kilka razy gasiłem go i odpalałem na przejazdach kolejowych czy przerwach (z e-startera oczywiście). Już w Kostrzyniu zgasiłem moto na kolejnym zamkniętym przejeździe i kiedy podnieśli rogatki juz nie mogłem go odpalić z rozrusznika, aku całkiem padło. Z kopa odpala normalnie ale co sie nagle stało z akumulatorem? Przecież podczas jazdy powinien byc ładowany a przynajmniej nie rozładowywany bo przecież bez akumulatora LC4 i tak działa. Jeszcze 30Km wcześniej odpalał normalnie i nagle całkowite zero, tzn nie to, ze sie rozłączył, lampa sie swieci i na odprężniku ledwo przekręca silnikiem ale generalnie kaput!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:40, 06 Sie 2011    Temat postu:

sprawdz ładowanie na wyzszych obrotach. moze regulator pomału pada i za duze napięcie masz i aku jest przeładowywane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:23, 07 Sie 2011    Temat postu:

Albo może masz jakieś przetarte kable i coś zwiera od czasu do czasu - miałem identyczny problem w trasie w Alpach, z tym, że tam jeszcze dochodził dodatkowy czynniki bo mocno (i długo) mnie w międzyczasie zmoczyło.
Po jakimś czasie (odplałem z kopki) wszystko wróciło do normy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Nie 20:33, 07 Sie 2011    Temat postu:

Nie sprawdzałem kabli, nie miałem czasu ale sprawdziłem aku, miał 11,8 czyli całkowite zero, podłączyłem go na lądowanie. Sprawdziłem ładowanie na wolnych obr., na 'obrotach' nie sprawdziłem, w każdym razie było 13.2 na wolnych..tyle na razie wiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dex19




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:20, 08 Sie 2011    Temat postu:

Podobną akcję miałem u siebie jak kupiłem moto.

Najpierw problemy z odpalaniem, pojechalem sprawdzić aku do firmy nimi handlującej - uszkodzony akumulator, kupiłem nowy.
Przy sprawdzaniu jednak okazało się że ładowanie jest na poziomie około 13,5V (z tego co pamiętam to w/g serwisówki powinno być pomiędzy 14-15V).

Po zakupie nowego aku na bieżąco sprawdzałem poziom ładowania - na początku były akcje, że ładowanie było w okolicach 13,5 albo go wcale nie było albo koło 16V.
Po kilku dniach jazdy ładowanie już było na stały poziomie... 19V Wink)))

Zanim się zorientowałem, w czasie powrotu z trasy (na szczęście blisko domu) błysło wszystko i zgasło Wink

Rozwiązanie w moim przypadku - regulator, koszt około 120-180zł (z przesyłką) na allegro.

Teraz wszystko gra.

ps. 13,2V ładowania to napewno za mało, na obrotach jeśli już to dojdzie do 13,8 - 14V max. Ja stawiałbym na to samo co było u mnie czyli reg.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dex19 dnia Pon 8:23, 08 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:53, 08 Sie 2011    Temat postu:

Jeśli 13,2V jest pod obciążeniem (światła) to na pewno nie powinno to spowodować rozładowania akumulatora. Fakt, że nie świadczy to najlepiej o instalacji (sam regulator to nie wszystko - zasyfiona instalacja może je palić regularnie), ale na pewno nie doprowadziłoby to do sytuacji gdy klakson przestaje działać z braku prądu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Pon 20:35, 08 Sie 2011    Temat postu:

Odłaczylem dzisiaj aku od ładowania, zmierzylem 11.8=0..po 10 godz ładowania. Wyglada na to, ze aku padło na amen ale jakim cudem podczas jazdy;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:58, 09 Sie 2011    Temat postu:

Przeładowanie? Jeśli kwasiak to może od wstrząsów coś pękło i zwarcie na celach powstało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Wto 18:08, 09 Sie 2011    Temat postu:

fxrider napisał:
Przeładowanie? Jeśli kwasiak to może od wstrząsów coś pękło i zwarcie na celach powstało.


Być może, wibracje są tam bardzo duże, aku trzęsie w gnieździe jak gówno w przerębli.
Musze też sprawdzić ładowanie na wyższych obr. jak mówiłem na wolnych obrotach mam 13.2.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:57, 10 Sie 2011    Temat postu:

Karambol napisał:

aku trzęsie w gnieździe jak gówno w przerębli.


Tak to na pewno nie powinno być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazio




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowiecki

PostWysłany: Nie 12:26, 14 Sie 2011    Temat postu:

13,2 V na wolnych obrotach przy włączonych światłach to dobrze,może nie idealnie ale napewno nie rozładowało by aku. ja mam 12,5 na zgaszonym silniku i 12,4 na odpalonym bez świateł, czyli wogóle nie mam ładowania, zmieniłem regulator na inny, który miał byc dobry i nic nie pomogło. może ktoś wie jak sprawdzić regulator?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Nie 14:00, 14 Sie 2011    Temat postu:

Mi sie wydaje (na 90%), że w moim przypadku pad mi akumulator, może cela sie rozszczelniła któraś, może coś innego, ale to raczej sprawa aku. Instalacje mam raczej dobra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Wto 19:43, 16 Sie 2011    Temat postu:

A jednak to chyba nie akumulator, okazało sie ze to gniazdko w garażu nie stykało i teraz jak jest dobrze aku mi sie naładowało ładnie na maxa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin