Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zatarte łożysko? Urwana tuleja i uszkodzona piasta exc 250

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kevexc250




Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:59, 04 Maj 2016    Temat postu: Zatarte łożysko? Urwana tuleja i uszkodzona piasta exc 250

Witam, wszystko zaczęlo sie od tego iż chcialem naciągnąc łańcuch, tak jak zawsze poluzowalem sŕube naciągnąlem równo, skręciłem i tyle, po prostu to samo co zawsze tylko ze po 500m jazdy poczułem ze ucieka mi tylnie koło, zdąrzyłem zawrócić i patrze na koło a ono jest "luźne" uszczelniacz wisi pokrzywiony na tulejce a po odkręceniu koła okazało sie ze tulejka pękła a części łozyska leżą w piaście pokrzywione we wszystkie strony, stąd moje pytanie, jaki błąd mogłem popełnić ze stalo sie to co stalo, czy to po prostu pech? Później postaram sie dodać fotki, z gory dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Czw 0:16, 05 Maj 2016    Temat postu:

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to po prostu rozpadło Ci się łożysko - czyli grzech zaniedbania.

Powybijaj bieżnie łożysk i sprawdź jak się ma piasta. Jeżeli wszystko git, to wrzuć nowe łożyska i uszczelniacze oraz tulejki i śmigaj dalej, tylko sprawdzaj co jakiś czas czy koło się obraca Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kevexc250




Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:37, 05 Maj 2016    Temat postu:

na lozysku zrobiłem około 15-20mth..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:01, 05 Maj 2016    Temat postu:

a jakie łozysko ? wbijałes wczesniej czy wsadzałes w piaste ? ( był luz czy nie ) moze za mocno naciągnąłes łancuch, albo za mocno skręciłeś ośke. a moze tulejka w srodku juz wyrobiona

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kevexc250




Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:18, 05 Maj 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
a jakie łozysko ? wbijałes wczesniej czy wsadzałes w piaste ? ( był luz czy nie ) moze za mocno naciągnąłes łancuch, albo za mocno skręciłeś ośke. a moze tulejka w srodku juz wyrobiona

All ballsa, musiałem wbijać nie za mocno, ale jednak.. co do łańcucha to naciąg zrobiłem jak w serwisówce 10mm, a skręciłem fakt, moze troche mocniej niz zawsze(bo przy obkręceniu kołem wyczułem większy opór niż wczesniej ale tez bez przesady) chociaż według mnie przy tym mogłem najbardziej zawinić ;/.
Teraz mam zagwostke jak wyciągnąć część łożyska ponieważ, (tej mniejszej części nie ma) i mam mało miejsca na uderzenie poniewaz bić trzeba przy samej ściańce, jedynie co próbowalem to podgrzać i wybić ale nie udaje sie, jest na to rada, jeżeli chcesz moge podesłać zdjęcie żeby zobrazować to, dzieķi za odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dendżi




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw 19:30, 05 Maj 2016    Temat postu:

w momencie kiedy podgrzewasz materiał się rozszerza więc utrudniasz sobie sprawę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:11, 05 Maj 2016    Temat postu:

allballs to pewnie odpowiedź ;D to najgorszy syf jaki mozna kupic Razz oprócz innych chinczyków.

przy zmianie łozysk piasty zawsze sie je podgrzewa - piasta sie bardziej podgrzeje niz pierscien, i łatwiej ją wybić. mozna spróbować ją połamać albo naciąć, czyms.

co do naciągu - na oko to sobie mozna...... naciągając robisz tak - sadzasz kogos na moto o dociązasz zeby sruba zębatki przedniej i oś koła była poziomo równolegle do ziemi, wtedy łancuch ma najwiekszy ' naciąg" nizej i wyzej łancuch sie "luzuje" i wtedy łancuch ma byc napięty ale nie jak struna naciągniety. ty pewnie przeciągnałes i strzeliło

od razu sprawdź jak łozysko na wałku zdawczym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kevexc250




Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:48, 06 Maj 2016    Temat postu:

Sprawdziłem i wyczułem luz na boki ;(, czyli pewnie na wałku zdawczym tez do wymiany, a co do łożysk to jakie polecasz zamienniki, czy tylko oryginał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Pią 22:50, 06 Maj 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:


co do naciągu - na oko to sobie mozna...... naciągając robisz tak - sadzasz kogos na moto o dociązasz zeby sruba zębatki przedniej i oś koła była poziomo równolegle do ziemi, wtedy łancuch ma najwiekszy ' naciąg" nizej i wyzej łancuch sie "luzuje" i wtedy łancuch ma byc napięty ale nie jak struna naciągniety.


To ja juz zglupialem Henio bo zawsze ustawialem lancuch na stojaku jak servisowka opisuje , wiec jak to w koncu jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Pią 22:53, 06 Maj 2016    Temat postu:

Gadboy napisał:
henio12323 napisał:


co do naciągu - na oko to sobie mozna...... naciągając robisz tak - sadzasz kogos na moto o dociązasz zeby sruba zębatki przedniej i oś koła była poziomo równolegle do ziemi, wtedy łancuch ma najwiekszy ' naciąg" nizej i wyzej łancuch sie "luzuje" i wtedy łancuch ma byc napięty ale nie jak struna naciągniety.


To ja juz zglupialem Henio bo zawsze ustawialem lancuch na stojaku jak servisowka opisuje i w punkcie A jak jest pokazane powinno byc 8-10 mm , wiec jak to w koncu jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:13, 07 Maj 2016    Temat postu:

Gadboy napisał:
Gadboy napisał:
henio12323 napisał:


co do naciągu - na oko to sobie mozna...... naciągając robisz tak - sadzasz kogos na moto o dociązasz zeby sruba zębatki przedniej i oś koła była poziomo równolegle do ziemi, wtedy łancuch ma najwiekszy ' naciąg" nizej i wyzej łancuch sie "luzuje" i wtedy łancuch ma byc napięty ale nie jak struna naciągniety.


To ja juz zglupialem Henio bo zawsze ustawialem lancuch na stojaku jak servisowka opisuje i w punkcie A jak jest pokazane powinno byc 8-10 mm , wiec jak to w koncu jest


A ja robię po hamerykancku i co źle?
https://www.youtube.com/watch?v=HsBycase5vw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 7:45, 07 Maj 2016    Temat postu:

na stojaku też mozna - tylko trzeba umieć to sobie wyczuć, bo kiedys kazdy robił metode na :trzypalce" wsadzajac palec miedzy łancuch a wahacz za slizgiem, ale to zalezy od konstrukcji wahacza i od motocykla.

najlepiej robic tak jak napisałem - potem ewentualnie stawiasz na stojak i sobie patrzysz punkty charakterystyczne na przyszłość, albo zrobic jak robisz a potem dociązajac moto sprawdzasz, ja zawsze prawie sprawdzam bo wtedy jest 110% pewnosci że nic sie nie rozleci

jeszcze pisałem pare razy o patencie z blaszką, - ustawiasz idealnie łancuch, stawiasz np na stojak, i docinasz sobie cokolwiek jakas blaszke, patyka, czy co tam ci pasuje, docinajac tak żeby wchodził np za slizgiem łancucha, na wcisk miedzy wahacz a łancuch - i wtedy przy naciąganiu przykłądasz ten 'wzornik' i dokręcasz łancuch żeby zrobic odpowiedni luz

dodam jeszcze ze niektóre łancuchy potrafia sie nierówno wyciągnąć, ja kiedys miałem w vx2 że w jednym momencie był dosyc luźno a w innym napięty był za mocno..



co do łozysk - najlepsze są zamienniki jakies lepsze, ntny, skfy, za bardzo dobre łozyska na tył koło płaci sie 15-25 zł. uszczelniacze najlepsze są na tył oryginalne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Sob 8:12, 07 Maj 2016    Temat postu:

A no to juz spokojny jestem ze okey ustawiam
Co do lancucha to tez mozna sprawdzic bo na dlugosci 18-stu nitow nie moze byc wiecej niz 272 mm i tez sprawdzamy w kilku miejscach bo tak jak napisales : lancuch rosciaga sie nie zawsze rownomiernie Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin