Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju w lagach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikas




Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 8:25, 08 Wrz 2015    Temat postu: Wymiana oleju w lagach

Panowie przymierzam się do wymiany oleju w lagach. Jakiej firmy najlepiej kupić i jakiej gęstości? Ile trzeba go wlać albo ile zostawić w mm?
Po zakupie moto zmieniłem z przodu sprężyny na twardsze i nie jestem zadowolony z pracy przodu (przy wyższych prędkościach na piachu szczególnie ale również na asfalcie kierownica jest baaardzo podatna na shimmy i jest strasznie czuła) klikanie regulacjami nic nie pomaga. Czy przez dobór oleju mogę to trochę zniwelować? Specjaliści od zawieszeń zalecają mi setting u nich pod twardsze sprężyny no ale jakoś nie mam ochoty zostawiać u nich ok 1500pln.

Moto EXC450 '15, 60mth


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 8:53, 08 Wrz 2015    Temat postu:

Zmiana oleju jakoś szczególnie dużo nie zmieni w pracy zawieszenia. Jako amator nie odczujesz tego.
Heniek kiedyś na próbę nawet bez oleju wyjechał wokół komina.
Kupione wcześniej przez Ciebie sprężyny, może są nie odpowiednie do twej wagi ciała. Dodatkowo może masz źle wyregulowane zawieszenie, prócz klików na dole i na górze, masz jeszcze napięcie wstępne sprężyny oraz wpuszczając lagę w półkę także zmienisz charakterystykę jazdy.

Na lagę w wp 48 wchodzi dokładnie chyba 620ml na lage


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikas




Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 9:18, 08 Wrz 2015    Temat postu:

Olej i tak chcę zmienić bo ma już 60mth. Sprężyny kupiłem używane przód i tył w komplecie. Przód nie ma żadnego oznaczenia ale na pewno są twardsze od standardowych. (w ubraniu ważę ok 100kg) Zawieszenie pracuje w pełnym zakresie nic nie dobija, wydaje mi się że ładnie wybiera nierówności. Jedyny problem to z tą "dziką" kierownicą. Lagi wpuszczone standardowo (3 kreska na równi z półkami), napięcie wstępne standard. Tak sobie myślę czy problem nie jest w za małej ilości oleju bo przy wymianie sprężyn nic nie dolewałem, a jednak zawsze coś tam na nich zostało przy wyciąganiu.

Jakiej firmy olej polecacie?

Szukałem serwisówki ale znalazłem tylko do rocznika 2013, a nie wiem czy to jest to samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mikas dnia Wto 9:25, 08 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 9:31, 08 Wrz 2015    Temat postu:

Jeśli masz standardowe wp48 to wszystko to samo.
No chyba, że masz przekozackie 4CS Very Happy.

Dzika kierownica może także być spowodowana złym ciśnieniem w oponach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikas




Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 23:00, 08 Wrz 2015    Temat postu:

Koledzy, a jaki olej mam kupić do tych lag?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:04, 09 Wrz 2015    Temat postu:

4W wchodzi standardowo. Ja zmieszałem 2,5W i 7W Bel-Ray w odpowiednich proporcjach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sai dnia Śro 10:06, 09 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 13:34, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Miałem taki problem u siebie z łapaniem simmy przy prętkości od 90 do 100km/h lecąc po polu.Po serwisie zawieszenia(wymiana uszczelniaczy i oleju) problem znikł.W lagach miałem co prawda syf niesamowity zwłaszcza w lewej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 20:32, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Standardowo olej to 5W.
Motul, Motorex, BO racing, sa ok.
Co do shimy jeszcze możesz mieć wywalone łożyska główki ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikas




Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 21:21, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Dzięki wszystkim za rady. W weekend wybieram się na V Kociewski i po nim rozbiorę przód i zobaczę co w jakim stanie jest.
Czytałem trochę o olejach do lag i wielu pro zawodników poleca olej Kayaba. Myślicie, że warto go brać do amatorskiej jazdy? ok 115pln / litr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 21:25, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Po co CI kayaba. Weź motrexa/motula. Mniej więcej taki sam cenowo ~~50zł i bdb jakość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldussss




Dołączył: 03 Sie 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:53, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Podłączę się do tematu kupując moto dostałem uszczelniacze olejowe, a chce wymienić również pyłowe i tu problem bo do mojego sprzętu są jakieś różne średnice zewnętrzne. Lagi to WP 48 Czy ktoś może podać namiar na te które będą pasowały do ktm exc 250 4t 2003?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 12:31, 10 Wrz 2015    Temat postu:

ARI126

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin