Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czujni polożenia biegu jałoego/neutral switch, usterka!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto 21:03, 08 Lut 2011    Temat postu: Czujni polożenia biegu jałoego/neutral switch, usterka!

Witam,

KTM lc4 640 2002 super moto.
Mam problem prawdopodobnie z czujnikiem biegu jalowego/neutral switch, chodzi o to ze kontrolka "N" -neutral, ciagle pali mi sie na zielono, niezależnie czy zmienie na inny wyzszy/nizszy bieg. Motor jezdzi, pali, tylko ta kontrolka.

Ma ktos jakas porade jak to zdiagnozowac, w manualu jest cos zeby podpiac do uziemienia i jak sie ciagle pail to czujnik jest uszkodzony, czyli chyba jak u mnie, tylko ze ja go nigdzie nie podpinalem poprostu jest nonstop aktywny (zielona kontrolka), moze sie cos poluzowalo?

Mysle ze szykuje sie mimo wszytsko wymiana czujnika, szukalem tu i tam i niestety marnie z czesciami, ma ktos jakis sklep polski lub zachodni do polecenia?

Pozdrawiam
Jarek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:51, 08 Lut 2011    Temat postu:

Hej,
czujnik neutrala jest tuż nad filtrem oleju w silniku. Są tam takie 3 "dzyngle" z nakrętkami i podpiętymi kablami - jeden z nich to czujnik neutrala (nie pamiętam który - sprawdź kolor kabla w serwisówce), a pozostałe dwa to czujnik 2. i 3. biegu dla EPC (bajer ekologiczny).
Na początek odepnij kabel od czujnika - jeśli kontrolka zgaśnie to znaczy, że czujnik jest strzelony. Jeśli nadal będzie się świecić, to znaczy, że ten przewód ma gdzieś połączenie z masą (n.p. ramą) - trzeba szukać.
Jeśli padnięty jest czujnik to podmień go na któryś z 2 pozostałych (są takie same z tego co pamiętam - ew. do sprawdzenia w katalogu części), bo te czujniki biegów są totalnie zbędne - jeśli układ EPC działa to tylko kastruje moto.

pzdr, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie 11:14, 13 Lut 2011    Temat postu:

...dzieki serdecznie za odpowiedz, ppokombinuje dzis w garazu, mam nadzieje ze to tylko kabel. Myslalem zeby jeszcze sprawdzkc switch od sprzegla on chyba tez jest polaczony z kontrolka N jak patrzylem na schemacie w serwisowce (2003-2006), mam rocznik 2002wiec nie jestem pewien czy owy switch jest w moim. Jesli chodzi o to EPC co to dokladnie kontroluje? Czy ewentualnie zamkeniajac te czujniki nie wplyne na jakosc pracy silnila/mieszanki?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:03, 13 Lut 2011    Temat postu:

Hej,
czujnik sprzęgła nie ma żadnego związku z kontrolką luzu. Sygnał z czujnika i z luzu (razem) służy do określania, czy rozrusznik może kręcić, ale na samą kontrolkę to nie wpływa. U siebie wyrzuciłem ten układ w ramach upraszczania instalacji (czujnik st. bocznej i trochę innych dupereli też). Czujnik sprzęgła w 2002 jak najbardziej występuje, chyba, że ktoś już coś kombinował (czasem czujnik urwie się w terenie i trzeba kable mostkować, aby móc odpalać na biegu - o ile czujnik luzu jest sprawny).
Co do EPC - to taki układ, który na 2 i 3 biegu (stąd te czujniki) przy maksymalnie otwartym gazie (czujnik naciskowy przy osi przepustnicy gaźnika) otwiera zaworek i zmniejsza podciśnienie działające na membranę, przez co ta łagodniej unosi iglicę - w celach ekologicznych oczywiście. Zawór to taki "dzwonek" koło gaźnika, połączony wężami z górnym dekielkiem gaźnika, sterownik tego układu to czarne pudełko po lewej stronie główki ramy - można to wszystko hurtem wyrzucić (już to zrobiłem, bez negatywnych konsekwencji), choć zazwyczaj demontuje się tylko zawór i zaślepia otwór w dekielku.
Na pracę silnika i skład mieszanki to wpłynie - pozytywnie Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pon 11:25, 14 Lut 2011    Temat postu:

...super wielkie dzieki za fachowa odpowiedz, dam znac wkrotce jak tam moj postep z majsterkowaniem, mam nadzieje ze jakos sobie z tym fantem poradze!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie 21:08, 06 Mar 2011    Temat postu:

Odkrecilem dzis platiki i bak w celu zdiagnozowania usterki. Przewody wygladaja OK, nic nie zwiera z masa a mimo to N sie sieci caly czas niezaleznie od wzuconego biegu. Nastepnie odpiolem przewod od czujnika biegu jalowego i ciagle kontrolka sie swiecila. Wygla jakby czujnik byl walniety. Pozostaje zatem zakup nowej czesci (tylko gdzie? znacie jakis dobry sklep? dystrybutora?) lub zamiana czujnkia z 3go biegu zsystemu EPC -preferowana opcja Smile

Mam pytanie jek zdemonowac/wykrecic ten czujnik. Pytam aby przypadkiem czegos nie ukrecic lub znisczyc, wykecic calosc? kluczem nasadowym, czy ten caly czujnik to srodkowa czecs tej sruby i nalezy to jakos zdemontowac? Pozatym myslalem ze jak zamieniac to z czujnikiem 3go biegu, chyba lepiej niz ztym z 2giego. Tylko dostep do czujnika odpowiedzialnego za 3ci bieg jest totalnie ograniczony. Jak ktos ma jakis sposob na demontaz tych czujnikow prosze o porade.

Pozdrawiam!
Jarek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Nie 21:16, 06 Mar 2011    Temat postu:

A moze tylko przepalila sie lampka w tacho? Mi przepalila sie od kierunkow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 2:34, 07 Mar 2011    Temat postu:

Jeśli odpiąłeś (właściwy) kabel od czujnika a kontrolka cały czas świeci to w.g. mnie czujnik został wyeliminowany jako potencjalna przyczyna problemu.

Tą kontrolką steruje masa, tzn. do żarówki + jest cały czas podpięty (po odpaleniu stacyjki) , a ten czujnik (w odpowiednim położeniu sterownika biegów) podaje -. Kontrolka powinna się zapalać n.p. gdy dotknąłbyś tym kablem do silnika/czy ramy.
IMO gdzieś masz przebicie, albo coś źle podłączone - po odpięciu czujnika (o ile kabel nie dotyka masy) to nie ma prawa się świecić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pon 11:05, 07 Mar 2011    Temat postu:

To znalazlem w serwisowce, diagnostyka/usterki:

The neutral indicator lamp doesn’t light up when the motorcycle is put into neutral.
-U mnie sytuacja jest odwrotna "N" swieci sie caly czas niezaleznie od wrzuconego biegu

Connect the cable to ground. The neutral switch must be replaced if the indicator lamp lights up.
Co znaczy aby podlaczyc kabel z uziemieniem/rama i jesli kontrola sie pali to wymienic czujnik

Druga opcja.

The NEUTRAL lamp is not on even though the gear is in NEUTRAL
-Tutaj pisza ze jesli N sie nia swieci nawet jesli wiemy ze jest w pozycji Neutral

Connect cable to ground; neutral switch must be replaced if indicator lamp lights up. Co znaczy aby podlaczyc kabel do uziemienia, i jesli kontrolka sie pali wymienic czujnik.

co z tego wynika? pisza ze jesli kontrola sie pali to walniety jest czujnik, z drugiej strony masz racje FXRider kontrolna powinna sie palic gdy czujnik jest polaczony z uziemieniem bo przeciez innaczej byc nie moze, chyba ze czujnik ma defekt i sam w sobie w sodku zwiera z masa?
Wczoraj sprawdzilem kosci i polaczenia dzis pojde po kablu aby spawdzic instalacje elektryczna.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:01, 07 Mar 2011    Temat postu:

Tylko tam jest opisany przypadek kiedy kontrolka się NIE świeci.
Jeśli u siebie odpiąłeś czujnik (kabel od niego) to on nie ma już żadnego wpływu. Jeśli wtedy kontrolka dalej się świeci, to znaczy, że musi mieć masę z innego miejsca - czyli albo masz przebicie gdzieś, albo coś skopane w instalacji (źle podłączone).
Kiedyś robiłem moto i okazało się, że któregoś z poprzednich właścicieli temat instalacji przerósł i wymodził to tak, że włączenie długich powodowało zwarcie - wyszło dopiero po analizie instalacji. Jeśli więc masz gdzieś w wiązce ślady ingerencji to zacząłbym od tego. Jeśl nie to odłączałbym kolejne sekcje kabli i patrzył kiedy zgaśnie - żeby zawęzić krąg podejrzanych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Śro 8:32, 09 Mar 2011    Temat postu:

...masz racje w serwisowce opisany jest przypadek kiedy sie NIE swieci, wiec ciezko to zaadaptowac do mojego przypadku. Fakt czujnik moze sie palic kiedy ma "-" z czujnika lub z masy, wiec sa dwie opcje instalacja gdzies przebija (ew. poprzedni wlasciciel cos pokombinowal) lub czujnik ma defekt i non-stop swiera z masa? Mysle ze sa to dwie mozliwe opcje. W kolejny weekend przesledze kabel po kablu, poodpinam kosci w celu wyeliminowania pierwszej mozliwosci.

Pozdrawiam! napisze wkrotce o postepach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto 14:48, 15 Mar 2011    Temat postu:

Witam,
Problem rozpoznany, zdiagnozowany! jak sie okazalo po dokladnym zbadaniu instalacji poprzedni wlasciciel pogrzebal w instalacji i podlaczyl przewod czujnika neutrala do uziemienia, stad czujnik sie swiecil caly czas niezaleznie od polozenia biegu (brawo FxRider!). Pozatym zbadalem takze czujnik, wyglada ze switch nie laczy, stad owa ingerencja poprzedniego wlasciciela. Nowy czujni juz zamowiony, wiec przed weekendem moto powinno byc gotowe do jazdy.

Serecznie dziekuje wszystkim za porady!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie 19:22, 27 Mar 2011    Temat postu:

..wczoraj poczta przyszedl nowy czujnik polozenia biegu jalowego, jak sie okazalo po krotkiej inspekcji troche rozniacy sie wymiarami, krotszy i inny rozmiar gwintu (imperial a powinien byc metryczny). Zmowiona czesc to numer 45603570, ma ktos katalog lub moglby mi go udostepnic abym mogl zamowic kolejny raz lecz tym razem poprawna czesc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 1:02, 28 Mar 2011    Temat postu:

Wysłałem Ci na PW przecież?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekgo




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pon 9:08, 28 Mar 2011    Temat postu:

..wielkie dzieki, czesc znaleziona jak by ktos kiedys szukal to jest to wg katalogu:
Contact Screw M10 Steel 98 (Carburator EPC);
Part No 58011081100


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin