Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Znika Olej
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeslaw1232




Dołączył: 24 Lis 2019
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:58, 13 Kwi 2020    Temat postu: Znika Olej

Panowie znika mi olej. KTM EXC 400 2001r.
Motocykl kupiony z pol roku temu, niby silnik po remoncie.
Ustaliłem już że raczej oleju nie pali więc to dobry znak, na żadnych obrotach przegazówkach zmianach biegów itp itd nie wydostaję się niebieski dym ani też nie śmierdzi spalanym olejem.

Gdzie więc ten olej może uciekać ? Jutro sprawdzę korek spustowy oleju, ale jeśli nie to to gdzie on jeszcze może uciekać ? Jakie są możliwości? Pytam żeby wiedzieć co mam posprawdzać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:29, 13 Kwi 2020    Temat postu:

albo jednak pali olej - bywa ze po odkrecenii gazu nie widac nic ( na postoju ) a np przy dohamowaniu dłuzszym silnika i odkręceniu gazem wali chmurka, mi np brał olej ze co 15 godzin ubywało całe oczko - dymu nie bardzo było widac. ale cale oczko na 15 godzin to tez nei była tragedia
inne opcje to wycieki.
kolejna opcja najbardziej wiarygodna to ktos ci spuszcza olej ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeslaw1232




Dołączył: 24 Lis 2019
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:42, 13 Kwi 2020    Temat postu:

hehe nie no spuszczać to nie ma opcji żeby mi ktoś spuszczał ;p
gdzie mogą być takie wycieki oprócz korka spustowego ?
nie wiem gdzie szukać ew. wycieków.
Kurde jak pali to nie dobrze, pierścienie albo jakieś uszczelniacze do wymiany pewnie wtedy? w najgorszym wypadku cały tłok? Ktoś mi gadał kiedyś że nie można kupić samych pierścieni do tego silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 7:53, 14 Kwi 2020    Temat postu:

wszędzie, dziury w karterze, nieszczelne uszczelki - mysle że jakbys miał wyciek to bys to widział, stawiasz moto na noc, rano bedą gdzies krople...
jak silnik jest suchy, nigdzie nie widac zapoceń - a jakby brał olej tak że widzisz ze ubywa to nie bedą to lekkie zapocenia tylko cos sie bedzie lało.
do 400tki pewnie są dostepne oryginalne pierscienie,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 9:02, 14 Kwi 2020    Temat postu:

zobacz jeszcze czy w płynie chłodzącym nie masz oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeslaw1232




Dołączył: 24 Lis 2019
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:10, 14 Kwi 2020    Temat postu:

zaglądałem do płynu chłodzącego.
przepatrzę wszystko bardzo dokładnie.
dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:38, 14 Kwi 2020    Temat postu:

u mnie w 450 rfs jak mialem juz pierscienie do wymiany to przez 15 h z calego oczka ubywalo do minimum zadnych wycieków z silnika to bylo powodem dla ktorego rozebralem gore silnika, nie bylo zadnego puszczania dymka na zimnym podczas przygazowek i w czasie jazdy ponoc tez nie, zawet nie smierdzialo spalonym olejem....wymnienilem tłok i uszczelniacze zaworowe tez wymienilem przy okazji nowych zaworów i teraz 20h niekiedy zrobie na oleju i z oczka nic nie ubywa....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Wto 20:40, 14 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek11634




Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:18, 13 Sty 2021    Temat postu:

U mnie po gemeralnym remoncie znika olej, 5mth i muszę dolac 200ml. 2 razy dla pewności wymienione uszczelniacze i dwa razy zrobione pomiary cylindra. Wszystko w normie a olej znika. Możliwe że pompy oleju mają coś z tym wspólnego? Dodam jeszcze że na zimnym silniku na ssaniu puszcza siwa chmurę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek11634 dnia Śro 22:20, 13 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 7:02, 14 Sty 2021    Temat postu:

jakby pompy nie pompowały a raczej ssąca nie zabierała oleju to moze byc za duzo oleju pod tłokiem i moze szybciej dostawac sie do komory spalania
dalej - za separacje oleju odpowiada wałek balansujący - chociaz znajomy miał wałek zdemontowany i odmą jakies ilosci oleju nie szły - przy czym jakies przedmuchy na pewno by to ułatwiły
dalej zaworek bypas - moze tu cos jest nie tak ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dioda




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:57, 14 Sty 2021    Temat postu:

henio12323 a o jaki zaworek bypass chodzi ?, w jaki sposób by miał on wpływ na pobór oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 17:38, 14 Sty 2021    Temat postu:

jak jest za wysokie lustro oleju w silniku to tłok w tym oleju pływa i moze brac olej przez to
jaka masz szczeline na zamku pierscienia olejowego w cylindrze ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek11634




Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:28, 14 Sty 2021    Temat postu:

Niestety nie wiem jaka jest szczelina ale temat jest swierzy więc zapytam mechanika jak i o ten zawór bypas. Jak tylko będę coś wiedział to napisze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:09, 14 Sty 2021    Temat postu:

trzeba sprawdzic wszystko, albo cos mechanik przeocza albo jest jakis problem inny, mozna wymieniac w nieskonczoność, mozna by próbować zlecic to komus innemu - na swiezo/innym okiem jak obejrzy moze stwierdzi cos innego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 15:02, 15 Sty 2021    Temat postu:

albo smok dolny zatkany i olej znikł do komory wału Laughing

Wtrącę się do tematu czy normalne jest że w roczniku 2019 zawory na górze są szlifnięte na boku do góry żeby olej przedostawał się za uszczelniacz? Pierwszy raz coś takiego widziałem, wygląda na celowy zabieg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 15:11, 15 Sty 2021    Temat postu:

tak widzialem, na 2 z 4 zaworów - mysle ze to błąd jakiś w ktmie, przy montazu jak sie dociska grzybek to łatwo tak porysować, jak patrzyłem to nie jest to tak nisko żeby doszło do uszczelniacza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin