Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zwiększenie mocy EXC 400
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaleniec




Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Jasła

PostWysłany: Czw 21:26, 12 Paź 2017    Temat postu: Zwiększenie mocy EXC 400

Cześć. Mam zamiar kupić w przyszłości EXC 400 02r . No i jak wiadomo czasami mocy zacznie brakować np na długich stromych podjazdach itp. I jakie są sposoby na podniesienie mocy oto w tym KTM'ie? Zrobić go bardziej zrywniejszego i agresywnego:P. Szukałem po różnych forach ale nie mogłem znaleźć.
Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szaleniec dnia Czw 21:34, 12 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 21:48, 12 Paź 2017    Temat postu:

za dużo nie poszalejesz z tuningiem - wydech przelot od SXa pomoże, oring mod w gaźniku poprawi reakcję na gaz, no i pobaw się z przełożeniami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 8:03, 13 Paź 2017    Temat postu:

najefektowniej to przerobic na 450/520 Very Happy

reszte to tak jak kristof mówi - wydech przelot, dobre strojenuie gaźnika pod to... wiecej nie uzyskasz.

cos co wyraźnie zauwazysz kosztuje tyle co sprzedaz motocykla i zakup nowszego Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pią 11:43, 13 Paź 2017    Temat postu:

Skoro jeszcze nie kupiłeś a już chcesz podnosic moc bo za mało to może od razu kup 450 albo 520.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaleniec




Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Jasła

PostWysłany: Pią 11:47, 13 Paź 2017    Temat postu:

Czyli tak biednie z tuningiem tego kata , A jest możliwość wsadzenia wałka rozrządu od 450 albo gaźnika od 450?
I czy ktoś jechał EXC 400 i DRZ 400E? I może powiedzieć jak te silniki oddają moc i który bardziej agresywny Razz

Edit: szukam enduraka który jest leki i tani w utrzymaniu a 450 / 520 już koszty idą w górę. Jutro jak się uda to może pojadę do znajomego przejechać exc 400 i zobaczę jak to śmiga w serii


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szaleniec dnia Pią 11:50, 13 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:05, 13 Paź 2017    Temat postu:

To jedno z drugim się wyklucza. Jak chcesz mieć mocny sprzęt to musisz się liczyć z kosztami eksploatacji.
Szaleniec napisał:
Czyli tak biednie z tuningiem tego kata , A jest możliwość wsadzenia wałka rozrządu od 450 albo gaźnika od 450?
I czy ktoś jechał EXC 400 i DRZ 400E? I może powiedzieć jak te silniki oddają moc i który bardziej agresywny Razz

Edit: szukam enduraka który jest leki i tani w utrzymaniu a 450 / 520 już koszty idą w górę. Jutro jak się uda to może pojadę do znajomego przejechać exc 400 i zobaczę jak to śmiga w serii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaleniec




Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Jasła

PostWysłany: Pią 12:15, 13 Paź 2017    Temat postu:

No wiem ale są niektóre tańsze w utrzymaniu a mocą się nie różnią dużo ,wszystko zależy od silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:27, 13 Paź 2017    Temat postu:

Tu się mylisz. Bo jak z silnika tej samej pojemności jest ta sama moc to zużywanie się elementów eksploatacyjnych jest na takim samym poziomie.

Szaleniec napisał:
No wiem ale są niektóre tańsze w utrzymaniu a mocą się nie różnią dużo ,wszystko zależy od silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaleniec




Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Jasła

PostWysłany: Pią 12:36, 13 Paź 2017    Temat postu:

Kolega ma YZF 426 01 i lata nią bezawaryjnie już coś z 50MTH Tylko olej zmienia, a drugi kolega ma wr 450 i tam co chwila coś pada a serwisują ją tak samo i jeżdżą podobnie. Też jak się dba tak się ma, jeśli nie jest na odcinie cały czas to motor posłuży dłużej i jego koszty eksploatacji maleją .Też np Husia te 450 jest żywotnym sprzętem znajomy kolegi przelatał z 200-250MTH na jednym tłoku i nic nie wskazuje na wymianę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szaleniec dnia Pią 12:37, 13 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 16:55, 13 Paź 2017    Temat postu:

na papierze DRZ nie jest jakos słabsza, ale realnie nie ma najmniejszego polotu Razz mozei ma moc, ale wysoko na obrotach, ktm z dołu idzie jak pociąg

wałki rozrządu sa te same dla 400-525 tego nie potrzeba tuningować, sa z SXS walki sportowe, tłoki HC, bigbory, ale amator nie wykorzysta potencjału fabrycznego moto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 18:07, 13 Paź 2017    Temat postu:

A propos mocy japończyków. Ciekawi mnie skąd kitajce biorą te moce w DRZ, XR czy XT. Na papierze idą równo z KTMem, a przecież to straszne paździerze. Taka XR400 to nawet startu do 250 nie ma, a raptem kilka KM słabsza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:35, 13 Paź 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Poszukaj tutaj trzeba sie zarejestrować - tam gdzies jest watek o 400 - i zwiększeniu jej pojemności.

Jak się czujesz na siłach to koszty utrzymania 450 czy 525 nie są aż tak kolosalnie rózne od exc 400

Jak bym miał rzeźbić z 400 i wkładać kasę to kupiłbym zdrowe 525
Tylko jak dla mnie 400 jest super i wystarcza jej mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:21, 13 Paź 2017    Temat postu:

zółf - trzeba jeszcze wziąć pod uwage moment obrotowy, krzywą mocy/momentu i same obroty. DRZ moze i ma podobną moc, bo to nie jest słaby sprzęt tylko że ta moc jest gdzies wysoko, a linia jest wydłuzona, w ktmie wyczynowym linia na wykresie od razu leci w góre ( mocy) momentu ma od groma -stąd duzo lepsze osiągi....

to troche tak jak scigacze i takie ktmy, jakies 600tki maja po 100 i więcej koni, ponad połowe więcej niz 525, a ze startu mysle ze 525 by wciągnał takie moto Razz - bo takie sprzety mają te 100 koni ale gdzies przy odcince Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaleniec




Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Jasła

PostWysłany: Pią 23:27, 13 Paź 2017    Temat postu:

Podobno że tłoka w EXC 400 02 wytrzymuje 300 mth , olej co 20 mth tak wyczytałem a że exc 450 już dużo częściej zmiana oleju 10 mth, tłok coś ok 100-150 mth itp
Będę musiał się przejechać i zobaczymy jakie są odczucia najwyżej jak braknie mocy to się sprzęta zmieni na coś mocniejszego , albo bym sie pokusił o zmiane wałka z sxc jak by się udało gdzieś tanie dobre wałki kupić
Edit:
Tak mnie zastanawia czemu 450 jest dużo bardziej narwana i mocniejsza od 400 to tylko 50ccm różnicy a doły te same wałki rozrządu też ,chodzi mi te na RFS'ach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szaleniec dnia Pią 23:31, 13 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 7:26, 14 Paź 2017    Temat postu:

czytasz po forach opinie uzytkowników.

oczywiscie że tłok w 400 moze wytrzymac 300 godzin, ale w 525 wytrzymać moze tyle samo Very Happy mało tego w tych silnikach ludzie zmieniali tłoki po 400-500 godzin, a pewnioe by sie znalazło jeszcze jakies ekstremalne wieksze wartosci

olej zmieniasz zależnie jak sie uzywa sprzet, ja u siebie ( 525) zmieniałem co jakies 15-20 godzin, po 1 bo nie miałem kasy, po 2 jak juz zmieniałem to dbałem o jazde - czyli jak latałem sobie srednio ostre przeloty po lesie to po 20 godzinach spuszczałem olej i widziałem że jeszcze zielonkawy leciał, ( motu, 300V) z kolei jak podjechałem praze razy na tor MX to po 15 godzin leciał czarny olej... także jak ktos dobry killer to i po 10 godzinach powinien wymienić.
a tłok 150 godzin - jak załozysz kiepski zamiennik, nie zadbasz o filtr, to i 100 godzin moze nie wytrzymać, u mnie prox tłok padł po 70 godzinach, dojeździłem nim do jakis 100... ale oleju brał spore ilosci.

400 a 450 główna róznica to skok tłoka, nie wiem czy przypadkiem tłoki nie były praktycznie identyczne ( chyba srednica jest ta sama a inny skok tłoka) olbrzymiej róznicy nie ma, ale jest wyczuwalna, ja jeździłem 525 i jak wsiadałem na kumpla 450tke to tez nie czułem jakiegos ogromnego skoku mocy, 450tka troche słanbiej dołem szła, i szybciej konczyła sie góra jakby... podejrzewam że róznica jest podonma 400/450


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin