Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zestaw naprawczy wahacza KTM 520

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal242




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 18:52, 23 Sty 2016    Temat postu: Zestaw naprawczy wahacza KTM 520

Witam czy ktoś już próbował zregenerować wahacz na jakiś zamiennikach tj. łożyska/simeringi itp. w KTM EXC 520 2002r. bo mam wybite tylko po stronie łańcucha i chciałbym ograniczyć koszty jak by dało radę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 19:14, 23 Sty 2016    Temat postu:

jasne - ja w 525 wsadziłem zamienniki chyba ntna łozyska ( co prawda w 525 a nie wiem czy tam nie było zmian w najstarszych 520 z inną srednicą oski ) uszczelniacze tez w sumie wrzuciłem zamienniki - ale co rok wymieniałem ( 1.5 - 2 zł sztuka kosztowały ) i powiem ci że praktycznie 5 sezonów to u mnie wytrzymało, tyle samo co łozysko pdsa dolne z zamiennika ( co smieszne dłuzej to sie trzymało niz oryginał ) sprzedałem moto juz bez luzów - nie wiem co bedzie dalej ;D aa no i dodam że tulejki miałem w miare w porządku, nie było wzerów ale tez sie nie swieciły jak nowe. co sezon tez ( na zime ) wyciągałem wahacz i dorzucałem troche smaru)

i za łozyska płaciłem około 15 zł / sztuka. jak potem kiedys kupowałem do innego moto to podrozały i płaciłem troche więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal242




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 19:20, 23 Sty 2016    Temat postu:

Czyli tą tulejkę która jest w środku ramienia wahacza wybić ( nie chodzi mi o ucho do pds) ?? Szkoda że nie pamiętasz wymiarów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 19:22, 23 Sty 2016    Temat postu:

podrzucę Wam fajny patent na łożyska, a ściślej uszczelniacze na wahacz
Zamiast dawać jeden dość szeroki uszczelniacz dajcie dwa, każdy o połowę węższy niż w oryginale.
Zróbcie to we wszystkich 4 miejscach.
Teoretycznie dwa razy mniej błota/wody w łożyskach.
Patent przetestowany na kilku moto, osobiście na jednym komplecie łożysk przejechałem już 4 sezony, teraz muszę wymienić tylko simmeringi.
Z tym, że co roku wszystko czyszczę i przesmarowuję na nowo.
Koszt uszczelniaczy pewnie będzie droższy niż w przypadku tylko 4 simmeringów, ale to i tak są złotówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 19:25, 23 Sty 2016    Temat postu:

kowal242 napisał:
Czyli tą tulejkę która jest w środku ramienia wahacza wybić ( nie chodzi mi o ucho do pds) ?? Szkoda że nie pamiętasz wymiarów

[link widoczny dla zalogowanych] znajdź schemat i będziesz miał wszystkie wymiary.
tulejki powinny wyjść w miarę bezproblemowo, nie nazwałbym tego wybijaniem Very Happy
Wybić musisz na pewno łożyska


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Sob 19:25, 23 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 19:45, 23 Sty 2016    Temat postu:

Poszukaj sobie patentu ze szpilką i podkładkami/nasadkami - będziesz miał mini prasę i niczego nie rozwalisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 20:23, 23 Sty 2016    Temat postu:

a czemu szkoda ze nie pamietam Very Happy
pamietam pge16X kupowane 2 dni temu łozysko do moejj 300ty ( to te sferyczne na PDSa) wazne żeby tylko dobre kupic - bez rowków, najlepiej stal/stal ja dorwałem stal/mosiądz jakiś ale podobno najwyzsza półka koło 40 zł dałem.

co do wahacza - HK2012 oznaczenie - ale zanim cokolwiek kupisz to rozbieraj i zobacz w jakim stanie tulejki i miseczki bo moze wyjdzie dorwac taniej zestaw naprawczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 21:09, 23 Sty 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
wazne żeby tylko dobre kupic - bez rowków


jest jakaś różnica?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:35, 23 Sty 2016    Temat postu:

zauwazyłem że te z rowkiem na tej "kuli' szybciej sie wybijają. bo jak sciągam zuzyte łozyska to najwiecej zuzycia - przytarcia jest własnie na srodku tej kuli, jak jest rowek - to sie szybciej zuzywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 23:20, 23 Sty 2016    Temat postu:

Tobie chodzi o rowek na bieżni? U siebie mam takie, gdzie rowek jest na zewnętrznej powierzchni, tej co się styka z powierzchnią wahacza. Dodatkowo sama bieżnia/pierścień jest przecięta. Miałem dosyć problemów żeby to założyć ale jak zobaczyłem, że simmeringi też wchodzą z trudem to jakoś mi przeszło z nerwami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 8:11, 24 Sty 2016    Temat postu:

tak na wewnętrznej bieżni są rowki też. na zewnętrznej to chyba zawszer bedzie - i tam nic sie złego nei dzieje, ja to tylko smarem posmarowałem, to rowek zeby mozna było smar wprowadzać wiec jakby ktos miał taką wizje to mozna kalamitke wwiercic Very Happy

co do przeciecia - tez chcialem bez przecięcia dla goscia w sklepie 5minut tłumaczyłem jakie łozyhsko chce ;D ale w 525 co mi wytrzymało własnie prawie 5 lat to miałem z przecięciem i bezproblemu latało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal242




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 8:47, 24 Sty 2016    Temat postu:

A ja mam problem z wydostaniem bieżni od tych łożysk igiełkowych ... wydają się być jak ''doklejone'' do wahacza Sad spróbuję go w czymś zanurzyć żeby coś lepiej można było te resztki wydostać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 8:54, 24 Sty 2016    Temat postu:

wd40 spsikaj na pare godzin, potem palnikiem podgrzej wahacz - i zrób jak ktos wyzej napiwsał - z jednej strony nasadke która bedzie zapierała sie o bieżnie łozyska - z drugiej strony duzą nasadke która sie zaprze o wahacz. przełóż długą srube przez to wszystko ( 2 nasadki i wahacz) i skręcaj - wypchnie jak prasa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal242




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 15:48, 24 Sty 2016    Temat postu:

Mam pytanie czy po wypchnięciu tych bieżni z wahacza jego wnętrze jest ''równe'' czy ma takie przewężenie w miejscu na łożyska ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 17:09, 24 Sty 2016    Temat postu:

równo na srednicy zewnętrznej łozyska

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin