Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

640 adv - wymiana wałka zmiany biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikelo




Dołączył: 28 Gru 2022
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPS

PostWysłany: Wto 8:43, 10 Sty 2023    Temat postu: 640 adv - wymiana wałka zmiany biegów

Witam,

to mój pierwszy post więc najpierw podziękuje za przyjęcie do grupy.

Od kilku miesięcy użytkuje 640adv, obecnie mam dwa takie sprzęty i jestem nimi zachwycony.

Mam jednak pytanie: muszę wymienić wałek zmiany biegów.

Ułamała mi się śruba a przy próbie wykręcania jej również wykrętak Confused

Mam już wałek. Jestem początkujący w dziedzinie mechaniki. Podstawowe prace serwisowe robię sobie sam. Kiedyś też rozłożyłem i złożyłem z manualem w ręku silnik z Yamahy. Ale daleko mi jeszcze do biegłości.

Pytanie:
- czy muszę wyciągać cały silnik?
- w manualu serwisowym widzę, że opisana jest wymiana przy wyjętym silniku i rozkręconym karterze?
- rozumiem, że totalnie minimum to: spuścić olej, zdemontować hamulec, zębatkę, ściągnąć pokrywę, zdemontować to coś co jest po pokrywą (to jest stator?), zdjąć kolejny element obudowy. I dopiero wtedy mam dostęp do wałka. Czy na coś tutaj należy zwrócić uwagę?
- czy przy składaniu mam założyć nowe uszczelki czy może wystarczy silikon?

Z góry dzięki za wskazówki. Może macie jakiś filmik albo instrukcje jak to zrobić.

pozdrawiam,
Michał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 12:22, 10 Sty 2023    Temat postu:

musisz rozebrac silnik praktycznie w mak zeby to wymienic
przy okazji warto zrobic przeglad wszystkiego, głowicy, skrzyni itp itd.....
składa sie na nowe uszczelki, czasami producent zamiast uszczelki kaze stosowac odpowiednie pasty uszczelniajace - w serwisówce masz opis co stosować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin